Vilniaus gatvėmis elektrinis autobusas „L-Bus“ važinės iki rugsėjo 14-osios, 1 Stotis – Oro uostas ir 11-ojo Žvėrynas-Senamiestis-Užupis maršrutų trasomis. Vėliau elektrinis autobusas iškeliaus į Kauną.
Kiek toks autobusas kainuotų, jeigu miestas norėtų jį įsigyti, kol kas neaišku. Bent jau įmonės „L-BUS“ direktorius Marjanas Mečkovskis į šį klausimą neatsakė – esą tai priklausys nuo komplektacijos, išdėstymo.
„Negaliu sakyti, meluoti“, – tik tiek apie kainą tepasakė M.Mečkovskis.
Kainuos milijoną ar pusantro?
Vilniaus savivaldybės įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Gintaras Nakutis bandė spėti, kad toks elektrinis autobusas gali kainuoti apie 1–1,5 mln. Lt. „Niekas tiksliai nepasako, juo labiau tai pirmas autobusas, tad kainavo jo sertifikavimas ir visa kita, nes pirmas produktas visą laiką yra pats brangiausias. Paskui, pradėjus masinę gamybą, kaina mažėja, bet sakyčiau, kad toks elektrinis autobusas kainuos nuo milijono iki pusantro milijono litų“, – svarstė G.Nakutis.
Skaičiuojama, kad nuvažiuoti vieną kilometrą šiuo autobusu prireiks vienos kilovato elektros energijos, vadinasi, to kilometro kaina bus kiek daugiau nei 40 centų. „Pastatėme skaitiklius, kur krausis tas autobusas, tai po dešimties dienų bandymų žinosime, kiek autobusas sunaudojo elektros energijos baterijų pakrovimui ir kiek nuvažiavome kilometrų. Palyginti su hibridiniais autobusais, kurio kaina nuo 1,1–1,2 mln. Lt, šitie yra brangesni“, – teigė „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius.
Dujomis varomo autobuso vieno kilometro degalų sąnaudos siekia apie litą, dyzelinu – apie 1,5 Lt.
Troleibusas be ūsų
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„L-BUS“ direktorius Marjanas Mečkovskis |
Vilniaus meras Artūras Zuokas elektrinio autobuso pristatyme prisiminė prieš kelerius metus surinktą pirmąjį lietuvišką troleibusą „Amber“, tačiau esą troleibusai „savo darbą jau padarė“.
„Čia yra naujas troleibusas, jeigu kažkam taip būtų paprasčiau taip vertinti, tik be ūsų. Bus malonu išbandyti, nes šią transporto priemonę įmonė suteikė kelioms savaitėms, paskui žiūrėsime kitus dalykus – sąlygas ir pan., bet norėtųsi, kad Vilniaus mieste visas viešasis transportas būtų ekologiškas, t. y., elektrinis. Negaliu pažadėti, kad tą padarysime labai greitai, bet tuo keliu eisime, nes tuo keliu eina geriausi pasaulio miestai“, – teigė A.Zuokas.
Paklaustas, ar tikrai autobusą galima vadinti lietuvišku, jeigu jo važiuoklė lenkiška, o elektros įranga čekiška, M.Mečkovskis pyktelėjo, esą pagal ES normas, kur yra įmonės buveinė, intelektualus išradėjas, tas ir gamintojas. „Tai produktas bendras – Čekijos, Lenkijos, Lietuvos įmonių sukurtas, bet gamyba planuojama Lietuvoje“, – teigė M.Mečkovskis.
Autobusu gali keliauti iki 58 žmonių, keleiviams įrengtos 24 sėdimos vietos. Be to, grindyse sumontuota ir neįgaliesiems žmonėms skirta rampa, kuri valdoma rankiniu būdu.
Pakrautas nuvažiuos apie 240 km
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Vilniaus savivaldybės įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Gintaras Nakutis |
Šioje transporto priemonėje iš abiejų pusių įrengtos šildymo bei ventiliavimo sistemos, kurios užtikrins keleivių patogumą kelionės metu, taip pat ši sistema palaiko ir efektyviausią autobuso baterijų ir elektrinio variklio darbinę temperatūrą. Tiesa, per bandomąjį važiavimą autobuse buvo ypatingai karšta, matyt, taupydamas energiją, vairuotojas nejungė ventiliacijos sistemos.
„L-Bus“ variklio galia siekia 120kW. Elektros baterijos išdėstytos galinėje kėbulo dalyje ir transporto priemonės šonuose po keleivių sėdynėmis. Visų baterijų elementų energija sudaro 230 kWh, kurias pilnai pakrovus autobusas gali nuvažiuoti apie 240 km.
Elektrinį autobusą galima pakrauti dviem būdais: greitas pakrovimas, naudojant 250A srovę, užtrunka iki 1 valandos, lėtas pakrovimas naudojant 32A srovę – iki 8 valandų.
Šis autobusas jau sertifikuotas Europos Sąjungoje ir atitinka visus Europos Sąjungos šalims keliamus techninius reikalavimus. Jis buvo pristatytas tarptautinėse transporto parodose Vokietijoje, Lenkijoje, Čekijoje.