„Viešojo transporto atnaujinimas yra viena tų sričių, kurią miestiečiai tikrai pastebi ir vertina – Vilniuje kelionių autobusais ir troleibusais kokybė ryškiai pasikeitusi. Artimiausias žingsnis yra ne tik naujas, patogus, tačiau ir pažangus viešasis transportas – šiuo metu vyksta pirmųjų elektrinių autobusų pirkimas. Iki 2020 m. užbaigus dar vieną ambicingą viešojo transporto atnaujinimo etapą Vilnius taps kone naujausią autobusų parką Europoje turinčia sostine – jame neliks senesnių nei 7 metų autobusų“, – sakė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Aukšti balai – komfortui, tvarkaraščiams, vairuotojams
SĮ „Susisiekimo paslaugos“ keleivių pasitenkinimo viešuoju transportu tyrimą atlieka kasmet, o jo metu apklausiami reguliariai (ne rečiau nei 4 kartus per savaitę) viešuoju transportu keliaujantys vilniečiai. Tyrimu siekiama išsiaiškinti keleivių įpročius, jų nuomonę apie viešojo transporto eismo organizavimo pakeitimus, taip pat – nustatyti problemines sritis. Remiantis rezultatais įgyvendinami tolimesni eismo organizavimo sprendimai.
Bendras sostinės viešajam transportui keleivių skirtas įvertinimas 2018 m. siekia 8 balus – 2016 m. šis balas sudarė 7,4, o 2017 m. – 7,6. Paklausti, ar per pastaruosius metus pastebėjo pagerėjusią viešojo transporto paslaugų kokybę, net 80 proc. respondentų teigė, kad taip.
Be to, net 7 iš 11 viešojo transporto kokybės rodiklių buvo įvertinti aukščiausiais balais per visą stebėjimo laikotarpį. 8,84 balų keleiviai įvertino viešojo transporto tvarkaraščių pateikimą – šią paslaugų sritį aukščiausiu balu įvertino net 42 proc. respondentų.
Daugiau nei 8 balais įvertintas ir bilietų įsigijimas, vairuotojų elgesys, o beveik 8 balais – kelionės komfortas, saugumas, persėdimų koordinavimas, viešojo transporto greitis, punktualumas, darbo laikas ir dažnumas. Žemesniu – 7,4 balu – keleiviai įvertino temperatūrą transporto priemonėse, tačiau lyginant su 2017 m. vertinimas pakilo 19 proc.
„Augančiam pasitenkinimo viešuoju transportu rodikliui įtakos turi ir parko atnaujinimas, ir eismo organizavimo pakeitimai. Svarstydami naujus sprendimus, visuomet remiamės keleivių srautų duomenimis, apklausų rezultatais – pavyzdžiui, 2017 m. tyrimo rezultatai parodė, kad Pašilaičių, Viršuliškių bei Pilaitės gyventojai tam tikras viešojo transporto kokybės sritis įvertino prasčiau, todėl suplanavome čia naujų maršrutų, taip pat pratęsėme esamus, padažninome tam tikrų maršrutų važiavimą.
Pilaitėje įrengta A juosta, kuri viešojo transporto greitį piko metu padidino bent trečdaliu. Keleiviai pastebi šiuos pokyčius – 2018 m. viešojo transporto įvertinimas šiuose rajonuose akivaizdžiai geresnis“, – sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
M.Gusarovienė pasakojo, jog 2018 m. 27-iuose maršrutuose viešasis transportas ėmė kursuoti dažniau, 8-iuose maršrutuose pratęstos autobusų trasos, sukurtas naujas 89-asis autobusų maršrutas, stotelėse įrengti 59 nauji paviljonai, dar 21 paviljonas suremontuotas. Taip pat 61-oje stotelėje įrengti įspėjamieji ženklai „Neblokuokite stotelės“, o važiuojamoji kelio danga paženklinta geltonos spalvos zigzagu, kuris draudžia automobiliams stovėti viešojo transporto stotelėse.
SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė priduria, jog gerėjantis pasitenkinimas viešuoju transportu yra ne tik eismo organizatorių bei vežėjų, tačiau ir pačių keleivių pastangų rezultatas. Ryškiai keičiantis viešojo transporto veidui sostinėje, kartu kinta ir atmosfera jame. Tai lemia ir keleivių auditorijos pokyčius – sostinės autobusuose ir troleibusuose galite sutikti tiek studentų, garbaus amžiaus keleivių, tiek į darbą ar susitikimus vykstančių biurų darbuotojų, būsimų mamų ir kitų keleivių.
Atnaujinimas nesustos
Didelę įtaką augančiam pasitenkinimo viešuoju transportu įvertinimui turėjo rekordinis parko atnaujinimas – sostinėje jau važiuoja 250 naujų autobusų, 25 nauji troleibusai, o iki vasario pabaigos laukiama atvykstant dar 16 troleibusų.
Naujose viešojo transporto priemonėse keleiviai turi galimybę kelionės metu įkrauti savo išmaniuosius įrenginius, pasinaudodami specialiomis USB jungtimis. Keleiviams skirtame salone ir vairuotojo darbo vietoje veikia kondicionieriai.
Taip pat autobusuose įdiegta keleivių informavimą palengvinančių technologinių sprendimų: LCD ekranai bei LED švieslentės-maršrutų rodyklės. Be to, tiek autobusų viduje, tiek išorėje įrengtos vaizdo kameros, kurios padės užtikrinti didesnį keleivių saugumą ir lengviau surasti paliktus daiktus.
Apklausos metu vilniečiai taip pat galėjo pateikti savo nuomonę, ką dar būtų galima padaryti, kad kelionės viešuoju transportu taptų patrauklesnės. Didžioji dalis – 43 proc. – respondentų nurodė, jog autobusai ir troleibusai ir toliau turėtų būti atnaujinami, 16 proc. mano, kad jie turėtų kursuoti dažniau ir būti talpesni.
Iki 2020 m. sostinės autobusų parkas pasipildys dar 135 naujomis transporto priemonėmis – 5 elektra varomais, 70 hibridinių (20 vnt. triašių ir 50 vnt. dviašių), 50 triašių suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų ir 10 mažos talpos autobusų. Planuojama autobusų įsigijimo sandorio vertė yra 38,5 mln. eurų, o pats pirkimas bus finansuojamas lizingo būdu įmonės UAB „Vilniaus viešasis transportas“ lėšomis.