Vilnius – vasaros spūsčių sostinė: kodėl kelionė į miesto centrą gali trukti ir pusantros valandos

Vasarą, kai miestas ištuštėja, daugybė žmonių atostogauja, atsikvėpti paprastai galėdavo ir sostinės vairuotojai – spūsčių beveik nesusidarydavo net ir problematiškiausiose Vilniaus vietose. Tačiau ne šiemet. Dėl gatvių remonto eismas stringa ir rytinio, ir vakarinio piko metu. 15min pateikia sąrašą gatvių, kur bent artimiausiu metu eismo spūsčių tikrai bus sunku išvengti.
Geležinio Vilko gatvė vakarinio piko metu
Geležinio Vilko gatvė vakarinio piko metu / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kelionė iš Baltupių iki Savanorių žiedo ir atgal iki Edukologijos universiteto gali trukti pusantros valandos. Ir ne žiemą per pūgą, o vasarą, kai tradiciškai Vilniuje automobilių būna gerokai mažiau, niekas neveža vaikų į mokyklas, miestiečiai atostogauja.

Į darbą – pusantros valandos

Tokiais įspūdžiais trečiadienio rytą dalijosi vilnietė Laura – jai kelionė Geležinio Vilko gatve itin prailgo.

„Trečiadienio rytą mašinoje praleidome kažkur pusantros valandos. Išvykome tik keliomis minutėmis vėliau nei visada – apie 7.30 val., nors paprastai pajudėti stengiamės kažkur 7.20 val. Vykstame dviese vienu automobiliu – nuo Baltupių iki Savanorių pr. pabaigos į vieną darbovietę, o tada jau viena grįžtu atgal iki Edukologijos universiteto žiedo. Šį kartą spūstys pasitiko tik įsukus į Geležinio Vilko gatvę. Iki Edukologijos universiteto žiedo bent labai lėtai judėjome, bet po to viskas lyg sustojo. Nusprendėme sukti per A.Goštauto gatvę paupiu, bet taip darė ir daugiau vairuotojų. Vargais negalais pasiekėme Savanorių prospektą. Tačiau ir iš kitos pusės buvo nusidriekusios didžiulės spūstys. Sukantis atgal, stengiantis bent įsukti į Gerosios Vilties žiedą ir apvažiuoti visa tai per Laisvės pr., užtrukau dar gerą pusvalandį... Tiesa, Laisvės pr. jau važiavosi kuo puikiausiai, jokių spūsčių. Kaip ir buvau įpratusi vasaromis“, – kalbėjo Laura.

Tokių vairuotojų, kurie rytais ar vakarais vargsta bandydami įveikti Geležinio Vilko gatvę ir jos prieigas – daugybė. Kažkas mėgina ieškoti alternatyvų ir važiuodami suka ratais, kai kas tyliai kenčia spūstyje.

Pasigenda informacijos

Viešųjų ryšių kompanijos „Nova media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas, taip pat įstrigęs spūstyje, toje pačioje vietoje, pasipiktino ne pačia spūstimi, bet informacijos trūkumu. „Įlėkiau į spūstį po Gerosios Vilties žiedu. Remontuoja pirmą juostą. Bet vat klausimas: kadangi važiavau nuo Savanorių pr., turėjau pasirinkimą apvažiuoti per viršų, jei... jei kažkam kiltų mintis pastatyti informacinius stendus. Tie, kurie gali aplenkti spūstį, tą ir padarytų. Bet tam reikia galvoti“, – socialiniame tinkle „Facebook“ piktinosi viešųjų ryšių specialistas.

Į bendrovės „Grinda“, remontuojančios Geležinio Vilko gatvę, atstovės Dovilės Lisauskaitės pastabą, kad visa informacija skelbiama įmonės „Facebook“ paskyroje, tiek A.Katauskas, tiek kiti komentatoriai atsakė paprastai – informacija turi būti ten, kur yra važiavimo problemų.

Išvengti spūsčių padeda išmanios programėlės

Išvengti nemalonių situacijų, kai vairuotojams tenka ilgam įkliūti į miesto džiunglių spąstus, gali padėti ne tik kelio ženklai. Sutaupyti laiko renkantis optimaliausią maršrutą ir išvengiant spūsčių gali padėti telefono programėlės, veikiančios realiuoju laiku. Kitaip tariant, jos gauna naujausią informaciją apie situaciją gatvėse, ją analizuoja ir, jei reikia, siūlo vairuotojui keisti maršrutą. Viena populiariausių, Latvijoje prigijusi jau prieš keletą metų ir puikiai veikianti Lietuvoje – „Waze“. Tai – socialinio tinklo ir „Google Maps“ mišinys. Ji patogi tuo, kad vartotojai realiu laiku gali papildyti „Google“ žemėlapių turimą informaciją, pažymėdami avarijos vietą, spūsties intensyvumą ar netikėtą kliūtį.

Iš anksto nespėlioja

Trečiadienio rytą mašinoje praleidome kažkur pusantros valandos, – sakė Laura.

Vis dėlto vargu ar galima sakyti, kad informacijos apie remontą Geležinio Vilko gatvėje trūktų. Bendrovė „Grinda“, čia dirbanti nuo liepos 24 dienos, išties nuolat atnaujina duomenis apie darbus savo „Facebook“ paskyroje.

Štai nuo antradienio skelbiama, kad Geležinio Vilko gatvės atkarpoje nuo Gerosios Vilties žiedo link Vingio parko bus uždaryta pirma eismo juosta – „Grindos“ kelininkai čia nuleidinėja šulinių dangčius, kad vėliau galima būtų kokybiškai nufrezuoti pasenusio asfalto sluoksnį. Šie darbai tęsis ir ketvirtadienį. Kartu pridėtas palinkėjimas skubėti lėtai.

Darbai Geležinio Vilko gatvėje vykdomi dviem etapais: pirmame etape (liepos 24 d. – rugpjūčio 15 d.) tvarkoma gatvės atkarpa nuo Geležinio Vilko tilto iki Pakalnės gatvės, kurios ilgis daugiau kaip 1 km; antrajame etape (nuo rugpjūčio 15 d. – iki rugpjūčio 31 d.) kelininkai persikels tarp M.K.Čiurlionio g. ir Tūkstantmečio g., šios atkarpos ilgis yra 1,7 km.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Geležinio Vilko gatvė vakarinio piko metu
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Geležinio Vilko gatvė vakarinio piko metu

Vis dėlto kelininkai negali iš anksto pasakyti, mažesnė ar didesnė spūstis susidarys vienoje ar kitoje gatvėje dėl remonto darbų. Visų pirma dėl to, kad pačius darbus kartais pakoreguoja ne nuo jų priklausantys veiksniai. Tarkim, lietus. Arba – naktį patiestas asfaltas nespėja iki ryto sustingti, tad tenka eismą riboti, kitaip visas darbas nueis perniek.

Skaičiuojama, kad kasdien Ukmergės-Geležinio Vilko g. sankryža, Ukmergės gatve centro kryptimi arba nuo Baltupių ir Žalgirio gatvės pusių Geležinio Vilko gatve link Gerosios Vilties žiedo važiuoja daugiau kaip 300 tūkst. vilniečių ir miesto svečių.

Darbai – visoje sostinėje

Vairuotojams sunkumų gali kilti ne tik Geležinio Vilko gatvėje, kur dirbama ir dienomis, ir naktimis, spūstys formuojasi tiek rytinio, tiek vakarinio piko metu į abi puses.

Vairuotojams sunkumų gali kilti ne tik Geležinio Vilko gatvėje, kur dirbama ir dienomis, ir naktimis, spūstys formuojasi tiek rytinio, tiek vakarinio piko metu į abi puses.

Vilniaus savivaldybė informuoja, kad ištisinis asfaltas jau paklotas Laisvės ir Pilaitės pr. atkarpose, Minsko ir Nemenčinės plentų atkarpose, K.Škirpos alėjoje, S.Batoro g. atkarpoje, V.A.Graičiūno, Dūmų, S.Kerbedžio, Moliakalnio, Pūčkorių, Kražių, Rygos, Kryžiokų Sodų ir Karačiūnų gatvėse. Šiuo metu intensyvūs darbai, be jau minėtos Geležinio Vilko g., vyksta ir Naugarduko, Šilo, Karių kapų, Pramonės, Krokuvos gatvėse.

Sutvarkytos ir tos gatvės, kuriose gausu pažaidų ir remontuotinų vietų, provėžų ir nelygumų: S.Dariaus ir S.Girėno, Taikos, Paberžės, Kovo 11-osios, A.Kojelavičiaus, Pašto, Motorų, Sausio 13-osios, Subačiaus, Dzūkų gatvės. Šiuo metu tokie darbai vyksta Pergalės, Žemynos, Gabijos, Medeinos, P.A.Kovaliuko gatvėse.

Šiemet, kaip ir pernai, bus išasfaltuota beveik 8 km žvyrkelių – Filaretų, Kalno, Avietyno, Gerviškių, Kelmijos, Dieveniškių, Krakiškių (darbai šiuo metu vyksta), Bajorų kelio, Labguvos, Mikytų, Veržuvos, V.Mačernio ir Kryžiokų Sodų 2-osios, 3-osios ir 4-osios gatvėse. Tai kone tris kartus daugiau nei prieš dvejus metus – 2,8 km.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Geležinio Vilko gatvė vakarinio piko metu
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Geležinio Vilko gatvė vakarinio piko metu

Artimiausiu metu darbai persikels į šias sostinės gatves: Gelvonų, Mileišiškių, Uosių ir Kalno. Visur gali kilti šiokių tokių eismo nepatogumų vairuotojams.

Rekordinė suma

Virginijus Pauža, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius, tvirtina, kad šiemet sostinės gatvių tvarkymui skirta rekordinė pinigų suma – 22 mln. eurų, todėl bus išasfaltuota apie 54 km gatvių, iš jų – apie 8 km žvyrkelių.

Šiemet sostinės gatvių tvarkymui skirta 22 mln. eurų, todėl bus išasfaltuota apie 54 km gatvių, iš jų – apie 8 km žvyrkelių.

„Savivaldybė sukūrė labai aiškią ir skaidrią sistemą, pagal kurią planuojami gatvių asfaltavimo darbai: pirmiausia yra tvarkomos tos gatvės, kuriomis per parą pravažiuoja daugiausia viešojo transporto ir kitų automobilių. Taip pat tos gatvės, kuriose gausu pažaidų ir remontuotinų vietų, kurių atkarpose yra atsiradusių daugybė provėžų bei nelygumų. Dalyje gatvių remontuojamos atsiradusios duobės, dalis gatvių bus tvarkomos ištisinio asfaltavimo būdu, kai keičiama visa kelio ruožo danga“, – teigė departamento vadovas.

Asfaltuoti gatves ir žvyrkelius, anot V.Paužos, pradėta dar gegužės vidury, vos atšilus orams, todėl kiek daugiau nei per du mėnesius sostinėje buvo suremontuota apie 60 proc. gatvių.

„Norint išvengti spūsčių pagrindinėse miesto magistralinėse, greito eismo gatvėse arba gatvėse, kuriose vyksta labai intensyvus transporto eismas, remonto darbai vykdomi naktimis, pvz., Pilaitės ir Laisvės prospektuose, Geležinio Vilko gatvėje ir pan. Esame paskaičiavę, kad apie 40 proc. gatvių yra tvarkoma naktimis. Naktiniai gatvių remonto darbai miestui kainuoja tiek pat, kiek ir dienomis, nepriklausomai nuo paros ar savaitės dienos, nes darbai atliekami pagal sutartyje su rangovu patvirtintus įkainius už atliktus darbus“, – tvirtino V.Pauža.

Vilniaus savivaldybė tvirtina, kad šiemet, pasikeitus gatvę tvarkančioms bendrovėms, perpus pavyko sumažinti ir darbų atlikimo įkainius, o tai leido suplanuotus darbus atlikti daug pigiau. Esą per trejus metus – visą sutarties laikotarpį – pavyks sutaupyti apie 7 mln. eurų iš biudžeto.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų