Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilnių pasiekė autonominis autobusas: kada ir kur jis veš keleivius?

Vilnių pasiekė autonominis viešojo transporto autobusas, kuris nuo kitos savaitės du mėnesius bus bandomas Užupio gatvėse.
Autonominis autobusas Vilniuje
Autonominis autobusas Vilniuje / JUDU iliustr.

Nors šiuo metu jis dar neveža keleivių, jau galite išvysti jį testuojant maršrutą dar šią savaitę. Ši inovatyvi transporto priemonė skirta viešojo transporto sistemos testavimui, įgyvendinant JUDU kartu su Europos Sąjungos „Interreg Europe“ programos projektą EMBRACER.

Testavimo laikotarpiu važiavimas autonominiu autobusu bus nemokamas.

„Autonominis autobusas kursuos Užupio mikrorajono teritorijoje, nuo Baltojo skg. iki Paupio g. – Aukštaičių g. sankryžos. Toks 4 kilometrų maršrutas pasirinktas remiantis keliais kriterijais: viešojo transporto infrastruktūros būkle, potencialių keleivių skaičiumi, gatvių infrastruktūros tinkamumu, eismo intensyvumu, elektros įkrovimo prieinamumu ir bendruomenės įsitraukimu. Šis maršrutas suplanuotas taip, kad gyventojai būtų privežami prie artimiausių viešojo transporto stotelių, kuriose jie persėstų keliauti toliau“, – apie pasirinktą projekto maršrutą pasakoja JUDU atstovė, projekto vadovė Solveiga Stankevičienė.

Vienu metu autobusu galės važiuoti nuo 6 iki 12 keleivių. Nors keleiviai su negalia galės naudotis autobuso paslauga, tačiau dviračių ir paspirtukų vežti nebus galima dėl mažos autobuso talpos.

Birželį įmonės atstovė BNS sakė, kad bandomasis projektas parodys, ar tokie autobusai ateityje galėtų nuolat papildyti sostinės viešojo transporto sistemą.

Pernai nuo birželio pabaigos iki rugsėjo pabaigos startuolio „LastMile“ klientus Vilniaus Senamiesčio, Naujamiesčio bei Žvėryno rajonuose aptarnavo trys be vairuotojo veikiantys Estijos įmonės „Clevon“ sukurti automobiliai. 2022 metais startuolis juos išbandė ir Vilniaus užmiesčio rajone Balsiuose.

Susisiekimo ministerija pernai nuo rugsėjo supaprastino autonominių automobilių techninių parametrų bei maršrutų derinimą, tačiau numatė daugiau atsakomybių savavaldžių transporto priemonių gamintojams, jei šios patektų į eismo įvykį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs