Siūlymas Vilniaus valdžiai – apmokestinti įvažiuojančius į miestą automobilius

Vilniaus transporto sistemos gerinimo arba darnaus judrumo plano rengėjai sako, kad norima pagerinti miesto gyvenimo kokybę, sumažinant automobilių srautus, vystant viešąjį transportą bei skatinant kitas judėjimo rūšis. Planas turėtų būti parengtas iki kitų metų vasaros, o jį įgyvendinti numatoma iki 2030 metų.
Rytinė spūstis Vilniaus vakariniame aplinkkelyje
Rytinė spūstis Vilniaus vakariniame aplinkkelyje / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.

„Iš tikrųjų darnaus judrumo planu apimsime visas judėjimo rūšis, pradedant nuo automobilių ir baigiant pėsčiaisiais. Tokių planų paskirtis yra pagerinti miesto gyvenimo kokybę“, – pirmadienį spaudos konferencijoje kalbėjo plano rengimo koordinatorė Kristina Gaučė.

Pasak jos, pagrindinis plano tikslas – sumažinti nuosavų automobilių naudojimą, skatinant patogesnį ir efektyvesnį viešąjį transportą bei gerinant kitas susisiekimo rūšis, tarkime, dviračius ar ėjimą pėsčiomis.

Pagrindinė problema yra automobilizacija – ji yra per didelė. Su automobiliu galima visur patekti ir jį palikti galima beveik visur.

„Pagrindinė problema yra automobilizacija – ji yra per didelė. Su automobiliu galima visur patekti ir jį palikti galima beveik visur. Pasekmė – 136 valandos per metus praleistos spūstyse. (...) Viskas turi būti sprendžiama kompleksiškai, jeigu mes žmogui apribosime važiavimą automobiliu, tai turime pasiūlyti alternatyvas, kaip važiuoti. Planas yra kompleksinių sprendimų rinkinys“, – teigė K.Gaučė.

Anot jos, viena svarstomų priemonių yra įvažiavimo į miestą apmokestinimas, tačiau dar neaišku, ar tai bus įtraukta į darnaus judrumo planą.

Jos teigimu, kol kas nėra aišku, kiek praėjusių metų pabaigoje pradėto rengti plano įgyvendinimas gali kainuoti. Prognozuojama, kad jam gali būti skirta maždaug 7 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) paramos.

Edinburgo Napiero universiteto profesorius Tomas Rye, konsultuojantis plano rengėjus, sakė, kad Vilniuje reikėtų ne tik pirkti naujus autobusus, gerinti infrastruktūrą, bet ir tobulinti klientų aptarnavimą.

„Vilniuje reikia investuoti į autobusų parką ir infrastruktūrą. Viešojo transporto sistema čia nėra labai draugiška vartotojams ir jeigu norima pritraukti daugiau klientų, tai reikia sistemą padaryti patogesnę, greitesnę ir draugiškesnę vartotojams“, – tvirtino T.Rye.

Vilnius jau pradėjo autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimą. Rugsėjo pradžioje pradėjo kursuoti pirmieji privačių vežėjų autobusai, o iki kitų metų vidurio važinės 95 tokie autobusai. Savivaldybė taip pat ieško dar 150 naujų autobusų tiekėjo, o iš Lenkijos „Solaris“ numatoma įsigyti 41 naują troleibusą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų