Vilniaus Eismo saugumo komisijos posėdyje D.Šalomskas ketino pateikti siūlymą panaikinti pėsčiųjų perėjas Edukologijos žiede. 15min jis sakė, kad dvi perėjos šiame žiede – ties įvažiavimu į jį iš Ukmergės ir Geležinio Vilko g. pusės ir išvažiavimas ta pačia kryptimi – itin prisideda prie spūsčių susidarymo šioje miesto vietoje, tad motyvas panaikinti perėjas yra vienas – sumažinti spūstis, padidinti žiedo pralaidumą.
Policijos pareigūno teigimu, pėstieji galėtų eiti aplinkui arba vieną stotelę pavažiuoti viešuoju transportu.
„Mums, vairuotojams, problema ta, kad mes turime jus praleisti ir vietoj to, kad didėtų pralaidumas, mes jus praleidinėjame. O jūs, kaip nedrausmingi pėstieji, einate vienas paskui kitą vorele, tai praktiškai stovime vietoje“, – kalbėjo sostinės Kelių policijos valdybos viršininkas.
Reikalavo atsiprašyti
Tokios D.Šalomsko mintys papiktino dalį vilniečių. Lietuvos pėsčiųjų asociacija kartu su Vilniaus savivaldybe Kelių policijos valdybos viršininkui nusiuntė bendrą raštą, kuriame teigė, kad eismas mieste turi būti organizuojamas taip, jog „būtų užtikrinamas visų eismo dalyvių saugumas, neprivilegijuojant ir neišskiriant tam tikros eismo dalyvių grupės, taip pat kitoms grupėms nenustatant tam tikrų ribojimų dėl to, jog sudėtinga spręsti probleminius eismo saugumo užtikrinimo atvejus“.
Taip pat buvo priminta, kad Vilniaus miesto savivaldybės taryba prieš metus yra patvirtinusi Darnaus judumo planą, kuriame įtvirtintas vienas iš principų – padidinti keliavimo pėsčiomis kokybę, prieinamumą taip, kad dalis nuo bendrų kelionių išaugtų iki 35 proc. (šiuo metu esantis rodiklis – 29,4 proc.). Tam numatytos priemonės – pėsčiųjų infrastruktūros plėtra, esamos pėsčiųjų infrastruktūros atnaujinimas ir priežiūra.
„Taigi Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininko siūlymas dėl perėjos naikinimo, motyvuojamas siekiu reguliuoti spūstis, mūsų vertinimu, prilygsta gydytojo siūlymui nupjauti skaudančią koją ir tikrai neprisideda prie Darnaus judumo plano įgyvendinimo“, – rašyta rašte, kurį pasirašė Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas ir Lietuvos pėsčiųjų asociacijos prezidentas Silvestras Dikčius, o pabaigoje buvo tikimasi, kad D.Šalomskas „pasikarščiavo ir atsiprašys vilniečių, kurie visi, kaip minėta, pirmiausia ir yra pėstieji“.
Visus vadina vienodai svarbiais
Vilniaus savivaldybė sulaukė sostinės policijos atsakymo. Tiesa, ne D.Šalomsko, o paties Vilniaus apskrities VPK viršininko Sauliaus Gago. Jame teigiama, kad viena iš policijos pareigų – užtikrinti saugų eismą keliuose, todėl esą stengiamasi teikti „reikšmingus pasiūlymus dėl saugaus eismo keliuose gerinimo valstybinėms institucijoms“.
Anot S.Gago, straipsnyje „Vilniaus kelių policijos vadas siūlo būdą spūstims Edukologijos žiede mažinti: lauk pėsčiuosius“ išsakyta D.Šalomsko nuomonė apie tuos siūlymus nėra oficiali policijos pozicija.
Visi eismo dalyviai yra vienodai svarbūs kelyje – tiek pėstieji, tiek transporto priemonių vairuotojai, – sako S.Gagas.
„Vilniaus kelių policijos pareigūnai įvairius automobilių srautų reguliavimo veiksmus – piko metu budi sankryžose ir reguliuoja eismą, kad sostinėje automobilių eismas būtų kuo sklandesnis ir mažėtų spūsčių. Visiškai sutinkame, kad eismo dalyvių elgesys grindžiamas tarpusavio pagarba ir atsargumu. Visi eismo dalyviai yra vienodai svarbūs kelyje – tiek pėstieji, tiek transporto priemonių vairuotojai, todėl neišskiriame jų pagal svarbą ir pirmenybę“, – rašte rašo S.Gagas.
Taip pat išsakyta viltis, kad sostinės policija ir Vilniaus miesto savivaldybė ir toliau sklandžiai ir konstruktyviai bendradarbiaus saugaus eismo srityje, o bendrai priimti sprendimai bus naudingi ir svarbūs visiems miesto eismo dalyviams.
Lietuvos pėsčiųjų asociacija 15min tvirtino kol kas jokios reakcijos iš Vilniaus policijos nesulaukusi.