Vertė – 1,7 mln. eurų
Taryba pritarė projekto „Požeminės perėjos įrengimas Vilniaus miesto Zuikių gatvėje“ įgyvendinimui pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ priemonę „Vieno lygio eismo sankirtų eliminavimas“.
Savivaldybė numato finansuoti ne mažiau kaip 15 proc. reikalingos sumos ir užtikrinti investicijų tęstinumą penkerius metus. Taip pat pritarta sutarčiai su „Lietuvos geležinkeliais“, kadangi bendrovė taps projekto partnere.
Kaip sakė projektą tarybai pristatęs savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Virginijus Pauža, požeminė perėja po geležinkeliu leistų aplinkiniams gyventojams saugiai pasiekti mokyklą, darbus ir kitas įstaigas.
„Tai trijų metrų pločio ir 120 metrų ilgio pėsčiųjų tunelis po geležinkeliu. Sutvarkoma visa aplinkinė infrastruktūra, pėsčiųjų takas per mišką. Statybos metai planuojami 2020-ieji ir persikeltų į 2021-uosius, trukmė apie aštuoni mėnesiai. Preliminari projekto vertė – 1,7 mln. eurų“, – sakė V.Pauža.
Planuota projektą įgyvendinti pasinaudojus ES lėšomis, o savivaldybės dalis būtų buvusi apie 250 tūkst. eurų.
ES pinigų nebus
Tačiau miestas greičiausia negaus ES pinigų šiam projektui. Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas BNS trečiadienį sakė, kad Vyriausybė beveik 26 mln. eurų mažina ES finansavimą Vilniaus miesto susisiekimo, sporto infrastruktūros, viešųjų erdvių tvarkymo ir kitiems projektams. O dėl to strigs ne vienas projektas, tarkim, Lazdynų baseino statybos, taip pat ir tunelis Zuikių gatvėje.
Tuneliui, kurio, pasak V.Mitalo, gyventojai laukė dešimtmečius ir kuris nuolat būdavo prisimenamas rugsėjo 1-ąją, kai juo į mokyklą pajudėdavo vaikai, buvo numatyta iki 1,5 mln. eurų.
Tai 3 m pločio ir 120 m ilgio tunelis po geležinkeliu. Sutvarkoma aplinkinė infrastruktūra, pėsčiųjų takas. Preliminari projekto vertė – 1,7 mln. eurų, – sakė V.Pauža.
15min duomenimis, apie tai, kad pinigų šiam projektui nebus, Vilniaus savivaldybė žinojo jau kurį laiką – sprendimas, kad ES finansavimas mažės, Vyriausybės pasitarime priimtas dar kovo pabaigoje. Į Susisiekimo ministeriją savivaldybės atstovai kreipėsi balandžio 30 d., prašydami pasidalinti aktualia informacija dėl ES lėšų Vilniaus savivaldybei pagal kelias priemones.
Šis prašymas buvo susietas būtent su tarybos posėdžio klausimu apie būsimąjį tunelį Zuikių gatvėje, todėl prašyta pateikti oficialų raštą dėl ES lėšų perskirstymo, nors pripažįstama, kad jau gerokai anksčiau informacija iš Vyriausybės pasitarimo dėl finansavimo pokyčių savivaldybę pasiekė.
Ieškos kitų šaltinių
V.Mitalas sako, kad informacija apie finansavimo neskyrimą buvo gauta jau parengus projektą ir jį apsvarsčius tarybos komitetuose. „Bet kokiu atveju aš tarybos prašyčiau pritarti pateikimui ir spręsti šį klausimą. Nes taip lengvai padėti tokį projektą į šalį būtų nedovanotina“, – sakė vicemeras tarybos nariams.
Paklaustas Artūro Zuoko, ar atsirastų galimybių šį projektą įgyvendinti savo lėšomis, V.Mitalas teigė, kad tai būtų „garbinga ir teisinga“ tų žmonių, kurie daug metų vaikščiojo susikūprinę vamzdžiu į mokyklas ir darbus.
V.Pauža sako, kad galbūt projektą galėtų finansuoti ir Kelių direkcija.
Tarybos nariams pareikalavus sprendimas buvo priimtas skubos tvarka, dabar savivaldybei teks ieškoti pinigų.
Sutartyje su „Lietuvos geležinkeliais“ nurodoma, kad jei „projekto įgyvendinimui finansavimas iš Europos Sąjungos fondų nebus skirtas arba skirtas iš dalies, visas finansines lėšas, reikalingas projektui įgyvendinti, įsipareigoja skirti Atsakingasis partneris“, o tai yra Vilniaus savivaldybė.
„Lietuvos geležinkeliai“ kaip partneris finansiškai prie projekto neprisidės. Bendrovė pagal sutartį turėtų įsipareigoti suteikti savo valdomo turto statybos darbų vykdymui reikalingus suderinimus, leidimus, sutikimus ir kitus dokumentus.