Vilniaus pakraštyje gyvenantys žmonės skundžiasi turintys klampoti per purvus – net į kiemą įvažiuoti neįmanoma

Gyventi nuosavame name gamtos prieglobstyje ne vienam atrodo tikra svajonė. Tačiau pavasarį, kai orai atšyla, nutirpsta sniegas ir dar lyja, toks gyvenimas nė iš tolo neprimena idilės. Duobėti keliukai tampa sunkiai išvažiuojami, o ir pasiskųsti nelabai yra kam. Ne visos nuo miesto centro nutolusios gatvės patenka į savivaldybės prižiūrimų sąrašus, tad belieka sukti galvą, kaip tvarkytis patiems.
Prastas kelias Girių gatvėje
Prastas kelias Girių gatvėje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Su tokia situacija susidūrė Trakų Vokės gyventojai. Įsikūrę pačiame tiek Trakų Vokės, tiek viso Vilniaus pakraštyje, jie pastarąsias kelias savaites vargsta tiek išvažiuodami, tiek grįždami į namus.

Keliai nepravažiuojami

Anonimiškai 15min portalui vienas iš šių gyventojų atsiuntė kelias nuotraukas, norėdamas įrodyti, kad dabar čia jau reikia net ne visureigio, o traktoriaus, jeigu tikiesi sėkmingai palikti namus.

„Štai kokios Vilniaus miesto, Trakų Vokės gatvės. Keliai duobėti, klampūs, nepravažiuojami. Vaikai klampoja į mokyklą per purvynus, šaligatvių nėra, apšvietimo nėra, greičio ribojimo priemonių nėra. Kalbu apie Girių, Gerosios Valios, Eglyno gatves.

Gal jau pagaliau laikas imtis veiksmų!!! Nuotraukos neatspindi viso ruožo, yra ir baisesnių atkarpų, apsilankykite, pamatysite patys!!!“ – emocingai rašė skaitytojas.

Štai kokios Vilniaus miesto, Trakų Vokės gatvės. Keliai duobėti, klampūs, neišvažiuojami. Vaikai klampoja į mokyklą per purvynus, šaligatvių nėra, apšvietimo nėra.

Nepasiekia kiemo

Apsilankęs 15min fotografas išties pamatė kelius, kurie miesto gatvių nė iš tolo neprimena. Išvažinėtas purvynas, provėžos, kuriose koja klimpsta iki kauliuko, atsargiai judančios mašinos ten, kur pravažiuoti dar galima.

Sutikti vietos gyventojai neslėpė – važinėti automobiliu dabar vienas vargas. Vienas atviravo, kad net negali įvažiuoti į nuosavą kiemą. Kažkas mašiną palikęs patvory, neaišku tik, ar paprasčiausiai toliau nebepravažiavo, ar tvora sava.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Prastas kelias Eglyno gatvėje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Prastas kelias Eglyno gatvėje

Vis dėlto miesto pakraščių gatvės vargu, ar gali tikėtis didelio dėmesio iš miesto savivaldybės. Tokių gatvelių, kuriomis važinėja tik vietos gyventojai, o jų nėra labai daug, mieste daug. Ir susitvarkyti jas galima tikėtis nebent savo lėšomis arba iš dalies gavus finansavimą iš savivaldybės.

Asfalto nežada

Minėtoms gatvėmis irgi didelių pažadų niekas nežarsto. Kaip teigiama Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros skyriaus atsiųstame komentare, Eglyno gatvė net nėra įtraukta į prižiūrimų gatvių sąrašą, o į Girių ir Gerosios Valios gatves nebent užsuks greideris. Bet tik tuomet, kai atšils.

Atšilus orams, pradžiuvus dangai ir iš jos pasitraukus įšalui, Girių ir Gerosios Valios gatvės bus lyginamos greideriu.

„Dar 2018 m. kovo mėn. 21 d. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu yra patvirtintas Vietinės reikšmės kelių sąrašas, pagal kurį savivaldybė prižiūri ir taiso jos teritorijoje esančias tik vietinės reikšmės gatves. Visos kitos gatvės, privažiavimo keliai, kiemų važiuojamoji dalis yra priskiriami prie vidaus kelių, kuriuos prižiūri šių kelių savininkai, nuomininkai, ar naudotojai. Pažymime, kad Eglyno gatvė nėra įtraukta į minėtąjį sąrašą.

Gatvės lyginamos esant optimaliam jų paviršiaus drėgnumui, o tai tiesiogiai priklauso nuo oro sąlygų, t. y. įšalusios, labai sausos arba drėgnos dangos kokybiškų lyginimo darbų atlikti nėra galimybių. Atšilus orams, pradžiuvus dangai ir iš jos pasitraukus įšalui, Girių ir Gerosios Valios gatvės bus lyginamos greideriu ir, esant poreikiui, atliekami medžiagų papylimo darbai“, – teigiama komentare.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Prastas kelias Gerosios Valios gatvėje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Prastas kelias Gerosios Valios gatvėje

Norinčių – daug

Viena iš galimybių gyventojams – programa 50/50, kai surinkę pusę reikalingos sumos, kitą pusę finansavimo galima gauti iš savivaldybės.

Tačiau ir ši programa nėra beribė. Kaip teigia Vilniaus savivaldybė, jos teritorijoje gatvių projektavimo ir įrengimo poreikis yra didžiulis.

Iš viso sostinėje yra daugiau kaip 1000 km asfaltuotų gatvių, apie 500 km žvyrkelių, taip pat nemažai akmenimis ir trinkelėmis grįstų gatvių.

„Reitinguojami tiek projektavimo poreikio gatvių sąrašai, tiek gatvės, kuriose yra išduoti statybą leidžiantys dokumentai. Projektavimo bei įrengimo darbai atliekami turint omeny einamųjų metų numatytą lėšų kiekį.

Todėl gyventojams yra suteikta galimybė paspartinti gatvių įrengimą, gatves įrengiant kartu su Vilniaus miesto savivaldybe, pasinaudojant 2021 m. sausio 6 d. Vilniaus miesto savivaldybės taryboje patvirtintu tvarkos aprašu „Dėl susisiekimo komunikacijų ir jų inžinerinių tinklų statybos, rekonstravimo ir remonto, dalyvaujant fiziniams ir juridiniams asmenims, tvarkos aprašas“, su šiuo aprašu galite susipažinti www.vilnius.lt interneto svetainėje Teisinė informacija skiltyje“, – teigia Infrastruktūros skyriaus specialistai.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Prastas kelias Gerosios Valios gatvėje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Prastas kelias Gerosios Valios gatvėje

Savivaldybė tvirtina, kad gyventojai aktyviai teikia paraiškas dalyvauti dalinio finansavimo programoje: „Šiuo metu turime nemažai parengtų projektų pagal dalinio finansavimo programą. Apibendrinta lentelė bus patalpinta savivaldybės tinklapyje, bus sustatyta projektų vykdymo eilė, projektai bus vykdomi atsižvelgiant į turimą finansavimą.“

Iš viso sostinėje yra daugiau kaip 1000 km asfaltuotų gatvių, apie 500 km žvyrkelių, taip pat nemažai akmenimis ir trinkelėmis grįstų gatvių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų