Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilnius ieško inovatyvių sprendimų: išbandę ilgąjį troleibusą vertina pritaikymo galimybes

Vilniui rūpi, kad viešojo transporto keleiviai galėtų keliauti patogiai, saugiai ir greitai, o viešasis transportas būtų draugiškas aplinkai. Todėl, ieškant optimaliausio sprendimo, praėjusių metų gruodžio viduryje į Vilniaus gatves išriedėjo ilgiausias Lietuvos istorijoje troleibusas, rašoma pranešime.
Ilgiausias troleibusas
Ilgiausias troleibusas / „Vilniaus viešojo transporto“ nuotr.

Vilniečiai ir miesto svečiai visą mėnesį galėjo išbandyti ilgąjį autonominės ridos troleibusą, kuris kursavo 19 maršrutu, įveikė 5050 km, vidutiniškai per dieną nuvažiuodamas per 190 km. Atlikus analizę bendrovė vertins, ar ilgieji troleibusai tinkami miesto infrastruktūrai bei keleivių poreikiams.

„Viešasis transportas skirtas miestiečiams, jų patogioms ir saugioms kelionėms. Todėl ypač aktualus keleivių vertinimas. Sulaukėme daugybės keleivių atsiliepimų, kurie domėjosi, kokiu maršrutu važiuos šis troleibusas, dalinosi teigiamais vertinimais bei operatyviai informuodavo apie trikdžius. Keleiviai taip pat kėlė reportažus socialinėje erdvėje, kur džiaugėsi galėdami išbandyti šią transporto priemonę“, – sako Darius Aleknavičius, bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius.

Už keleivių atsiliepimus ne mažiau svarbios vairuotojų įžvalgos. Bendrovė nuosekliai siekia gerinti sąlygas savo darbuotojams – nauji, komfortabilūs, autonomines ridos troleibusai – viena iš priemonių vairuotojų darbui palengvinti. Vairuotojai teigiamai vertino galimybę išbandyti ilgąjį troleibusą, gyrė jo manevringumą, efektyvų stabdymą, važiavimo komfortą. Taip pat išsakė savo pastabų, kurios bus perduotos gamintojui.

Trijų dalių, daugiau nei 24 metrų ilgio „Solaris Trollino 24 Metrostyle“ tipo troleibusai leistų sumažinti viešojo transporto kiekį, mažiau terštų ir suvartotų mažiau elektros energijos, tačiau po bandymų paaiškėjo ir tai, kad šiuo metu esamos stotelių įvažos tokiems troleibusams yra per trumpos.

Troleibuso autonominė rida sudaro 5-7 km. Testavimo metu nustatyta, kad troleibusas gali kur kas greičiau ir efektyviau manevruoti neprijungtas prie kontaktinio tinklo. Tai ateityje galėtų padėti spręsti kliūčių apvažiavimo problemas.

Autonominės ridos galimybę turės ir naujieji troleibusai, dėl kurių pirkimo vasario 2 d. spręs Vilniaus miesto Taryba. Tęsdamas viešojo transporto atnaujinimą, Vilnius ketina papildyti troleibusų parką net 159 naujais troleibusais, kurie pakeistų visus senuosius miesto troleibusus. Miesto Tarybai pritarus, „Vilniaus viešasis transportas“ planuotų įsigyti autonominės ridos priemonių po Vilnių judėti darniai ir patogiai. Į gatves nauji troleibusai išriedėtų jau kitąmet – 2023-iaisiais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos