Dėmesį patraukė nuo kelio „nuvalomi“ greičio mažinimo kalneliai: „Ar pasiteisina gyventojų išlaidos?“

Į 15min redakciją kreipėsi skaitytojas, pastebėjęs, kad bent keliose Vilniaus gatvėse kartu su sniegu buvo „nuvalyti“ ir greičio mažinimo kalneliai. Vilnietis svarsto, ar tikrai tai yra efektyvi eismo saugumo priemonė bei nuogąstauja, kad jie apgadina nemažai technikos. Vilniaus savivaldybės atstovas tikina, kad greičio mažinimo kalneliai – pasiteisinanti priemonė eismo organizavimui, o gyventojai patys dažnai prašo juos įrengti vienoje ar kitoje vietoje.
Greičio mažinimo kalneliai
Greičio mažinimo kalneliai / Skaitytojo nuotr.
Temos: 2 Vilnius Eismas

Temą siūykite gazas@15min.lt

„Ar pasiteisina savivaldybių, t. y. gyventojų išlaidos greičio mažinimo kalneliams, jei kartu su sniegu daug jų „nuvaloma“? Vakarų šalyse „gulintys policininkai“ vis mažiau naudojami. Tai pigi ir greita priemonė, tačiau turinti daug trūkumų, o pėsčiųjų saugumui užtikrinti naudojami kiti sprendimai“, – teigia skaitytojas.

Pasak jo, šie kalneliai lėtina greitosios pagalbos, gaisrinės, policijos atvykimą, gadiną techniką, didiną triukšmą, taršą, neigiamai veikia keleivius ir pan.

„Reikėtų atsižvelgti ir į tai, kad vairavimo kultūra Lietuvoje pagerėjo. Dažnai kyla ir klausimas, kodėl būtent tam tikrose vietose įrengtas iškilus kalnelis (pavyzdžiui, Olimpiečių g. Vilniuje). Gal tai yra tiesiog kiekybinis planas, kai „paguldoma“ šen bei ten?

Greičio mažinimo kalnelių nepraktiškumą parodė ir snygis. Jie gadina kelių valymo techniką. Daug ir jų pačių buvo apgadinti, tad didėja ir jų priežiūros išlaidos“, – laiške rašė skaitytojas.

Greičio mažinimo kalnelius prašo įrengti ir gyventojai

Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus patarėjas Rimantas Baravykas teigia, kad minėtieji greičio mažinimo kalneliai iš guminių segmentų ir asfalto plato yra labai pasiteisinusi eismo organizavimo priemonė.

„Vilniaus miesto gyventojai dažnai kreipiasi su prašymais įrengti juos šalia jų gyvenamųjų vietų.

O kalneliai iš guminių segmentų yra greičiau įrengiami ir jų savikaina yra mažesnė, tačiau ilgaamžiškumas trumpesnis, todėl Vilniaus mieste stengiamasi vis daugiau įrengti asfalto plato kalnelių.

Pastebėtina, kad dėl sunkiasvorio transporto įtakos ir dėl žiemos valymo darbų bei ledo poveikio, guminių segmentų tvirtinimas atsilaisvina ir segmentai pažeidžiami“, – teigė R.Baravykas.

Trapecinės formos kalnelis iš asfaltbetonio dangos kainuoja 3200 Eur su PVM. O greičio mažinimo kalnelis iš guminių segmentų – 540 Eur su PVM.

Tiesa, kainos yra vidutinės, nes priklauso ir nuo vietos, kurioje jie įrengiami.

Beje, visi Vilniaus gyventojai turi galimybę pranešti apie pastebėtus defektus per elektroninę sistemą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų