„Visoje Lietuvoje vietų (registruojantis internetu) kitai savaitei yra, Vilniuje – ne“, – skundžiasi skaitytojas.
15min patikrino šią informaciją. Gegužės 25 d. pabandėme užsiregistruoti į padalinį Avižieniuose. Sistema pasiūlė rinktis vieną iš trijų dienų – birželio 6–8 d. Kitomis mėnesio dienomis pasirinkimų siūloma nebuvo.
Taigi skaitytojo teiginys, kad kitą savaitę užsiregistruoti neįmanoma, pasitvirtino. O kad neįmanoma iki liepos mėnesio – čia jau loterija. Kartais sistema rodo, kad vietų Vilniuje nėra, o kartais pasiūlo keletą galimų dienų. Kaip veikia išankstinės registracijos algoritmas? Ir kodėl tos pačios problemos kartojasi kasmet?
Vis dar jaučiamas didelis paslaugų poreikis ukrainiečiams
VĮ „Regitra“ atstovė ryšiams su visuomene Emilija Bardauskienė pastebi, kad lankytojų srautas pavasarį padidėja objektyviai, nes tai yra automobilių pardavimo sezonas.
„Šis laikas kiekvienais metais yra vienas intensyviausių. Tačiau prie išaugusio transporto priemonių registracijos paslaugų poreikio prisideda ir faktas, kad Ukraina laikinai netaiko muito mokesčių į šalį įvežamiems automobiliams. Todėl į „Regitros“ padalinius atvyksta daug ukrainiečių, kurie Lietuvoje įsigytus automobilius pageidauja įregistruoti laikinai ir jiems gauti vadinamuosius tranzitinius numerio ženklus. Natūralu, kad Ukrainos gyventojų aptarnavimas užtrunka ilgiau, kadangi jis vykdomas ne lietuvių kalba, taip pat jiems registracijos procesai yra nauji.
Išankstinės registracijos grafikas yra planuojamas dviem savaitėms į priekį.
Štai prasidėjus karui Ukrainoje laikinos registracijos paslaugų sumažėjo net apie 30 proc., tačiau Ukrainai pradėjus taikyti lengvatą dėl muitų, poreikis šoktelėjo trigubai. Pavyzdžiui, pirmąją balandžio savaitę šių paslaugų visoje Lietuvoje suteikta apie 900, o praėjusią gegužės savaitę net apie 3 tūkst.
Apie šią situaciją gyventojus informavome jau gegužės pradžioje, siekdami atkreipti dėmesį ir paskatinti maksimaliai naudotis mūsų siūlomomis elektroninėmis paslaugomis.
Pastebime, kad nemaža dalis klientų atvyksta į padalinį, nors paslaugą gali užsisakyti internetu. Primename, kad nuotoliniu būdu galima gauti savininko deklaravimo kodą (SDK), įregistruoti Lietuvoje prieš tai registruotą automobilį, atlikti su lizinguojamais automobiliais susijusias paslaugas, užsisakyti numerio ženklus ar registracijos liudijimą vietoj prarastų ir kt. Vykti į padalinį visiškai nebūtina, kadangi tiek registracijos liudijimas, tiek numerio ženklai atsiunčiami klientui į artimiausią paštomatą arba per kurjerį.
Na, o kalbant apie išankstinę registraciją, šiuo metu Vilniuje dėl minėtų priežasčių laisvų vietų yra mažiau. Pavyzdžiui, artimiausia diena, norint gauti paslaugą, susijusią su Lietuvoje registruoto automobilio registracija, yra gegužės 31 d. (gegužės 24 d. duomenimis – red. past.).
Tačiau, kaip ir minėjome, yra sudaryta galimybė šią paslaugą užsisakyti ir internetu. Na, o dėl iš užsienio įvežto automobilio registracijos šiuo metu reikėtų palaukti, kol bus papildytas išankstinės registracijos grafikas, arba atvykti į padalinį be registracijos, tačiau tai rekomenduotume daryti ne antradieniais, kuomet po savaitgalio užimtumas yra didesnis, o kitomis darbo dienomis.
Svarbu žinoti, kad jei išankstinėje registracijoje pasirinkus norimą paslaugą nėra leidžiama pasirinkti datos, tai jokiu būdu nereiškia, jog laisvų vietų nėra iki liepos mėnesio. Tiesiog išankstinės registracijos grafikas yra planuojamas dviem savaitėms į priekį, atsižvelgiant į tuo metu turimus resursus. Tokį įspėjamąjį pranešimą rodome ir sistemoje“.
Išankstinį grafiką tikrinkite nuolat
Pasak E.Bardauskienės, įmonė „Regitra“ skatina ir dažniau patikrinti išankstinės registracijos grafiką, kadangi jis ne tik pildomas etapais. Be to, atsiranda laisvų vietų, nes yra asmenų, kurie atšaukia vizitą. Na, o jei ypač skubu ir yra galimybė nuvykti į kitą artimiausią miesto padalinį, patariame pasitikrinti jų grafikus. Pavyzdžiui, Utenoje vietų išankstinei registracijai yra po 2 dienų.
„Dedame pastangas, kad mūsų paslaugas klientai gautų greičiau. Vilniuje dar labiau didiname žmogiškuosius resursus. Čia artimiausiomis dienomis darbą pradės du nauji transporto priemonių registracijos specialistai, taip pat šiuo metu vyksta dar 3 darbuotojų atranka. Taip pat tobuliname darbo organizavimą, pavyzdžiui, Vilniuje dirbame nedarbo dienomis, t.y. pirmadieniais, su verslo klientų prašymais, taip siekdami sumažinti jų srautus darbo dienomis.
Taip pat primename, kad verslo klientams, t. y. Lietuvos vežėjams ir naujų transporto priemonių gamintojų atstovams, yra numatyti kiti, papildomi kanalai, pateikti prašymus dėl paslaugos gavimo nuotoliniu būdu iš anksto. Daugiau informacijos apie juos pateikiama įmonės interneto svetainėje ČIA“, – sako E.Bardauskienė.