Savivaldybė giria, gyventojai nepatenkinti
Vilniaus savivaldybės teigimu, V.Pociūno gatvė buvo būtina, kadangi pastačius vakarinį aplinkkelį Sidaronių ir Mozūriškių gatvių gyventojams buvo panaikintas patekimas į miestą.
„Tai tikrai buvo labai reikalinga jungtis su miestu, ypač šioje gana judrioje Vilniaus dalyje. V.Pociūno gatvė neabejotinai pagerins susisiekimą centro kryptimi ne tik Buivydiškių gyventojams, bet ir Pilaitės mikrorajone gyvenantiems, o 4 eismo juostos vairuotojams padės sutaupyti laiko kelyje ir užtikrins sklandesnę kelionę vykstant į darbą ar vežant vaikus į ugdymo įstaigas“, – sakė V.Pociūno gatvės atidaryme dalyvavęs mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.
Tačiau Pilaitės gyventojai linkę su vicemeru nesutikti. Jau ketvirtadienio vakarą, kai šioje sankryžoje buvo įjungtas šviesoforas, socialiniame tinkle užvirė diskusijos dėl dar vieno šviesoforo ir taip nuolat besikemšančiame prospekte.
„Nebeišvažiuosime iš Pilaitės be spūsčių niekada“, „Spūstis jau nuo aplinkkelio link Pilaitės...“, „Miške reikia 4 juostų“, „Nors ne pikas, bet važiuojant link miesto jau nuo Saugumo pastovėt teko... Apie rytojų, net galvot nesinori...“, „Jei jau taip reikėjo čia sankryžos, tai bent žiedinę būtų padarę... Jos bent lengviau tvarkosi su srautais...“, „Pralaukėm 20 min, o iš to šalutinio kelio 2 mašinos kirto sankryžą!!! Kur logika?“
Renkasi važiuoti mišku
Tokių ir panašių skundų ketvirtadienio vakarą ir penktadienio rytą buvo gausu Pilaitės bendruomenės „Facebook“ paskyroje. Spūstys Pilaitės prospekte – jokia naujiena. Tačiau pastaruoju metu jos pagausėjo dėl išaugusio važiuojančiųjų srauto į vakarinį aplinkkelį. Užsikemša jau ir kelias per mišką, kuriuo dažnas pilaitiškis suka, bandydamas išvengti rytais sausakimšo prospekto.
Tačiau Vilniaus miesto savivaldybė giria savo darbą. Esą efektyvesniam ir sklandesniam transporto srautų judėjimui Pilaitės prospekte abiem kryptimis įrengta po papildomą eismo juostą kairiajam ir dešiniajam posūkiui atlikti.
„Naujoje V.Pociūno gatvėje įrengtas energiją taupantis modernus LED apšvietimas, kuris gali būti valdomas per atstumą. Gatvės įrengimo metu taip pat rekonstruota 300 m Pilaitės prospekto atkarpa bei sutvarkyta dalis Mozūriškių ir Sidorinių gatvių“, – teigiama Vilniaus savivaldybės pranešime, kuriame nė žodžiu neužsimenama apie naują šviesoforą, kuris bent kol kas tikrai nepalengvino Pilaitės prospektu važiuojančiųjų gyvenimo.
Važiuoti galima autobusu
Transporto spūstis gana gerai sumažintų kelionių pobūdžio keitimas – iš asmeninio automobilio persėsti į viešąjį transportą, dažniau naudotis dviračiais ar automobilių dalinimosi paslaugomis.
Aleksejus Apanovičius, savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas, tvirtina, kad dar vienas šviesoforas Pilaitės pr. tikrai eismui netrukdys. Atvirkščiai, jo teigimu, besiformuojantiems dideliems transporto srautams suvaldyti itin dažnai pasirenkamas sprendimas – naujų sankryžų įrengimas. „Šviesoforais reguliuojamos sankryžos skirtos ne didinti transporto spūstis ar stabdyti transporto srautus, bet visus srautus sureguliuoti ir tinkamai juos suvaldyti, nes, kitu atveju, gresia ilgos ir nesibaigiančios spūstys“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ atstovas
Šis naujasis šviesoforas tapo esamo sistemos dalimi, kaip atsitinka įrengus kiekvieną naują sankryžą. „Vienoje teritorijoje ar koridoriuje esančios sankryžos yra tarpusavyje koordinuojamos tam, kad startavus prie pirmos sankryžos kitą sankryžą pasiekti būtų galima jau užsidegus žaliam šviesoforo signalui“, – teigė A.Apanovičius.
Paklaustas, kaip vis dėlto reikėtų mažinti spūstis šioje miesto dalyje, A.Apanovičius buvo konkretus: „Transporto spūstis gana gerai sumažintų kelionių pobūdžio keitimas – iš asmeninio automobilio persėsti į viešąjį transportą, dažniau naudotis dviračiais ar automobilių dalinimosi paslaugomis. Turimais duomenimis, viename automobilyje vidutiniškai važiuoja vos 1,2 asmens. Šiam skaičiui išaugus, spūsčių gerokai sumažėtų.“
A.Apanovičius pateikė grafiką, kuriame palyginta kelionės trukmė (2016 m.) nuosavu automobiliu ir viešuoju transportu vykstant iš Pilaitės pr. į Konstitucijos pr. „Matoma, kad viešuoju transportu važiuoti šiuo maršrutu taip pat yra patrauklu laiko atžvilgiu, nei stovėti spūstyje, nes dalyje maršruto yra įrengta A juosta“, – išeitį Pilaitės gyventojams pasiūlė jis.
Gatvės įrengimo darbai užtruko 9 mėnesius, projektui skirtos lėšos – 1,573 mln. eurų.