Vilniaus automobilių stovėjimo programėlę siūloma leisti diegti ir kituose miestuose

Šiuo metu tik Vilniuje veikiančią mokėjimo už automobilių stovėjimą sistemą „m.transport“ siūloma leisti plėsti ir kituose Lietuvos miestuose, taip pat užsienyje.
Kelio ženklas
Kelio ženklas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Savivaldybės taryba trečiadienį svarstys sprendimo projektą, kuriuo siūloma patvirtinti tarpininkavimo paslaugų naudojantis „m.transport“ sistemos „m.parking“ programa įkainius. Ši sistema šiuo metu priklauso savivaldybės įmonei „Susisiekimo paslaugos“. Vilnius galėtų gauti pajamas už tai, kad paslauga naudotųsi kiti miestai, BNS sakė projektą tarybai pristatantis Paslaugų ir miesto ūkio komiteto narys, konservatorius Vidas Urbonavičius.

„Projekto esmė yra tai, kad „m.parking“ paslauga išsiplėstų į kitus miestus ir veiktų ne tik Vilniuje. Šiuo metu „Susisiekimo paslaugoms“ neleidžiama eiti į kitus miestus ir daug vilniečių Kaune, Palangoje, Klaipėdoje ar Trakuose susiduria su painiava, nes jie sumoka „Susisiekimo paslaugoms“ per „m.parking“ įsivaizduodami, kad jie taip sumoka už paslaugas tame mieste“, -sakė V.Urbonavičius.

Anot jo, galimybė diegti šią programėlę buvo pristatyta kitiems Lietuvos miestams, susidomėjimą ja yra pareiškę ir kai kurie Ukrainos miestai.

Tuo metu „Susisiekimo paslaugų“ vadovas Gintas Bliuvas BNS tvirtino, kad Lietuvoje veikia kelios mobilios aplikacijos, tačiau visos jos suteikia galimybę už paslaugą mokėti tik iš anksto, tuo metu naudojama Vilniuje programėle mokama už konkretų laiko tarpą jau pasinaudojus paslauga.

Mums būtų nauda, kad už tai galėtumėme gauti kažkokį mokestį, kažkokias pajamas ir jas panaudoti projektui

„Tai yra patogumas vartotojui, kuris turi vieną aplikaciją, kurią gali plačiai naudoti, mums būtų nauda, kad už tai galėtumėme gauti kažkokį mokestį, kažkokias pajamas ir jas panaudoti projektui. Trečia nauda miestams, kurie galėtų prisijungtų prie šio projekto – tai leistų taupyti kaštus“, – sakė G.Bliuvas.

Anot jo, Vilniaus savivaldybei įdomūs būtų mažiausiai du didieji Lietuvos miestai, kuriems galima būtų siūlyti naudotis paslauga – Kaunas ir Klaipėda. Čia, anot jo, už automobilių stovėjimą galima mokėti trumpąja žinute ir tik iš anksto, mažiausiai už valandą.

Tarybos sprendimu siūloma patvirtinti ne konkretų įkainį kitiems miestams, tačiau formulę, pagal kurią jis būtų skaičiuojamas – tai būtų daroma atsižvelgiant į investicijų atsipirkimo laikotarpį, kuris turi būti ne ilgesnis nei treji metai.

Nuo gegužės pirmosios Vilniuje nebeveikia senoji sistema, kuria vairuotojai turėjo užsakyti paslaugą į priekį arba iš mobiliojo ryšio operatorių turėti įsigiję lipduką. Mokėjimo paslauga šiuo metu gali naudotis tiek turintys išmaniuosius telefonus, atsisiuntę programėlę, tiek ir neišmaniųjų telefonų savininkai, siųsdami dvi žinutes, t.y. norėdami aktyvuoti ir vėliau – nutraukti paslaugą.

Savivaldybės duomenimis, iki gegužės pradžios Vilniuje programėle „m.parking“ naudojosi apie 90 tūkst. vartotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų