Viešas šio projekto pristatymas įvyks rugsėjo 4 dieną, iki tol su juo galima susipažinti projektą rengusios bendrovės „Plentprojektas“ patalpose. Bus rekonstruota T.Kosciuškos g. dalis nuo sankryžos su Olandų g. iki sankryžos su Sluškų g., o taip pat pastatyta jungtis su Olandų g. M.Dobužinskio gatve.
Medžius žada „maksimaliai išsaugoti“
Paskelbtuose projektiniuose pasiūlymuose rašoma, kad T.Kosčiuškos g. šiuo metu yra 4 eismo juostų, su šaligatviais iš abiejų pusių, tačiau jų plytelės „suskilinėjusios, išsikraipiusios ir kitaip paveiktos senėjimo procesų“. Taip pat gatvėje auga medžių alėjos, dalis jų – šaligatvių zonoje.
„Naujos M.Dobužinskio gatvės jungties vietoje šiuo metu yra žalioji zona ir 6 m pločio šaligatvis, kurio plytelės yra tokios pačios būklės kaip T.Kosciuškos gatvėje. Į žaliąją zoną patenka medžiai, kuriuos projektiniuose pasiūlymuose siekiama maksimaliai išsaugoti“, – rašoma projekte.
Po rekonstrukcijos eismo juostų skaičius T.Kosciuškos gatvėje nesikeis, tačiau nuo Olandų žiedo link Sluškų g. kairėje pusėje bus įrengtos automobilių stovėjimo vietos. Medžių, kurie čia auga, žadama nekirsti, tačiau dešinysis šaligatvis pėstiesiems susiaurės iki 2 metrų. Taip pat suplanuotas naujas šviesoforas.
Įrengs šviesoforą
„Rekonstruojamos T.Kosciuškos gatvės dalyje autobusų sustojimo aikštelė perkeliama toliau nuo žiedinės sankryžos su Olandų gatve. Atsižvelgiant į pėsčiųjų srautus ir į T.Kosciuškos gatvės transporto priemonių eismo intensyvumą esama perėja perkeliama toliau nuo žiedinės sankryžos įrengiant šviesoforus. Prie šviesoforais reguliuojamos pėsčiųjų perėjos numatoma ir reguliuojama dviračių pervaža“, – rašoma vilnius.lt paskelbtame projekte.
Naujoji perėja ir šviesoforas suplanuoti šalia Nacionalinės M.K.Čiurlionio menų mokyklos. Čia bus ir viešojo transporto stotelė, važiuojant Antakalnio link.
M.Dobužinskio gatvės jungtis su Olandų gatve atsiras šaligatvio vietoje: „Siekiant kuo mažiau panaikinti žaliųjų zonų, naujos gatvės dalis suprojektuota esamo šaligatvio vietoje, likusi – žaliojoje zonoje. Gatvės jungtis suprojektuota vienpusio eismo 3,5 m pločio važiuojamosios dalies su 2 m pločio šaligatviu. Šaligatvių danga – pilkos spalvos plytelės. Šaligatviai priderinami prie esamos situacijos. Važiuojamojoje dalyje klojamos asfaltbetonio, šaligatviuose betoninių trinkelių dangos, priderinami šulinių dangčių aukščiai. Atliekamas vertikalus ir horizontalusis ženklinimas. Sutvarkomos žaliosios zonos.“
Kaip šią jungtį vertins dabar ramiai gyventi šioje gatvėje įpratę vilniečiai, paaiškės jau netrukus, kai projektas bus oficialiai pateiktas viešam svarstymui.
Statybos – po aptarimo
Skyriuje apie projektinių sprendinių poveikį aplinkai ir visuomenės sveikatai teigiama, kad paviršiniai vandenys bus surenkami į „esamus ir projektinius lietaus kanalizacijos tinklus“. „Laikinas neigiamas poveikis aplinkai prognozuojamas dėl dulkių, atliekų susidarymo, laikinų aikštelių statybinėms medžiagoms sandėliuoti. Statybos darbų eigoje ir atlikus statybos darbus atliekos bus išvežamos“, – teigiama projekte.
Tikslios datos, kada prasidės šių gatvių rekonstrukcija, kol kas nėra. Kaip 15min sakė Vilniaus savivaldybės Eksploatacijos poskyrio vedėjas Gintautas Kazimieras Niaura, šiuo metu vyksta T.Kosciuškos gatvės dalies nuo sankryžos su Olandų g. iki sankryžos su Sluškų g. ir M.Dobužinskio gatvės jungties su Olandų gatve projektavimas bei vieši projekto svarstymai.
„Artimiausias viešas susirinkimas, planuojama, vyks rugsėjo 4 d. 17:30 val. savivaldybėje. Jam įvykus bei baigus projektuoti gatvę, atsižvelgus į pasiūlymus ir pastabas, bus galima tiksliau pasakyti, kada prasidės gatvės tiesimo darbai“, – teigė G.K.Niaura.