Vilniuje į BMW atsitrenkęs jaunas „CityBee“ vairuotojas nenusiminė: „Sumokės draudimas!“

Vilniuje užfiksuota nedidelė avarija, kurios metu buvo apgadintos kelios transporto priemonės. Įvykio kaltininkas vairavo „CityBee“ automobilį, tad ši avarija tapo proga prisiminti, kokių įsipareigojimų turi trumpalaikės mašinų nuomos klientai. 
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / 15min nuotr.

Dalijimosi automobiliais paslaugos „CityBee“ vartotojas į apmaudžią avariją pateko netoli sostinės centro, Dunojaus gatvėje. Leisdamasis sankryžos su Rasų gatve link, menkai patyręs vairuotojas neįvertino, kad ties šviesoforu jau yra sustojusi visa eilė automobilių, laukiančių prie draudžiamo signalo.

„CityBee“ vairuotojas
bandė išvengti smūgio į juodos spalvos BMW X3 galą, bet nesėkmingai.

Artėdamas prie šios eilės galo, baltojo „Volkswagen Golf“ vairuotojas pristigo laiko ir vietos stabdymui, todėl bandė išvengti smūgio į juodos spalvos BMW X3 galą, tarsi sprausdamasis tarp visureigio ir šaligatvio. Tačiau erdvės pristigo, ir automobiliai nestipriai susidūrė.

Rezultatas: ir BMW, ir VW buvo šiek tiek apgadinti.

Avarijos kaltininkas prisiėmė atsakomybę, tad vairuotojams beliko užpildyti eismo įvykio deklaraciją.

Avarijos vietoje kilo klausimas, kas mokės už paslaugas, jei transporto priemones bus nuspręsta remontuoti.

Dėl BMW atsakymas lyg ir aiškus. „Turėtų sumokėti draudimas“, – vylėsi „CityBee“ vairuotojas, kurio transporto priemonei nuomos kompanija yra parūpinusi privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą. Kai nuostolių patyręs vairuotojas kreipiasi į kaltininko draudimo bendrovę, pastaroji turi žalą atlyginti.

VIDEO: Vilniuje „CityBee“ automobilis susidūrė su BMW

Tuo metu „CityBee“ automobiliai turi ir kasko draudimą. Jei ši apsauga yra naudojama – įvykio kaltininkui gresia sąskaita iki 300 eurų, pateikiama kaip franšizė.

Tačiau šiuo atveju išskaita nebūtinai gali būti tokia didelė, o atsižvelgiant į išties menkus VW apgadinimus, avariją sukėlęs vairuotojas, atrodė, apskritai gali išvengti papildomos finansinės naštos.

Kiekvieną atvejį įvertinam individualiai.

„Kiekvieną atvejį įvertinam individualiai, ir jeigu pažeidimai yra labai smulkūs bei automobiliu galima toliau saugiai važiuoti – sutartyje nustatyto franšizės mokesčio mokėti nereikia. Kam gi nepasitaiko?“, – rašo „CityBee“ atstovai viešai skelbiamame reglamente.

Suprasti akimirksniu

  • Franšizės mokestis taikomas atsižvelgiant į padarytos žalos dydį. Kiekvieną atvejį vertiname individualiai, franšizės dydį nustatydami priklausomai nuo padarytos žalos dydžio. Jeigu padaryta žala yra mažesnė nei 300 eurų ir automobilis turi būti remontuojamas, kaltininkas dengia žalą, kurios suma gali siekti iki 300 eurų.
  • Smulkių įbrėžimų netaisome, tad franšizė avarijos kaltininkui ir nebuvo priskirta, komentavo „CityBee“ atstovas.
  • Svarbu tai, kad asmeniui niekada nebus priskirta didesnė nei 300 eurų franšizė, kad ir kokio dydžio žala būtų. Ši sąlyga galioja visiems, išskyrus tuos atvejus, kai vairuotojas vairavo neblaivus.

15min kreipėsi į „CityBee“ ir paprašė suprantamai išaiškinti, kokia po šios VW ir BMW avarijos buvo atlikta procedūra, o svarbiausia – kuo šis reikalas baigėsi eismo įvykį sukėlusiam jaunam vairuotojui. Reziumuojant – „CityBee“ klientas šiuo atveju buvo visiškai teisus, kai manė, jog už viską „sumokės draudimas“, o jis pats bet kokių papildomų išlaidų išvengs.

Tačiau dalijimosi automobiliais paslaugos kompanija neatskleidė visos virtuvės ir matematikos apie tai, kas slepiasi po žodžiais „iki 300 eurų“. Aišku tik tiek, kad bet koks remontas, kuriam neišleidžiama franšizėje minima suma, pilnai apmokamas iš kliento kišenės. Jei tvarkyti mašiną kainuoja brangiau, pavyzdžiui, 500 eurų, 200 eurų skiria draudikai, o kitus 300 eurų moka pats vairuotojas – tai ir yra franšizė.

Kokių būna atvejų, kuomet prireikia smulkių remontų, ir iš vairuotojo (tik iš vairuotojo) yra išskaičiuojamos mažesnės nei 300 eurų sumos, „CityBee“ pavyzdžių nepateikė.

Žala yra itin maža ir automobilis yra techniškai tvarkingas, tad jis remontuojamas nebus.

„Kalbant apie konkrečiai šį atvejį, CityBee automobiliui padaryta žala – smulkūs apibraižymai. Kadangi žala yra itin maža ir automobilis yra techniškai tvarkingas, jis remontuojamas nebus – transporto priemonė toliau eksploatuojama“, – teigė Svajūnas Aliukonis, „CityBee“ Transporto skyriaus vadovas.

Firmos darbuotojai įbrėžimus pažymi specialiais „CityBee“ lipdukais, kurie informuoja klientus, kad šis defektas yra žinomas ir dėl jo informuoti kompanijos nebereikia.

„Įvykus avarijai, kurio kaltininkas yra ne „CityBee“ automobilį vairavęs asmuo, „CityBee“ automobilį vairavusiam asmeniui nieko mokėti nereikia.

Jeigu avariją sukelia „CityBee“ automobilį vairavęs asmuo, kiekvieną atvejį vertiname labai individualiai ir frančizės mokestis priklauso nuo padarytos žalos.

Maksimali franšizės suma gali būti 300 eur. Tačiau jeigu apgadinimai nėra dideli, taikomi mažesni franšizės mokesčiai. Jeigu nuostoliai yra itin maži (kaip jūsų minėtu atveju), franšizės mokestis išvis nėra taikomas. Papildomai jokių administravimo mokesčių mokėti nereikia. Nedraudiminių įvykių atveju (pavyzdžiui, jeigu avariją sukelia neblaivus asmuo, vairavęs „CityBee“ automobilį), visus nuostolius turi padengti avarijos kaltininkas“, – komentavo Transporto skyriaus vadovas S.Aliukonis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų