Netoli įvažiavimų į žiedinę sankryžą vairuotojus pasitinka specialūs informaciniai skydai, nurodomieji kelio ženklai ir naujai paženklinta važiuojamoji dalis. Tiesa, darbai dar bus vykdomi iki rugpjūčio 11 dienos, todėl dar ne viskas įgyvendinta – trūksta ir dalies žymėjimo ant kelio, nurodančio kuriomis kryptimis galima važiuoti tam tikra eismo juosta.
Tačiau vairuotojams jau iš anksto pateikiama informacija apie eismo tvarką žiedu, kad jie galėtų iš anksto pasirinkti ir užsiimti reikiamą eismo juostą. Kitaip tariant – metas treniruotėms.
Nepaiso ženklų
Eismo dalyviai pripratę prie buvusios tvarkos, todėl ženklų pakeitimo kai kurie ar nepastebi, ar nenori pastebėti.
Šis žiedas iššūkis daugeliui vairuotojų buvo ir anksčiau. Iš jo veda ne keturi, kaip įprasta, o net penki išvažiavimai, nukreipiantys eismą iš/į Savanorių prospektą, Geležinio Vilko bei Tūkstantmečio gatves.
Lankydamiesi čia šiek tiek po pietų, didesnių spūsčių nepastebėjome nei vaikščiodami, nei patys pravažiavę šį žiedą skersai išilgai. Tačiau probleminės vietos pastebimos vos per kelias minutes.
Pavyzdžiui, žiede yra tik viena juosta, kuria važiuojant leidžiama išvažiuoti į Geležinio Vilko gatvę. Ne visi pamato, galbūt, ne visi ir nori pamatyti. Todėl teko pastebėti ir ne vieną pasimetėlį, kuris rikiavosi kirsdamas ištisinę liniją. Tiesa, iki šiol panašių problemų kyla ir vadinamajame Edukologijos universiteto žiede, nors prabėgo metai.
Visgi bent kol kas pastebimiausia sudėtingiausia vieta – keliaujant Tūkstantmečio gatve nuo Gariūnų link Geležinio vilko gatvės. Jei jau atsidūrėte šioje atkarpoje ir norite patekti į minėtą gatvę, judėti žiede galėsite tik viena juosta, į ją įvažiuoti – taip pat iš vienos eismo juostos – trečiosios. Todėl čia kas kelias minutes nusidriekdavo automobilių eilės, kurių nebuvo kitose gatvėse. O čia pat į Savanorių gatvę, link centro, galima įvažiuoti važiuojant tiek antrąja, tiek trečiąja eismo juostomis Tūkstantmečio gatvėje.
Tai kaip nuo šiol važiuosime šioje žiedinėje sankryžoje? Atidžiai ir susikaupę bei su žiupsniu (o gal ir daugiau) kantrybės.
Sudėtingai viskas atrodo, tačiau galbūt tik iš pradžių. Kol žvelgi į eismo schemą, pavaizduotą ženkluose, regis, viskas suprantama. Tačiau, kai kalbama apie kelio juostų ženklinimą – maišatis galvoje visgi atsiranda. Visos tos ištisinės ir punktyrinės linijos neretai pinasi viena su kita, todėl užsižiopsojus galima ir rimtai „pasibučiuoti“. Pirmųjų techninių avarijų ilgai laukti nereikėjo.
Taip, žiopliams prie vairo ne vieta, tačiau kuomet tenka stebėti eismą net keliose kelio juostose, prieš save ir už savęs, taip pat ženklus, sutikite, suirutės sunku išvengti.
Iš Geležinio Vilko gatvės
Važiuodami iš Geležinio Vilko gatvės pirmojoje juostoje judantys galės sukti į Tūkstantmečio gatvę link Gariūnų ir Savanorių prospektą link Žemųjų Panerių.
Važiuojantys antrąja eismo juosta galės taip pat važiuoti į Savanorių prospektą Link Žemųjų Panerių. Į Tūkstantmečio gatvę link oro uosto bei Savanorių prospektą link centro.
Iš Savanorių prospekto (centro pusės)
Iš centro Savanorių prospektu pirmoje juostoje važiuojantys vairuotojai galės sukti į Geležinio Vilko gatvę link centro bei Tūkstantmečio gatvę link Gariūnų.
Važiuojantys antrąja eismo juosta galės važiuoti į Savanorių prospektą link Žemųjų Panerių bei Tūkstantmečio gatvę link oro uosto.
Iš Tūkstantmečio gatvės nuo oro uosto
Čia važiuojantys pirmąja juosta galės patekti į Savanorių prospektą link Centro, Geležinio Vilko gatvę ir Tūkstantmečio gatvę link Gariūnų. Į pastarąją patekti galima bus ir iš antrosios eismo juostos. Taip pat iš jos galimas išvažiavimas iš žiedo į Savanorių prospektą link Žemųjų Panerių.
Iš Savanorių prospekto nuo Žemųjų Panerių
Važiuojant pirmąja juosta iš Žemųjų Panerių galėsite keliauti Tūkstantmečio gatve link oro uosto bei Savanorių prospekto link centro.
Iš antros eismo juostos leidžiama važiuoti į tą patį Savanorių prospektą link centro, Geležinio Vilko gatvę bei Tūkstantmečio gatvę link Gariūnų.
Iš Tūkstantmečio gatvės nuo Gariūnų pusės
Čia vienintelė vieta, iš kurios į žiedą veda trys keliai. Taigi važiuodami pirmąja juosta pateksite į Savanorių prospektą link Žemųjų Panerių. Tiesa, važiuojantieji pirmąja juosta gali savo nosį iškišti kiek toliau, tačiau ne visi tą pastebi ir sulaukia „padrąsinančio“ pypsėjimo.
Iš antros eismo juostos per žiedą galima patekti į tą patį Savanorių prospektą, Tūkstantmečio gatvę link oro uosto ir Savanorių prospektą link centro. O iš trečiosios juostos pateksite į tą patį Savanorių prospektą bei Geležinio Vilko gatvę.
Sunkūs įvažiavimai
Taip pat pastebima, kad įvažiavus iš dviejų eismo juostų kelio, trys juostos pasitinka įvažiavimuose iš Geležinio Vilko gatvės bei Tūkstantmečio gatvėje nuo oro uosto pusės. Todėl iš pirmosios juostos įvažiuojama į žiedo antrąją juostą, o iš antrosios Geležinio Vilko g. juostos – į trečiąją.
Prieš įvažiavimus į žiedinę sankryžą nuo Savanorių prospekto ir nuo Tūkstantmečio gatvės įrengti greičio mažinimo kalneliai norint sumažinti transporto priemonių greitį pačiame žiede. Ar jie veiksmingi, parodys laikas, tačiau kiek pastebėjome – bent kol kas ši priemonė nelabai veikia. Vairuotojai lekia jais ir kai kurie, rodos, net neprideda kojos ant stabdžio pedalo.
Dėl to laukiantieji išvažiavimo nuo Gariūnų pusės kiek ilgiau užtrunka laukdami savo eilės, kada galės įvažiuoti į žiedą. O kuomet tas srautas pajuda, su kantrybės išbandymu susiduria važiuojantys nuo Žemųjų Panerių krypties.
Mažiau eismo juostų sankryžoje
Anksčiau šioje žiedinėje sankryžoje buvo trys eismo juostos, iš kiekvieno įvažiavimo į žiedą pirmąja juosta galima buvo sukti į artimiausią išvažiavimą iš dešinės. O iš antrosios ir trečiosios – pasirinkta kryptimi ir laisvai persirikiuoti.
„Atnaujintose sankryžose važiavimas eismo juostomis reguliuojamas taip, kad vairuotojai prieš įvažiuodami į žiedą iš anksto pasirinktų reikiamą juostą ir jiems nereikėtų persirikiuoti jau pačioje sankryžoje. Šie eismo organizavimo pakeitimai įgyvendinami, jog automobilių srautai judėtų greičiau, mažėtų spūsčių ir avarinių situacijų bei trukdžių viešajam transportui.
Tose žiedinėse sankryžose, kuriose pakeitimai jau atlikti, pastebimas aiškus avaringumo sumažėjimas, palaipsniui stebime ir eismo srautų pralaidumo gerėjimą“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.