Projekte numatytas šaligatvių, laiptų, apžvalgos takų, želdynų, vaikų žaidimo aikštelės, memorialo įrengimas, susidėvėjusios esamos infrastruktūros tvarkymas, būtinų inžinerinių, lietaus nuotekų tinklų įrengimas. Taip pat bus įrengtas apšvietimas, suolelių ir kitų mažosios architektūros elementų.
Visi šie darbai bus atliekami įrengiant pėsčiųjų alėją nuo Vingrių gatvės iki MO muziejaus. Šiuo metu teritorija yra triukšminga dėl pravažiuojančių automobilių, o esamoje stovėjimo aikštelėje automobiliai statomi chaotiškai ir trukdo pėsčiųjų bei dviratininkų judėjimui, rašoma pranešime.
Įrengus čia viešąją erdvę, automobilių aikštelės nebeliks, o dabar nematomi Vingrių šaltiniai bus nukreipiami tekėti naujai formuojamomis kaskadomis, grąžinant į teritoriją pamirštą istorinį charakterį ir paverčiant ją patrauklesne pėstiesiems.
Išraiškingame reljefe, laiptų, vedančių nuo Mindaugo iki Vingrių gatvės, apačioje bus įrengta apžvalgos aikštelė. Prieš nusileidžiant į Senamiestį, bus verta stabtelėti ir apžvelgti į senuosius Vilniaus stogus.
Netoli jau esančios skulptūros „Vandens lelijos" (aut. Severija Inčirauskaitė-Kriaunevičienė) bus formuojama terasa su vandens kaskadomis. Tikimasi, kad formuojama erdvė prie MO muziejaus pasipildys meninėmis instaliacijomis ir akcentais vandens tematika, taip dar labiau sustiprinant vietos identitetą bei pabrėžiant istorinę vertę.
Projekte pirmenybė teikiama pėstiesiems, todėl, pasak SĮ „Vilniaus planas" architektų, eismo organizavimui teritorijoje numatomos atitinkamos priemonės – Vingrių gatvėje numatyta įrengti iškiliąją perėją, eismo saugumui užtikrinti suprojektuoti atitvariniai stulpeliai.
Pėstieji galės patogiai patekti iš Vingrių į Pylimo gatvę netrukdomi automobilių. Žmonės su specialiaisiais poreikiais į skirtingus erdvės aukščius galės patekti kitais takais, esančiais už projekto ribų.
Praeivių saugumui užtikrinti prie šaligatvių taip pat numatoma įrengti atitvarų linijas, kurios ribos automobilių statymą pėsčiųjų zonoje. Planuojama, kad panaikinus automobilių aikšteles padidės erdvė lauko kavinėms, o nuo kaitrios saulės saugos išsaugomi ir naujais papildomi esami želdynai.
Parkavimo vietos, kurių teks atsisakyti įrengiant pėsčiųjų alėją, bus perkeltos į artimiausias gatves, pirmiausia – Vingrių gatvę.
Šiuo metu teritorijoje atliekami archeologiniai tyrimai, o artimiausiu metu planuojama tvarkyti požeminius inžinerinius tinklus, kurių teritorijoje labai daug. Visi jie bus rekonstruojami, keičiant trasas ir suteikiant daugiau galimybių teritorijos pertvarkymui bei paliekant pakankamai vietos augti želdiniams.
Šiuo metu teritorijoje nėra suformuoto vientiso želdyno, todėl jį siūloma formuoti išsaugant esamą bei pasodinant naujas medžių bei krūmų rūšis.
Atlikus bendrą teritorijos vertinimą suplanuota pašalinti pavojingą pasvirimą turinčius medžius, sausuolius (iš viso 15 vnt. nuo 8 cm diametro) bei augimo perspektyvos neturinčius medžius. Penki medžiai bus pašalinti formuojant naują žemės lygį ir dangas.
Likusieji želdiniai bus apgenėti formuojant lajas. Naujos želdinių rūšys parinktos, pirmiausia atsižvelgiant į Lietuvos klimatą bei atsparumą urbanizuotoms teritorijoms. Suplanuota 12 spygliuočių, 23 lapuočiai, daugiau nei 400 krūmų. Be kitų rūšių, čia atsiras svyruoklinis gluosnis, himalajinis beržas, grauželinė gudobelė ir kone 3000 žolinių augalų. Želdynų tvarkymo darbai jau pradedami.
Tikimasi, kad naujoji pėsčiųjų alėja taps patogia ir patrauklia jungtimi tarp Senamiesčio ir Naujamiesčio.
Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų. Rangos darbų sutartis su UAB „Conresta" pasirašyta 2020 m. rugpjūčio 25 d. Darbų atlikimo terminas 8 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo datos. Rangos darbų sutarties vertė – 1,4 mln. eurų su PVM.