Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniuje startavo nauja elektromobilių dalijimosi paslauga – „Spark“

Gegužės 3-iąją Vilniuje veiklą pradėjo automobilių dalijimosi paslauga „Spark“, kurios parką sudaro tik elektromobiliai „Volkswagen e-Up!“. Iki metų pabaigos veiklos pradžioje turimas 22 elektromobilių parkas turėtų išsiplėsti iki 50-ies, o įkrovimo stotelių skaičius nuo 24-ių pasiekti bent 30.
„Spark“- elektromobilių dalijimosi paslaugos pristatymas
„Spark“- elektromobilių dalijimosi paslaugos pristatymas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Iki „Spark“ Vilniuje veikė tik viena automobilių dalijimosi paslauga – „CityBee“. Šios automobilių parką sudarė „Fiat 500“, „Volkswagen Golf“, „Peugeot 208“ ir kiti benzinu varomi modeliai. Elektromobilių įmonė turėjo tik kelis – BMW i3.

„Spark“ žengia visiškai kitu keliu, savo veiklą grįsdama tik trumpalaike elektromobilių nuoma. Jų privalumas mieste – nemokamas parkavimas senamiestyje bei galimybė naudotis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis, taip gerokai sumažinant kelionės trukmę piko metu.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Spark“- elektromobilių dalijimosi paslaugos pristatymas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Spark“- elektromobilių dalijimosi paslaugos pristatymas

„Dalijimosi paslaugomis naudojamasi daugelyje miestų Vakarų šalyse. Atsižvelgdami į ekologines problemas, žmonės vis dažniau renkasi elektromobilius. Tikime, kad elektromobiliai ilgainiui taps neatsiejama modernaus miesto dalis, o siūlydami dalijimosi jais paslaugą, prisidėsime prie užterštumo bei transporto grūsčių mažinimo“, - „Spark“ pristatymo spaudos konferencijoje sakė paslaugą teikiančios įmonės UAB „Ride Share“ vadovas Nerijus Dagilis.

Kalbėdamas apie didžiausius iššūkius kuriant naują paslaugą, verslininkas išskyrė elektromobilių kainą, kuri yra maždaug dvigubai didesnė nei benzinu varomų modelių. Be to, elektromobilių įkrovimo vietų tinklą teko kurti beveik nuo nulio. N.Dagilis teigė, kad įmonė į naujo tinklo kūrimą kol kas investavo beveik milijoną eurų.

Konferencijoje dalyvavęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius pažymėjo, kad miestas sparčiai žengia į priekį įvairiose naujose srityse, o dalijimosi paslaugos plinta ypač sparčiai. Automobilių dalijimasis – ne išimtis.

„Spark“ nuomojamų transporto priemonių parką sudarys tik „Volkswagen e-Up!“ elektromobiliai, viena įkrova galintys įveikti 160 km, o iki 100 km/val. greičio įsibėgėjantys per 12,4 sek. Jo variklis išvysto 82 AG ir 210 Nm, jis vidutiniškai suvartoja 11 kWh energijos šimtui kilometrų.

Šiuo metu „Spark“ elektromobilių įkrovimo stotelės įrengtos prie prekybos centrų „Rimi Savanoriai“, „Rimi Domus Pro“, „IKI Mindaugas“, viešbučio „Crowne Plaza“, verslo centrų K29 ir Vertas, šalia oro uosto esančioje aikštelėje „ADC Parking“. Ateityje planuojama plėstis į kitas strategines Vilniaus vietas tiek prie verslo centrų, tiek gyvenamuosiuose rajonuose.

Paslaugos naudojimas vyks panašiai kaip ir „CityBee“ – mobiliuoju telefonu. Kelionės kaina priklausys nuo naudojimosi laiko: pirmosios 15 minučių kainuos 3 eurus, o kiekviena papildoma minutė – 20 centų. Paros elektromobilio nuoma sieks 49 eurus, o savaitgaliais ir per šventes – 39 Eur.

Didelis „Spark“ privalumas vartotojui – automobilio palikimas bet kurioje vietoje Vilniaus senamiestyje. Priešingai nei „CityBee“, kur nuomotus automobilius būtina palikti jiems skirtose vietose, „Spark“ mėlynuosius „Volkswagen e-Up!“ bus galima palikti bet kurioje mokamoje zonoje Vilniuje. Tiesa, jeigu elektromobilio baterija bus mažai įkrauta ir juo bus galima įveikti mažiau nei 10 km, teks ieškoti įkrovimo vietos. Šiandien jų Vilniuje – 24.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų