Paskelbęs, kad ketina kandidatuoti antrai kadencijai, R.Šimašius kaip vieną iš prioritetinių darbų nurodė judėjimą – greitojo viešojo transporto sistemą, pabaigtą mikromobilumo – dviračių ir paspirtukų takų – tinklą bei 100 km gatvių ir šaligatvių takų.
Kada nors – ir metro
Kalbėdamas apie transporto sostinėje pokyčius, meras pabrėžė, kad galbūt kada nors reikės Vilniui ir metro, bet tai priklausys ne nuo politinių ambicijų, o nuo to, kaip plėsis miestas, ar daugės jo gyventojų, ar daugiau žmonių rinksis viešąjį transportą ir t.t.
Paprašytas pakomentuoti būsimojo konkurento mero rinkimuose, konservatoriaus Dainiaus Kreivio norą Vilniuje turėti tramvajų, nes tik ši transporto rūšis išspręs spūsčių mieste klausimą, R.Šimašius 15min studijoje sakė, kad jo idėjos yra kitos.
„Mano tikslas, kad būtų visomis priemonėmis Vilniuje patogu ir malonu judėti. Viešasis transportas yra viena iš svarbiausių dalių, du atnaujinimo etapai jau yra padaryti, trečiasis numatomas, o esu suplanavęs penkis tuos etapus. Nekalbu, kas bus po 15-20 metų, kas bus pradedama daryti 2022 ar 2023 metais, kaip D.Kreivys, kalbu apie tai, kad greitasis susisiekimas tikrai turi būti greitas. O tai reiškia ne tik naujų transporto priemonių įsigijimą, bet ir A juostų normalų išdėstymą, plėtrą ir normalų jų atskyrimą. Ir kad butelio kaklelių neliktų“, – kalbėjo meras.
Jis teigė, kad analizę jau yra padaręs ir sprendimų yra. O po 20 metų galbūt Vilniui prireiks ir metro.
„Šiandien daryti tramvajų būtų neprotinga šiek tiek. Yra paskaičiuota, kas duotų realią naudą miestiečiams, važinėjantiems viešuoju transportu“, – tikino R.Šimašius. Tačiau esą ir A juostos ne visur bus fiziškai atskirtos nuo kitų eismo juostų, visame mieste, greičiausia bus parenkamos konkrečios vietos.
Šiandien daryti tramvajų būtų neprotinga šiek tiek, – sakė R.Šimašius.
Galvoja apie tunelį
Didžiausia naujovė, apie kurią prabilo meras, yra ta, kad ateityje galvojama įrengti dar vieną požeminį tunelį Vilniaus mieste: „Turime tikrai ambicingų planų. Vienas – viadukas per Edukologijos universiteto žiedą, kad ten kamščiai nesiformuotų. Kitas – paprastesnis, pertvarka ties Žirmūnų žiedu.
Bet vėliau, aš manau ir planuojame, kad atsirastų tunelis po Šeimyniškių gatve. Atvažiuodamas Konstitucijos prospektu nuo Karoliniškių, Pilaitės pusės įlįstum po apačia prie Kalvarijų gatvės ir išlįstum jau už Rinktinės gatvės. Toks sprendimas nuimtų dvi labai apkrautas sankryžas, nes ne tik Konstitucijos pr. su Kalvarijų g., bet ir Šeimyniškių-Rinktinės g. sankryža yra labai sudėtinga.“
Be šito jis dar mato galimybių pagerinti situaciją, jeigu Šnipiškėse daugės naujų statybų, gyvens daugiau žmonių, kurie galės vaikščioti pėsčiomis po miesto centrą. Taip pat – ir didelių įstaigų kraustymasis į dešinįjį Neries krantą.
„Konstitucijos prospektas, visas dešinysis krantas yra iššūkis transportui ir iš to naujojo centro persikėlimas į senąjį yra problema. Sveikinu tas iniciatyvas, kaip Teismų rūmai, persikelti į dešinįjį krantą, nes daugelis darbuotojų, kurie atvažiuoja rytais ir vakarais išvažiuoja, vis dar atvažiuoja iš dešiniojo kranto ir keliasi per tiltą. Jeigu daugiau bus darbuotojų dešiniajame krante, tai eismas kai kur pagerės“, – kalbėjo R.Šimašius.
Atvažiuodamas Konstitucijos prospektu nuo Karoliniškių, Pilaitės pusės įlįstum po apačia prie Kalvarijų gatvės ir išlįstum jau už Rinktinės gatvės.
Tiesa, tunelis – tolesnės ateities planas, R.Šimašius to nežada padaryti per kitą kadenciją, jei bus išrinktas meru. Pirmiausia prioritetų sąraše, anot mero, yra Žirnių ir Liepkalnio g. sankryža, kurios rekonstrukcija pareikalaus dešimčių milijonų eurų. Tada – Edukologijos universiteto žiedo pokyčiai, taip pat laukia M.Lietuvio gatvės pratęsimas, Šiaurinė gatvė, o tik tada jau būtų galvojama apie tunelį.