Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Vilnius veža“ taksistas: virstame įprasta bendrove, kurioje dirbi viršvalandžius ir gauni mažą algą

Vos kiek daugiau nei prieš metus įsteigta Vilniaus savivaldybės įmonė „Vilnius veža“ nuo Naujųjų metų ketina pakeisti apmokėjimo už darbą tvarką vairuotojams. Vairuotojai skundžiasi, kad tokiu būdu jiems paprasčiausiai ketinama sumažinti atlyginimus ir įvesti prievolę per dieną uždirbti nustatytą pinigų sumą. Tad bendrovė, turėjusi būti pavyzdinė taksi įmonė, tampa tokia pat, kaip ir kitos, kuriose taksistams mokama kuo mažiau ir niekas neskaičiuoja jų darbo valandų.
Naujieji taksi automobiliai
„Vilnius veža“ automobiliai

Bendrovė „Vilnius veža“ nuo Naujųjų metų pasiryžo keisti atlyginimo mokėjimo metodiką: suvienodinti visiems vairuotojams darbo sutartis, pagal kurias darbo užmokestis už valandą sieks 6,06 Lt iki mokesčių. Be to, priemokas taksistai gaus tik tuo atveju, jeigu per pamainą vidutiniškai uždirbs nurodytą pinigų sumą.

Pirmuosius šešis mėnesius, pasikeitus metodikai ar naujam taksistui pradėjus dirbti, ši suma sieks 290 Lt, po to 350 Lt.

Tenorima sumažinti atlyginimus?

Nemėgstu lakstyti gatvėmis, kad kuo greičiau, kuo daugiau, aš vežu žmones, visą laiką kartoju, kad vežu ne bulves. Žmogui turiu skirti dėmesio, saugiai vairuoti. O įvedus šituos planus, turime kuo daugiau vežti, kuo labiau skubėti, kad surinktume per pamainą nurodytą pinigų sumą, kitaip neteksime atlyginimo, – piktinosi vairuotojas.

Į 15min.lt kreipėsi vienas jau beveik metus šioje taksi įmonėje dirbantis vairuotojas (vardas ir pavardė redakcijai žinomi), tvirtindamas, kad tokiu būdu bendrovė paprasčiausiai bando gerokai apkarpyti taksistų darbo užmokesčius.

„Pagal darbo sutartį su ankstesniu direktoriumi Rolandu Statulevičiumi turėjau tokį atlyginimą: 7 Lt už valandą ir priedai, kurie skaičiuojami nuo pajamų sumos, kurią aš atvešiu įmonei. Kasdien atiduodu tuos pinigus ir susikaupus kažkokiai sumai, pvz., 4–5 tūkst. Lt per mėnesį, atskaičius mokesčius likdavo kažkiek man – apie 10 proc. Tad jei atiduodu 5 tūkst. Lt, man atitenka apie 500 Lt“, – pasakojo „Vilnius veža“ darbuotojas.

Tačiau, anot pašnekovo, vėliau dirbti pradėję vairuotojai jau buvo priimti kitomis sąlygomis. Darbo sutartys pasikeitė, kai bendrovei pradėjo vadovauti kitas direktorius – Artūro Zuoko bendražygis iš judėjimo TAIP Benas Renatas Baltusis.

Taksistams, atėjusiems dirbti šių metų birželį, už valandą pasiūlyta mokėti po 6,50 Lt, o rugsėjo pabaigoje – jau tik 6,25 Lt. Pastariesiems jau teko pasirašyti, kad sutinka gauti priedus tik tuomet, jeigu per pamainą uždirbs nurodytą sumą pinigų – 250 Lt.

Planas – per didelis

Sutartis keisti bandyta ir seniesiems darbuotojams, tačiau šie nesutiko. Vis dėlto nuo Naujųjų metų kitokia tvarka galios jau visiems ir užmokestis už valandą sieks vos 6,06 Lt. Didėja ir suma, kurią uždirbus per pamainą, bus mokamos priemokos. Pusmetį ši suma sieks 290 Lt, vėliau augs iki 350 Lt.

Aurimo Šrubėno nuotr./Benas Baltusis
Aurimo Šrubėno nuotr./Benas Baltusis

Anot 15min.lt kalbinto vairuotojo, tai didelė suma.

„Tai yra labai daug, mūsų įmonė negali mums parūpinti tiek darbo. Aš dirbu normaliai, neturiu nuobaudų, tik pagyrimus – sąžiningai, tvarkingai dirbu. Nemėgstu lakstyti gatvėmis, kad kuo greičiau, kuo daugiau, aš vežu žmones, o ne bulves. Žmogui turiu skirti dėmesį, saugiai vairuoti. O įvedus šituos planus, turime kuo daugiau vežti, kuo labiau skubėti, kad surinktume per pamainą nurodytą pinigų sumą, kitaip neteksime atlyginimo“, – piktinosi vairuotojas.

Jis teigė pastebėjęs, kad per mėnesį tiek pinigų, jog per pamainą vidutiniškai susidarytų 290 Lt, uždirba tik 10 taksistų iš apie 140.

Nebeskaičiuojama ir kiek valandų dirba „Vilnius veža“ taksistai. Esą buvęs bendrovės direktorius R.Statulevičius itin kruopščiai sekė, kad vairuotojai nebūtų pervargę, skaičiavo jų darbo valandas, tačiau dabar elgiamasi kitaip – vairuotojai dirba po 12 valandų, nors oficialiai teigiama, kad tik 10 valandų, nes dvi valandos skiriamos pietų pertraukai, nors realiai vairuotojai dirba ir pietų metu.

Atlyginimai mažėja, o naujus automobilius perka

Kartais per pamainą vairuotojai nuvažiuodavo kelis kilometrus ir neimdavo klientų, yra buvę atvejų, kad tiesiog grįždavo namo. Įsigaliojus naujai darbo užmokesčio skaičiavimo ir motyvavimo sistemai, tie darbuotojai, kurie perveš daugiau klientų, užsidirbs didesnį atlyginimą, – tikino B.R.Baltusis.

Vairuotoją stebina ir tai, kad nors bendrovės finansinė situacija nėra pati geriausia, darbuotojams nenorima mokėti didesnių atlyginimų, bet perkami nauji automobiliai.

Šiuo metu vairuotojas tikina uždirbantis apie 1500-1800 Lt per mėnesį, tačiau pakeitus apmokėjimo metodiką suma mažės ir greičiausiai vairuotojai tegaus minimalų darbo užmokestį – 1000 Lt.

Pranešime apie besikeičiančią atlyginimų skaičiavimo metodiką taip pat prašoma vairuotojų iki metų pabaigos pranešti, ar jie sutinka dirbti pagal naująją tvarką.

Į 15min.lt kreipęsis vairuotojas tikino nesuprantąs, kam šito reikia. Tačiau esą atsakymo neišgirdo, nors bendrovės vadovų apie tai teiravosi ne vieną kartą. 

„Vilnius veža“ taksistas tikino manąs, kad naujoji tvarka lems, jog šioje įmonėje niekas nebenorės dirbti. Esą jau dabar ateina dirbti nepatyrę vairuotojai, todėl bent keli įmonės automobiliai jau pateko į eismo įvykius, buvo sudaužyti.

Algas susiejo su darbo rezultatais

Tačiau bendrovės vadovybė situaciją aiškina kitaip. Anot „Vilnius veža“ direktoriaus B.R.Baltusio, nuo kitų metų keičiasi darbuotojų darbo užmokesčio skaičiavimo metodika ir motyvavimo sistema: visi darbuotojai gaus fiksuotą darbo užmokestį ir priedus pagal uždirbtą per pamainą sumą.

Vilniaus sav. nuotr./Idėjos įkurti „Vilnius veža“ autorius yra Artūras Zuokas
Vilniaus sav. nuotr./Idėjos įkurti „Vilnius veža“ autorius yra Artūras Zuokas

„Atlyginimai nėra mažinami, o jie tiesiog yra labiau susiejami su darbo rezultatais. Gerai dirbantis vairuotojas uždirbs ne mažiau nei iki šiol, o vairuotojas, kurio rezultatai yra prasti, gaus arba atlyginimą tokį, kokio jis yra vertas, arba turės didinti savo darbo efektyvumą ir uždirbti daugiau“, – pareiškė B.R.Baltusis.

„Vilnius veža“ direktoriaus teigimu, panaši sistema galioja praktiškai visose taksi įmonėse, bet jis, matyt, užmiršo A.Zuoko teiginius steigiant bendrovę, kad „Vilnius veža“ mokės normalius atlyginimus vairuotojams ir nekonkuruos rinkoje, o bus pavyzdys, koks turi būti skaidrus taksi verslas.

„Anksčiau, kai darbuotojai gaudavo fiksuotą atlyginimą, pasitaikydavo atvejų, kad vairuotojai piktnaudžiaudavo – pasiimdavo atlyginimą ir tai neskatino jų pervežti daugiau klientų. Kartais per pamainą vairuotojai nuvažiuodavo kelis kilometrus ir neimdavo klientų, yra buvę atvejų, kad tiesiog grįždavo namo. Įsigaliojus naujai darbo užmokesčio skaičiavimo ir motyvavimo sistemai, tie darbuotojai, kurie perveš daugiau klientų, užsidirbs didesnį atlyginimą“, – tikino B.R.Baltusis.

„Vilnius veža“ buvo įsteigta 2012 metų spalio pradžioje. Idėją turėti tokią savivaldybės įmonę nuo pat kadencijos pradžios atkakliai miesto politikams piršo pats meras A.Zuokas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos