Vaizdais, kaip Šiaurinė gatvė turėtų atrodyti, R.Šimašius dalijosi dar 2018-ųjų kovą. Tuomet meras rašė: „Jau pradėjome rengti naujos – Šiaurinės – gatvės projektą. 6 eismo juostų, beveik 3 kilometrų ilgio gatvė tęsis nuo Vakarinio aplinkkelio iki Ukmergės gatvės ir jungs Vakarinį aplinkkelį su Fabijoniškėmis. Šalia bus nutiesti nauji šaligatviai, drieksis modernūs dviračių takai, projektuojama ir požeminė perėja. Darbus planuojame baigti iki 2020 metų.“
Projektavimą baigs gegužę
2020-ieji atėjo, tik gatvės tiesimo darbai iki šiol taip ir neprasidėjo. Pasirodo, ir projektas dar nėra baigtas. Kaip 15min informavo Vilniaus miesto savivaldybė, planuojama iki gegužės mėnesio parengti projektą ir tuomet pradėti statybos darbus.
„Naujoji gatvė bus tiesiama keliais etapais. Iš pradžių bus tiesiama jungtis nuo Vakarinio aplinkkelio iki Fabijoniškių gatvės, rekonstruojant ir Fabijoniškių gatvės atkarpą. Pirmajam etapui finansuoti bus skiriama 35 mln. eurų Europos Sąjungos, savivaldybės ir Valstybės biudžeto lėšų. Bendra projekto vertė – apie 90 mln. eurų“, – teigiama Vilniaus savivaldybės komentare.
Bendra projekto vertė – apie 90 mln. eurų.
Kada tiksliai prasidės gatvės tiesimo darbai, kol kas atsakyti sunku – neretai užtrunka viešieji pirkimai, konkurso nelaimėję rangovai skundžia rezultatus ir t.t.
Pirma atkarpa – 2,8 km
Šiuo metu ruošiamasi tik pirmajam projekto etapui – Šiaurinės gatvės atkarpai nuo Vakarinio aplinkkelio iki Ukmergės gatvės. Tai bus 2,8 km ilgio, 6 eismo juostų gatvė, kurios dvi eismo juostos bus skirtos viešajam transportui.
Pirmojo etapo statybos projekte rašoma: „Rengiant Šiaurinės g. detalųjį planą akcentuota – Vakarinio aplinkkelio III etapo apkrovimas ir reikšmė žymia dalimi priklausys nuo jį „maitinančių“ miestų gatvių, iš kurių svarbiausia Šiaurinė, jungianti su aplinkkeliu Žirmūnų, Fabijoniškių, Šeškinės, Pašilaičių, Justiniškių gyvenamuosius rajonus. Ši jungtis leistų išvengti tiesioginio transporto srautų į pietinius miesto rajonus, kertančių centrinę miesto dalį. Šiaurinė gatvė – neatskiriama Vakarinio greitkelio sudedamoji dalis tiesiogiai įtakojanti ekonominį greitkelio atsiperkamumą.
Vilniaus miesto bendrajame plane Šiaurinė gatvė yra Vilniaus miesto transporto infrastruktūros karkaso dalis, į kurią dar įeina: Vakarinis greitkelis, Oslo, Tūkstantmečio, Žirnių, P.Višinskio, Olandų, Žirmūnų gatvės.“
Taip pat akcentuojama, kad „nutiesus Šiaurinės g. atkarpą tarp Vakarinio aplinkkelio ir Fabijoniškių g. jungties (I-as etapas), toliau numatoma palaipsniui plėtoti užstatymą ties nauja gatve. Šioje teritorijoje siekiama formuoti linijinį miesto centrą, intensyvinant užstatymą, didinant būsto, paslaugų ir darbo vietų skaičių.“
Tunelio nebus
Nutiesus pirmą etapą savo eilės lauks ir antrasis – gatvė numatyta iki Valakampių tilto, tad ji dubliuos dalį Ozo gatvės, kirs Geležinio Vilko, Kalvarijų gatves. Tokiu būdu turėtų pagerėti susisiekimas visoje šiaurinėje Vilniaus dalyje.
„Ilgą laiką pagrindinis gatvių tinklas sostinėje buvo išsidėstęs daugiausiai pietinėje miesto dalyje, todėl šiauriau gyvenantys vilniečiai dažnai patirdavo nepatogumų ir spūsčių. Nutiesus Šiaurinę gatvę, padidės automobilių pralaidumas. Šalia bus nutiesti nauji šaligatviai, drieksis modernūs dviračių takai, projektuojama ir požeminė perėja. Požeminė perėja planuojama ties Ukmergės g. 240“, – teigia Vilniaus miesto savivaldybė.
Anksčiau svarstyta, kad tarp Gelvonų ir J.Ralio gatvių galėtų atsirasti estakada arba tunelis, taip esą išsprendžiant nesutarimus su vietos bendruomene, gyvenančia šalia Geležinio Vilko gatvės esančiuose soduose. Jo ilgis galėjo būti apie 1,3 km.
Tačiau savivaldybė tvirtina, kad nors tunelio projektas buvo svarstytas, tačiau jis yra nerentabilus ekonomine prasme, todėl šio projekto įgyvendinti neplanuojama.