Pasak autobusus gaminančios Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovės „Vėjo projektai“ atstovės Viktorijos Jakubauskytės-Andriulienės, autobusas oro uoste bus testuojamas tris mėnesius.
„Šiuo metu važinėja du maršrutai Klaipėdoje, bet tas modelis yra nuolat tobulinamas, dėl to jį ir vadiname prototipu, nes kiekvienas kol kas gaminamas autobusas yra modifikuojamas. Oro uostas yra viena iš lokacijų, kur tie techniniai važiavimo testai yra daromi, pagal tai yra atsižvelgiama į tam tikrus parametrų rodiklius ir modelis tobulinamas iki galo“, – BNS sakė V.Jakubauskytė-Andriulienė.
„Pagal tą patobulintą modelį jau turėtų šiemet startuoti mažos serijos gamyba ir tada – galutinio modelio serijinė gamyba“, – pridūrė ji.
Pasak įmonės atstovės, „Vėjo projektai“ yra pasirašę trišalę sutartį su Lietuvos oro uostais bei orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrove „Litcargus“, pagal kurią autobusas gali būti naudojamas oro uoste.
V.Jakubauskytės-Andriulienės teigimu, tris mėnesius bus stebima, kaip autobusas važiuoja labai trumpais maršrutais, tuomet bus tobulinama technologija ir kuriamas naujas modelis, pritaikytas tik oro uostams.
Vis dėlto ji kalbėjo, kad tokie autobusai dar nėra artimiausių metų planuose.
„Vėjo projektų“ atstovė teigė, jog dabar autobusas yra pritaikytas visos paros darbui, o jo įkrovimas trunka 8 minutes, be to, jis yra lengvai valdomas ir sunaudoja mažai elektros energijos.
2020 metų rugpjūtį pirmąjį elektrinį autobusą Vilniaus oro uoste pristatė Gedimino Žiemelio valdomos aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ (ASG) antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS).