Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Vilniuje – pirma saulės energijos įkrovimo stotelė elektromobiliams

Vilniuje, šalia BMW automobilių salono Ozo g., koncerno įgaliotoji atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ įrengė pirmąją šalyje „žalią“ įkrovimo stotelę, naudojančią saulės energiją. Joje bus galima įkrauti elektromobilių bei iš tinklo įkraunamų hibridų baterijas.
Įkrovimo stotelė prie BMW salono
Įkrovimo stotelė prie BMW salono / „Integrity“ nuotr.

„Ši stotelė – tai mūsų atsakas į augantį elektra varomų automobilių parką mūsų šalyje. Praėjusių metų pabaigoje į Lietuvos gatves išleidome pirmuosius „BMW i3“ elektromobilius, o BMW paskelbė, kad artimiausiais metais išleis visų populiariausių modelių hibridines versijas, įkraunamas iš tinklo. Todėl siekiame gerinti jiems skirtą infrastruktūrą, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk. – Be to, tai bus pirmoji stotelė Lietuvoje, kuri naudoja čia pat vietoje aplinkai draugišku būdu gaminamą energiją, tad elektromobilių vairuotojai galės užtikrinti, kad į aplinką neišmes nė gramo CO2 ne tik važiuodami, bet ir pildydami baterijas energija.“

Naujasis 22 kW galingumo įkrovimo punktas įrengtas stovėjimo aikštelėje prie BMW salono. Sumontuota įranga yra pritaikyta vienu metu krauti du automobilius. Stotelės jungtis pritaikyta europietiškam elektromobilių standartui – naudojama populiariausia „Mennekes“ („Type 2“) jungtis, leidžianti pripildyti automobilio baterijas vidutiniu greičiu. Ši įranga „BMW i3“ bateriją pilnai įkrauna per maždaug 3 valandas.

„Integrity“ nuotr./Įkrovimo stotelė prie BMW salono
„Integrity“ nuotr./Įkrovimo stotelė prie BMW salono

Stotelės elektros energijos šaltinis – ant BMW salono sumontuota 60 kW galios saulės energijos jėgainė. Ši jėgainė „žalia“ elektra aprūpina ne tik stotelę, bet ir pastatą. „Jėgainės galia yra žymiai didesnė nei reikia elektromobiliui įkrauti. Pavyzdžiui, „BMW i3“ kraunamas maksimalia 7,4 kWh galia, tad pakanka, kad saulės jėgainė veiktų 12 proc. pajėgumu ir elektromobilis būtų kraunamas tik aplinkai draugiška energija“, – aiškino O. Martyniuk.

Įkrovimo punktas taip pat turi ir atsarginį elektros energijos šaltinį – elektrą iš tinklo. Ji bus naudojama tik siekiant užtikrinti nenutrūkstamą elektromobilio krovimo procesą, kai sugeneruoti pakankamai saulės energijos neįmanoma dėl aplinkos sąlygų, pvz. smarkiai sningant ar sutemus.

„Krasta Auto“ skelbia, kad naujasis įkrovimo punktas yra skirtas bendrovės klientams ir salono lankytojams – jie pripildyti savo automobilį elektros energija galės nemokamai.

O. Martyniuk įsitikinęs, kad gatvėse matysime vis daugiau elektromobilių. „Kaip prognozuoja BMW, artimiausiais metais elektromobilių Europos gatvėse daugės palaipsniui, o apie 2025-2030 metus jų ims gausėti geometrine progresija. Prie to prisidės nuolat gamintojų tobulinamos technologijos, leidžiančios elektros pavara nuvažiuoti vis ilgesnius atstumus. Per 3-4 metus elektromobilių nuvažiuojamas atstumas išaugo 30 procentų. Jeigu bus išlaikyti panašūs tempai, neprireiks nė devynerių metų ir elektromobiliai galės nuvažiuoti tiek pat kilometrų, kiek vidutinis dyzelinu varomas automobilis“, – teigė O. Martyniuk.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos