Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pėstieji Vilniuje prie Operos teatro nori vaikščioti patogiau ir primena senus laikus

Vilniaus miesto tikslas – būti kuo draugiškesniam pėstiesiems. Tiesa, negalima labai skųstis – kuo toliau, tuo daugiau miesto erdvių tampa vis draugiškesnės neratuotam žmogui, tačiau yra vietų, kurios nepatogumų sukelia ne vienam sostinės gyventojui.
Žaliasis tiltas
Žaliasis tiltas / Vilniaus miesto savivaldybės/S.Žiūros nuotr.
Temos: 2 Vilnius Eismas

Vilniaus miesto savivaldybės atliktoje apklausoje paaiškėjo, kad pėsčiomis vilniečiai nesirenka keliauti, nes mano, kad tai yra nesaugu, taip pat sunku ir nepatogu nešiotis daiktus. Kaip vieną iš aspektų įvardijo ir prastą esamų takų būklę bei naujų takų trūkumą.

Naujasis Vilniaus savivaldybės tikslas yra miestą padaryti patogų pėsčiajam – miesto erdvės šeimininkui.

Tačiau ne visos erdvės yra draugiškos pėstiesiems: viena tokių vietų – perėjimas nuo Žaliojo tilto link Operos ir baleto teatro.

Liko tik prisiminimai

„Iš vaikystės pamenu, kad tarp Žaliojo tilto ir Operos teatro buvo šaligatvis ir pėsčiųjų perėja. Turbūt su vienais didžiausių mieste pėsčiųjų srautais. Vėliau, matyt, optimizuojant sankryžos pralaidumą transportui (kad miesto centrą būtų patogiau pervažiuoti – kaip gi kitaip), šaligatvis buvo panaikintas. O dabar daug kas kas nežino ar neprisimena, kad ši vieta pačiame Vilniaus centre anksčiau buvo gerokai patogesnė vaikščioti nei yra dabar.

Nuotraukoje iš oro gerai matosi kaip buvo projektuota pėsčiųjų infrastruktūra teatro prieigose, iš karto krenta į akis, kad buvo nukirsta svarbi pėsčiųjų srauto ašis. Galvoju, papostinsiu, gal ir kitiems atgaivinsiu šį prisiminimą su viltim, kad klausimas kažkada grįš į miesto darbotvarkę“, – rašo Evaldas Stulgaitis Lietuvos pėsčiųjų asociacijos „Facebook“ paskyroje ir pateikia iliustraciją.

Diskusija socialiniame tinkle

Socialiniame tinkle užvirusios diskusijos esmė: pėsčiajam dabar reikia keliauti aplink automobilių srautus ir įveikti minėtą net ne 100 m, o gerokai ilgesnę atkarpą. Laiko sugaištama ir laukiant prie šviesoforų.

Daugelį vilniečių piktina toks sprendimas, nors transporto srautams ši vieta tapo draugiškesnė, tačiau pėstieji neretai mieliau renkasi kitokį maršrutą ar šią atkarpą įveikia net viešuoju transportu.

Vieni vilniečiai teigia, kad dabartinė situacija apsunkina, atrodo, trumpą kelią nuo vieno taško iki kito. Nors nėra sunku pasivaikščioti šiek tiek daugiau ir pakvėpuoti grynu oru, tačiau pati situacija yra gan kebli.

Vilniaus miesto savivaldybės atstovai teigia, kad minėtas perėjimas pėstiesiems buvo panaikintas prieš bene dešimtmetį pertvarkius šviesoforus, kai automobilių eismas šiame transporto mazge buvo perorganizuotas taip, kad būtų judama žiedo principu.

Eismas pasidarė patogesnis automobilių vairuotojams, tačiau pėstieji vis dar suka galvas.

„Šiuo metu šį eismo organizavimą planuojama keisti, siekiant skatinti darnesnius judumo būdus ir maksimaliai pagerinti patogumą judėti pėsčiomis, viešuoju transportu. Šiuo metu rengiamos konkursinės architektūrinio sprendimo užduoties sąlygos šiai teritorijai kompleksiškai sutvarkyti, o turint sprendinius bus ruošiamas ir įgyvendinamas pats projektas“, – rašoma Vilniaus savivaldybės atsiųstame komentare.

Vilniaus savivaldybės atliktos apklausos duomenimis Vilniuje pėsčiomis keliauja 24,5 proc. Žmonių, viešąjį transportą renkasi 24,1 proc., o didžiausia dalis – 49 proc. keliauja lengvuoju automobiliu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų