Vilniaus vicemero Lino Kvedaravičiaus teigimu, pagrindinis tikslas – sutvarkyti pavojingiausias ir nesaugiausias sankryžas, geriau apšviesti pėsčiųjų perėjas. Taip bus mažinamos spūstys mieste ir didinamas pėsčiųjų saugumas.
Kaip teigia Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus Eismo valdymo poskyrio vedėjas Eduardas Gabovskis, užsibrėžti tikslai bus pasiekti rekonstruojant problemines sankryžas.
„Šiuo metu planuojame atlikti viešuosius pirkimus dėl rangos darbų įrengiant šviesoforų postus J.Kubiliaus ir P.Lukšio gatvių sankryžoje ir Savanorių prospekto ir Sausupio gatvės sankryžoje. Šiuo metu minėtose sankryžose yra nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos ir nereguliuojami kairieji posūkiai“, – apie planus pasakojo E.Garbovskis.
Permainų neišvengs ir Kareivių – Žirmūnų gatvių sankryža – čia bus įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos kairiesiems posūkiams iš Žirmūnų gatvės. Dažniau čia važinėjantys vilniečiai žino, kad piko metu dėl priešpriešinio eismo srauto šioje sankryžoje sunku pasukti į kairę.
„Tai ne visos eismo pertvarkos, kurios planuojamos šiemet. Šiais metais bus parengti nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų, kurios yra Kalvarijų gatvėje ties pastatu Nr. 294 ir Žirmūnų gatvėje ties pastatu Nr. 87, techniniai projektai “, – pasakojo vedėjas.
Šios perėjos bus rekonstruotos pagal naujus pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves kriterijus.
Skaičiuoja pirmuosius vaisius
Jau nuo metų pradžios Vilniuje yra gerinamos eismo sąlygos – buvo sutvarkytas šviesoforinis eismo reguliavimas dvejose Vilniaus miesto sankryžose.
Savivaldybės įmonės “Susisiekimo paslaugos” Eismo valdymo centro duomenimis, buvo rekonstruota Dariaus ir Girėno–Kapsų–Šaltkalvių g. sankryža. Įgyvendinus rekonstrukciją padidintas pėsčiųjų saugumo lygis – žalias šviesoforo signalas kertantiems Dariaus ir Girėno g. nuo šiol dega ilgiau.
Paneriu į darbą skubantys vairuotojai taip pat turėjo pastebėti, kad pasiekti miesto centrą tapo paprasčiau. Nuo vasario 1 d. pasikeitė šviesoforinis eismo reguliavimas Kalvarijų – Žvejų – Upės g. sankryžoje.
Pokyčiai labiausiai palietė važiuojančius iš Upės g. ir sukančius į dešinę, link Žaliojo tilto – vairuotojams atsirado atskira posūkio sekcija. Ši eismo naujovė turėjo grandininę reakciją: leido padidinti Kalvarijų gatve ties Žaliuoju tiltu kertančiųjų pėsčiųjų bei dviratininkų saugumą – užsidegus žaliam šviesoforo signalui papildomoje sekcijoje, pėstiesiems ir dviratininkams dega raudonas šviesoforo signalas. Dėl to turėtų gerokai sumažėti smulkių eismo įvykių dėl neatsargumo. Be to, tikimasi ir transporto srautų laidumo iš Upės g. pagerėjimo.
Per praėjusius metus Vilniaus mieste kryptiniu apšvietimu apšviestos 44 pėsčiųjų perėjos, įrengti 92 kryptiniai šviestuvai. Tokie šviestuvai tamsiu paros metu padeda vairuotojams geriau matyti per perėjas einančius ar besiruošiančius eiti pėsčiuosius, o tai sumažina nelaimingų atsitikimų kiekį bei prisideda prie eismo dalyvių saugumo.