Vilniuje gyvenanti Agnė Goldbergaitė kasdien į darbą rieda paspirtuku. Anot jos, taip judėti po miestą daug greičiau ir patogiau. Pasak Vilniaus mero, savivaldybė bendradarbiauja su 3 kompanijomis, kurios ketina mieste sukurti elektrinių paspirtukų dalijimosi platformas.
„Aš turiu savo paspirtuką, ir jis kažkiek tai sveria, jo visada reikia kažkur nepalikti. Eini į parduotuvę – vis tiek paskui save tempiesi. Aš manau, kad ta dalijimosi platforma šiek tiek palengvintų tą dalyką, na tu jį tiesiog pastatai kažkokioj vietoj, pamiršti ir galvos neskauda. O kai reikia, tu vis tiek jį pasiimi. Tai aš manau, kad palengvintų net ir tiems, kurie jau turi paspirtukus“, – sakė A.Goldbergaitė.
Taip jau galima išsinuomoti dviratį ar automobilį. Paspirtukų dalijimosi platformos veiktų per mobiliąją programėlę, planuojama įrengti magnetines stoteles, kur jį būtų galima palikti, pasiimti ir įkrauti. Tikėtina, kad išsinuomoti tokį paspirtuką bus galima kitąmet.
„Yra 3 kompanijos, kurios jau arba tai daro, arba bando lygiai taip pat pasiimti rinkos dalį ir padaryti Vilnių gražesne vieta gyventi iš susisiekimo pusės. Taip, mes kovojam, bet mes kovojam, manau, taip labai gražiai ir bandydami vieni kitiem padėti. Atsirasime Vilniuje arba 3 kompanijos, o gal net ir susijungsime ir padarysime kažkokį vientisą projektą drauge“, – pasakojo verslininkas Ignas Survila.
„Na, veiktų gerai, tai dviračių arba tokio vidutinio judėjimo takų tinklą reikia dar labiau plėsti ir ilgesnį daryti, ir platesnį, kad iš tiesų būtų saugu nesipainioti su automobiliais ir saugu – nevažiuotų pėstiesiems ant galvų“, – sakė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Susisiekimo ministerija atkreipia dėmesį, kad vis dažniau pasitaiko atvejų, kai elektriniai paspirtukai užkliudo pėsčiuosius. Todėl, padaugėjus tokių priemonių mieste, gali padaugėti ir eismo įvykių.
„Pavyzdžiui, Ispanijoje buvo tam tikros problemos, kai jų atsirado labai daug eisme, pradėjo chaotiškai elgtis, mėtyti tuos paspirtukus, kur papuola, tai netgi atsirado tam tikri ribojimai paspirtukų eismo. Aš manyčiau, kad jeigu dalijimosi platforma bus tinkamai organizuota, tai yra tikrai sveikintinas dalykas, kad pėstieji galės persėsti ant dviračių, ant paspirtukų ir taip judėti alternatyviu būdu, ne su automobiliais“, – kalbėjo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.
Gyventojai, po miestą riedantys elektriniais paspirtukais, kurių galingumas nesiekia 1 kW, o maksimalus greitis – 25 km per val., turi laikytis tokių pačių eismo taisyklių, kaip ir dviratininkai. Vaikai tokiais paspirtukais gali važinėti tik prižiūrimi tėvų uždarose patalpose, o dalyvauti eisme – nuo 12 metų.