Į 15min kreipėsi vilnietis vairuotojas, klausdamas, ką galėtų reikštų ženklas, kuris šviečia ryškiai mėlynai Vilniaus gatvėse. Vieną tokių ženklų jis užfiksavo Antakalnio gatvėje netoli vadinamojo Petro ir Povilo žiedo.
„Pastaruoju metu važiuojant tamsiu paros metu atkreipiau dėmesį, kad į akis spigina neaiškus ženklas. Spigina gana įkyriai, todėl norisi sužinoti, kam jis skirtas. Ar eiliniam vairuotojui reikia jo paisyti ir kaip?“ – klausimus kėlė vilnietis.
Ir išties – jo nufotografuotas ženklas yra ant gatvės apšvietimo tinklo, šviečia ryškiai ir rodo kryptį į kairę. Pakabintas jis ties posūkiu į K.Būgos gatvę.
„Vilniaus viešojo transporto“ specialistai ramina, kad automobilių vairuotojams jaudintis nėra ko – šis ženklas, o tiksliau – mėlynasis šviesoforas, ne jiems.
„UAB „Vilniaus viešasis transportas“ modernizuoja troleibusų kontaktinį tinklą. Atnaujintą kontaktinio tinklo sistemą papildė nauji specialūs šviesoforai, kurie skirti troleibusų vairuotojams. Šviesoforų signalai nurodo važiavimo kryptis troleibusams: važiuoti draudžiama, posūkiai į kairę ir į dešinę. Ši pagalbinė priemonė padeda lengviau orientuotis.
Automobilių vairuotojams jos nėra aktualios“, – užtikrino bendrovės Komunikacijos ir rinkodaros vadovė Giedrė Buivydaitė.
Bendrovė jau prieš kelis mėnesius platino pranešimą, kuriame teigė, kad siekiant sumažinti patiriamus energijos nuostolius ir užtikrinti sklandų troleibusų eismą, modernizuojamas troleibusų kontaktinis tinklas.
Tuomet skelbta, kad naujieji kontaktinio tinklo pakeitimai pradėti diegti Antakalnio žiede, o artimiausiu metu tokio pobūdžio pasikeitimai bus atliekami ir kitose sankryžose bei žieduose. Iš viso 2022 metais žadėta pakeisti 30, o iki 2023 metų pabaigos – 80 radijo bangomis valdomų kontaktinio tinklo iešmų.
„Vienas iš kontaktinio tinklo modernizavimo tikslų – šiuo metu naudojamų kontaktinio tinklo iešmų ir kryžmių pakeitimas radijo bangomis (nuotoliniu pulteliu) valdomais iešmais. Atnaujintą kontaktinio tinklo sistemą papildys ir specialūs troleibusų vairuotojams skirti šviesoforai“, – aiškino bendrovė.
„Pavyzdžiui, jeigu rodyklė šviesofore rodys į kairę, tai automatinis iešmas paruoštas važiavimui kontaktinio tinklo linija iš kairės. Jeigu kryptis tinka, tai nuotolinio valdymo pulte jungti nieko nereikės. Kitu atveju, jeigu važiavimo kryptis netinka, nuotoliniame valdymo pulte reikės paspausti mygtuką su tuo numeriu, kuris bus matomas ant kontaktinio tinklo atramos“, – aiškino VVT Technikos tarnybos direktorius Mindaugas Žalkauskas.
Kiekvienas radijo bangomis valdomas iešmas turės skaičių, nurodantį valdymo mygtuko numerį pulte, dėl kurio troleibuso vairuotojas galės pasirinkti važiavimo kryptį.
Radijo bangomis valdomų iešmų naudojimas turėtų sumažinti riziką troleibusams atsijungti nuo kontaktinio tinklo. Tai reiškia, kad nukritus troleibuso srovės imtuvams – vairuotojams nereikės išlipti iš transporto priemonės prijungti srovės imtuvus prie tinklo dar kartą. Be to, atnaujinimai leis padidinti bendrą troleibusų greitį, kadangi nebus poreikio sulėtinti greitį gatvių sankirtose, sankryžose ar žieduose.
Troleibusų kontaktinis tinklas nebuvo iš esmės naujinamas per paskutinius 20 metų. Naujausia troleibusų kontaktinio tinklo linija „Antakalnio žiedas – Saulėtekio alėja“ buvo įrengta dar 2000 m.
Šiuo metu UAB „Vilniaus viešasis transportas“ eksploatuoja 657 transporto priemones, iš kurių 405 autobusai ir 252 troleibusai. 2023 metais troleibusų parką turėtų papildyti pirmieji 50 autonominės ridos troleibusai, galintys dalį maršruto nuvažiuoti nenaudojant kontaktinio tinklo.