Stringa viešasis transportas
„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vairuotojai kasdien autobusais ir troleibusais veža tūkstančius vilniečių, tačiau pastarosios dienos po Naujųjų metų reikalauja ypač daug jų kantrybės. Kaip 15min pasakojo autobusą vairuojantis Darius Bernatovičius, jie priversti nuolat sustoti ten, kur anksčiau važiavo be spūsčių – pastarosios formuojasi nuėmus žaliąsias lenteles ir nepasiūlius jokių kitokių sprendimų.
„Labai pajutome tą pokytį. Tarkim, Justiniškių žiede buvo rodyklė – dabar stovim 10–15 minučių laukdami posūkio, nors nei pėsčiųjų, nei kitų mašinų nėra. Nuolat vėluojame grįžti į parką, grafiko laikytis sunku – irgi vėluojame, nes jis juk sudarytas minučių tikslumu, o kai nėra žalios rodyklės, 10–15 minučių prarandame. Todėl dauguma vairuotojų lieka be pietų pastovėję kiekvienoje sankryžoje“, – piktinosi vairuotojas.
Grafiko laikytis sunku – vėluojame, nes jis sudarytas minučių tikslumu, o kai nėra žalios rodyklės, 10-15 min. prarandame. Todėl dauguma vairuotojų lieka be pietų.
Jis pats sakė vieną vakarą, jau po 23 val., grįždamas į parką tokioje sankryžoje stovėjęs 15 minučių, o prieš jį išsirikiavę automobilių vairuotojai vienas po kito apsisukinėjo ir rinkosi kitus kelius, nes jau nesitikėjo, kad žalias signalas iš viso užsidegs. „Iš pradžių reikėjo sureguliuoti daviklius sankryžose, o paskui tik lenteles nuiminėti. O jie nuėmė ir dabar žmonės vargsta. Mūsų apie 90 proc. vairuotojų be pietų važinėja, nes juk nestovės, yra laikas ir viskas“, – kalbėjo Darius.
Nepatenkinti dėl tokių dalykų ir keleiviai – niekam nepatinka, kai autobusas ar troleibusas neatvyksta laiku, tad šis nepasitenkinimas irgi dažnai liejamas vairuotojams.
Palaiko siūlymą grąžinti
Problemą patvirtino ir VVT darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius.
„Tai visiška tiesa. Pastaruoju metu stebime padidėjusius eismo srautus dėl to, kad nuimtos žalios rodyklės. Galiu patvirtinti, kad dauguma vairuotojų lieka be pilnų pietų, yra atvejų, kai dirba be pietų 8 ir daugiau valandų.
Mes irgi būtume labai suinteresuoti, kad savivaldybė ir ministerija rastų bendrą sutarimą ir būtų leista naudotis žaliomis rodyklėmis. Jos turbūt buvo šiandien vienintelė priemonė, kuri leido spręsti iš dalies kamščių problemą“, – kalbėjo profsąjungos lyderis.
Kaip vieną aštriausių problemų jis įvardijo Antakalnio tiltą – piko metu pasukti iš Antakalnio gatvės tilto link yra itin sunku, todėl nutįsta didžiulės spūstys. Tokių vietų yra ir daugiau.
Mes irgi būtume labai suinteresuoti, kad savivaldybė ir ministerija rastų bendrą sutarimą ir būtų leista naudotis žaliomis rodyklėmis.
„Keleivius vežančios transporto priemonės susiduria su didesniais sunkumais, nes negali manevruoti kaip kiti eismo dalyviai, yra didesnių gabaritų, vairuotojams tenka didesnė atsakomybė vežant keleivius, nes atsakoma už jų saugumą. Akivaizdu, kad šiuo metu autobusų, troleibusų keleiviai kenčia dėl pakeistos ministerijos tvarkos“, – sakė A.Markevičius.
Anot profesinės sąjungos vadovo, kalbėta su „Susisiekimo paslaugomis“, kad pastarosios specialistai peržiūrėtų tvarkaraščius, tačiau susitarti nepavyko. Bet nuleisti rankų profsąjungos čia neketina, esą imsis kitų teisėtų priemonių gindami vairuotojų teisę turėti normalias darbo sąlygas.
Tuo suinteresuoti turėtų būti, anot A.Markevičiaus, ir keleiviai, kuriems reikalingas nevėluojantis viešasis transportas.
Antradienį su policijos vadovu susitikęs susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sakė, kad jau trečiadienį bus patvirtinta tvarka, leisianti vėl pakabinti lenteles. Tiesa, tik metams.