Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilnietį papiktino sankryža Naujininkuose: „Per valandą gali nukentėti šimtai žmonių“

Vilniuje, Naujininkuose, esančios sankryžos eismo struktūra sukėlė ne vieną klausimą sostinės gyventojui. Vaizdo įraše, kuriuo pasidalijo skaitytojas, matyti skersai išilgai sankryžos einantys žmonės: vaikai, tėvai, seneliai. Vyras piktinasi ir klausia, ar galima taip vaikščioti, bei atkreipė dėmesį į sankryžos reguliavimą. „Susisiekimo paslaugų“ atstovai tikina, kad viskas čia gerai. Toks yra sankryžos reguliavimas: vienu metu žalias šviesoforo signalas dega arba pėstiesiems, arba vairuotojams.

Temą siūlykite gazas@15min.lt

„Esu matęs daug absurdiškų situacijų Lietuvos ir Vilniaus keliuose – bet tai, ką išvydau, galimai gerina visus neadekvatumo rekordus.

Akivaizdu, kad tai yra įprastas reginys stebint eismą didžiausioje Naujininkų sankryžoje. Žinoma, lengva kaltinti pėsčiuosius, bet šis kasdienis veiksmas, panašu, kad jiems tapo tiesiog priverstiniu įpročiu!

O priežastis paprasta – šviesoforas yra sureguliuotas taip, kad dienos metu susirenka apie 30–40 žmonių, norinčių pereiti gatvę ir laukiančių, kol jiems užsidegs žalias šviesoforo signalas. O jis šviečia neaišku kokiomis kryptimis. Pėstieji – vaikai, moksleiviai, jaunos mamos, pensininkai ir visi kiti, tiesiog kerta sankryžą įstrižai. Ir taip daro ne vienas, kitas, o dauguma – vadinasi, su šia sankryža tikrai ne viskas yra gerai!

Tai apie kokį saugumą keliuose mes kalbame, kai viename didžiausių Vilniaus miegamųjų rajonų vyksta tokia betvarkė, kai per valandą gali nukentėti net šimtai žmonių!“, – pasipiktinimo neslėpė skaitytojas.

Permainos – po sankryžos rekonstrukcijos

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovičius teigia, kad rekonstravus šią sankryžą įskaitinių eismo įvykių sumažėjo. O rekonstruota ji dar prieš ketverius metus (2016 m.).

„Iki rekonstrukcijos (2011–2014 m.) sankryžoje per minėtą laikotarpį buvo fiksuojama nuo 12 iki 16 įskaitinių eismo įvykių, o 2016–2019 m. duomenimis, šis skaičius sumažėjo iki 4. Taigi, įskaitinių eismo įvykių, kuomet sužalojami žmonės, skaičius sankryžoje sumažėjo tris kartus.

Po rekonstrukcijos Dariaus ir Girėno g. – Šaltkalvių g. – Kapsų g. sankryžoje bendras pralaidumas piko metu padidėjo 42,4 proc. Anksčiau, kai įsijungus žaliam šviesoforo signalui dešinėje ėjo pėstieji, sukančios transporto priemonės privalėjo jas praleisti ir tik tuomet galėjo važiuoti. Praleidžiantys pėsčiuosius ir sukantys į dešinę automobiliai blokavo galimybę važiuoti tiesiai, dėl to žalia šviesoforo signalo trukmė buvo naudojama neefektyviai“, – teigia A.Apanovičius.

VIDEO: Sankryža Vilniuje sukėlė ne vieną klausimą: ar gali pėstieji taip vaikščioti?

Anot jo, toks eismo reguliavimas, kai žalias šviesoforo signalas dega arba pėstiesiems, arba automobiliams, buvo suprojektuotas atsižvelgiant į ypač didelius pėsčiųjų srautus.

„Minėtoje sankryžoje piko metu praeina daugiau nei 1000 pėsčiųjų. Didelio pėsčiųjų eismo intensyvumo sankryžose toks eismo reguliavimas yra taikomas ir kitose valstybėse – JAV, Japonijoje, Olandijoje – taip pat ir Lietuvoje.

Analogiškai eismas organizuojamas ir sankryžoje prie Katedros (Gedimino pr. – T. Vrublevskio g., Antakalnio – Žolyno g. ir pan.), nes yra didelis pėsčiųjų intensyvumas ir įjungus žalią šviesą vienu metu ir pėstiesiems, ir transportui, nei užtikrinamas pėsčiųjų saugumas, nei tinkami transporto priemonių pralaidumo rodikliai“, – komentavo A.Apanovičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais