Iškilnota ne pirmą kartą
Taurupės gatvė – viena „jauniausių“ Vilniaus mieste, išasfaltuota 2018 metų rugsėjį ir gerokai palengvinusi pilaitiškių kasdienybę, nes tai dar viena Pilaitės jungtis su kitomis miesto dalimis. Ji išasfaltuota per dieną ir tai labai akcentuota Vilniaus savivaldybei skelbiant žinią apie atidarymą.
Tačiau jau pirmoji žiema šiai gatvei buvo tikras išbandymas. Kaip 2019 m. sausį rašė 15min, gatvės paviršius sutrūkinėjo ne vienoje vietoje. Tuomet Vilniaus savivaldybė, gatvei išasfaltuoti skyrusi apie 200 tūkst. eurų, informavo – ši gatvė laikina, jos vietoje projektuojama nauja keturių eismo juostų gatvė. Kada bus, nesakė, tad per dvejus metus situacija joje nepasikeitė.
Po šios žiemos, atnešusios ir sniego, ir šalčio, ir atodrėkių, Taurupės gatvė vėl atrodo prastai. Asfaltas iškilnotas, sutrūkinėjęs, ir taip gatvė vietomis atrodo ne tik pakraščiuose, bet ir per visą gatvės plotį.
„Dėl jūsų minimos Taurupės gatvės – rangovas situaciją žino. Žiemą dėl didelių šalčių asfalto danga buvo kiek nelygi, tačiau atšilus situacija pagerėjo. Kadangi rangovas situaciją žino, tai esant tinkamoms oro sąlygoms bus tvarkomi atsiradę įtrūkimai pakraščiuose“, – tokio atsakymo iš Vilniaus savivaldybės sulaukėme šiemet dėl Taurupės gatvės.
Kapitalinio remonto nebus
Važinėjantiems Mokslininkų gatve tenka pasitelkti visus turimus vairavimo įgūdžius, kad automobilis liktų sveikas. Čia atsivėrusios duobės gali ir išgąsdinti, ypač užsukantiems į šią gatvę rečiau. Vos prieš kelias dienas duobės buvo pilnos vandens.
Savivaldybė šios gatvės kapitalinio remonto neplanuoja, teks laukti duobių lopymo. O tam reikia palankesnių orų, kad vyrautų pliusinė pakankamai aukšta temperatūra.
„Po žiemos, kaip ir įprasta mūsų klimato juostoje, vietomis atsiranda duobių ar kitokių pažeidimų. Nuo metų pradžios „Grinda“ jau sutvarkė 700 kv. metrų duobių. Duobių kiekis procentais nesiekia net 0,01 proc. asfalto kiekio mieste (gatvės sudaro apie 8 mln. kv. m). Jau sutvarkyta apie 5 tūkst. įvairaus dydžio duobių, kadangi pavasarį oro sąlygos tinkamesnės tvarkymui – darbai įsibėgėjo“, – teigia Vilniaus miesto savivaldybė savo pateiktame komentare.
Amžinos trinkelių problemos
O štai pagrindinė miesto gatvė – Gedimino prospektas – artimiausiu metu didelių remonto darbų nesulauks, savivaldybė tokių neplanuoja. Tačiau esą situacija stebima kasmet ir atsiradus plytelių ištrupėjimams, jos keičiamos naujomis.
Problemos su Gedimino prospekto – senos. Kai Vilniaus meru 2011 metais buvo išrinktas Artūras Zuokas, prasidėjo intensyvios kaltųjų dėl nekokybiškai rekonstruoto Gedimino prospekto paieškos. Taip pat – kur dingo senosios prospekto trinkelės. Pastarųjų pastebėta privačiuose kiemuose, tačiau susigrąžinti miestas jų nesugebėjo.
Gedimino prospektas rekonstruoti pradėtas 2002 m. birželį nuo Katedros aikštės, darbus vykdė bendrovė „Luidas“, jie baigti 2008 metais, iš viso kainavo daugiau nei 100 mln. Lt (arti 30 mln. eurų).
Didžiausias nepasitenkinimas skambėjo dėl III etapo – prospekto atkarpos nuo Vasario 16-osios gatvės iki Žvėryno tilto. Naujai išklotų trinkelių brokas ten ėmė matytis pačią pirmą žiemą. Atlikta ekspertizė patvirtino įtarimus: bazalto trinkelės nepakankamai atsparios šalčiui. Todėl jos skilinėjo, trupėjo.
Vilniaus savivaldybė dar nėra pateikusi plano, kokius gatvių infrastruktūros darbus vykdys šiemet, tai žada padaryti artimiausiu metu.
Nurodoma tik suma – šiemet gatvių priežiūrai ir remontui planuojama skirti 3,4 mln. eurų.