Transporto žiedas, kur susikerta Geležinio Vilko, T.Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospektas, yra vienas judriausių Vilniaus mieste. Mažesnių ar didesnių spūsčių čia būna kone bet kuriuo dienos metu. Todėl miestas jau svarsto, kaip ir ką galima būtų pakeisti, kad situacija keistųsi į gera.
Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus kabinete pasitarimai dėl miesto transporto infrastruktūros šioje vietoje jau vyksta. Kaip tvirtina meras, čia numatomi rimti pokyčiai.
„Tai žiedas, kur pravažiuoja daugiausia automobilių. Bet kartu tai yra vieta, kuri atskiria vieną miesto dalį nuo kitos, jeigu nori važiuoti dviračiu ar eiti pėsčiomis nuo Žvėryno, Saltoniškių g., Konstitucijos pr., Šeškinės ir kitų rajonų toje pusėje. Žiedas padalija ir tai yra visiškai nepatogu. Plėtra šioje vietoje yra labai didelė – ir gyvenamoji, ir biurų, daug žmonių dirba ir gyvena, todėl natūraliai keliamas tikslas, kad būtų galima pėsčiomis ir dviračiu patogiai iš namų atvykti į darbą ir atgal. Ieškome sprendimų, kad tai vyktų“, – teigė R.Šimašius.
Anot mero, miestas nori ne tiesiog pastatyti dar vieną viaduką, o parodyti ambicingą, ryškų miesto ženklą, iliustruojantį, į kurią pusę miestas eina. O tas ženklas būtų, kad pėstieji ir dviratininkai čia gali patogiai judėti.
„Siekiame tuos dalykus užtikrinti. Šiandien yra tokia situacija, kad analizuojame tikslų poreikį, srautus, panašu, kad tai gali būti ir visa viadukų sistema. Sudėliojus poreikius, visa tai pavirs į konkurso sąlygas, planuojame skelbti tarptautinį architektūrinį konkursą vizualiniam sprendimui“, – kalbėjo meras.
Kiek tų viadukų gali atsirasti šioje Vilniaus vietoje, meras nesiėmė spręsti, bet sistema turėtų būti: ir iš T.Narbuto g. į Konstitucijos pr. turi būti patogu patekti, kaip ir iš Geležinio Vilko g. į T.Narbuto g. ar Konstitucijos pr., link Molėtų plento, Šnipiškių. Visos kryptys turėtų susijungti į darnią visumą, todėl sprendimų gali būti įvairių.
Automobilių eismas jau netrukus kiek keisis šioje vietoje, ties degaline T.Narbuto g., tik išsukus iš žiedo. „O ilgalaikėje perspektyvoje irgi turėsime sprendimų, bet kol kas jie tik ruošiami. Kaip bebūtų, iššūkiai ir tikslai kiek pasikeitę, nes dalis tranzitinio transporto pasuko per vakarinį aplinkkelį ir dar pasuks nutiesus M.Lietuvio gatvę. Kita vertus, atvažiuoti į miesto centrą – dešinįjį ar kairįjį, poreikis tik didėja“, – sakė R.Šimašius.
Labai greitai tokie dideli projektai nebus nei parengti, nei juolab įgyvendinti, bet meras vis dėlto dairosi į kitus metus, kai galbūt bus paskelbtas konkursas.