Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Visiems laikams uždaromas Vilniaus oro uosto pandusas: kaip atvykti keleiviams?

Vykstanti Vilniaus oro uosto eismo schemos rekonstrukcija, kuri tiesiogiai siejasi su jau kitų metų pradžioje atidaromu naujuoju išvykimo terminalu, lemia svarbius pokyčius sostinės oro vartų prieigose jau dabar.
VNO pandusas
VNO pandusas / Vilniaus oro uosto notr.
VIDEO: Pokyčiai Vilniaus oro uoste: vairuotojų dėmesiui – kairėje užkilimo pusėje keisis eismas

Svarbiausias pokytis – nuo balandžio 29 dienos būtent automobiliams visam laikui uždaroma oro uosto simboliu tapusi užvažiavimo estakada (pandusas) esamo išvykimo terminalo link. Svarbu tai, kad pandusu naudotis ir toliau galės visi pėsčiomis judantys keleiviai, o automobiliu išvykimo terminalą pasiekti bus galima tik aptarnaujančiam ir keleivių su individualiais poreikiais transportui.

Vilniaus oro uosto notr./Parkavimas Vilniaus oro uoste
Vilniaus oro uosto notr./Parkavimas Vilniaus oro uoste

Primenama, kad trumpalaikis sustojimas automobiliais (išlydint ar pasitinkant keleivius) Vilniaus oro uoste veiks tik PC ir P3 aikštelėse (žr. schemą). Keleivius atvežę automobiliai šiose aikštelėse galės nemokamai stovėti 15 minučių. Tokia transporto eismo ir pėsčiųjų judėjimo schema Vilniaus oro uosto prieigose galios visą gegužės mėnesį, o nuo birželio planuojami papildomi judėjimo pokyčiai, apie kuriuos bus pranešta jau gegužės viduryje.

Sunkumai dabar, pozityvūs pokyčiai greitai

„Esminė priežastis, kodėl jau dabar turime uždaryti daugeliui keleivių gerai žinomą užvažiavimą išvykimo terminalo link – šis pandusas naujoje eismo schemoje, kurią dabar diegiame, nebus naudojamas išvykimo funkcijai atlikti, visas išvykimo procesas nuo kitų metų pradžios vyks per naująjį terminalą, kurį dabar statome.

Labai gerai suprantame, kad nepatogumų keleiviams visą vasarą tikrai bus, tačiau kito kelio įvykti pozityviems pokyčiams Vilniaus oro uoste tiesiog nėra, mes savo ruožtu investuojame daug jėgų į tai, kad patys rekonstrukcijos darbai vyktų kiek įmanoma sparčiau ir būtų baigti jau rudenį, o taip pat akcentuojame keleivių informavimą oro uoste, nes suprantame, kad atvykusiems kils daug klausimų“, – teigia Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų Plėtros departamento vadovas.

Anot plėtros vadovo, pokyčių eismo schemoje dar bus nuo birželio, tačiau jie, kaip jau minėta, detaliai bus pristatyti po keleto savaičių.
Siekiant suvaldyti laikinus pokyčius Vilniaus oro uosto prieigose – įdarbinta per 10 darbuotojų, kurie visą parą, 7 dienas per savaitę, teiks informaciją bei padės keleiviams susiorientuoti rekonstrukcijos laikotarpiu.

Kartu su oro uosto naujojo išvykimo terminalo statybomis vykstantis transporto prieigų rekonstrukcijos projektas bus baigtas 2024 metų spalio mėnesį. Darbai skaidomi etapais siekiant, kad pereinamuoju laikotarpiu įtaka keleivių ir transporto judėjimui būtų kuo mažesnė.
Būtina pasidomėti esama tvarka prieš atvykstant automobiliu
Verta paminėti, kad visų esamų ir būsimų eismo rekonstrukcijų metu Vilniaus oro uoste ir toliau be pertraukų veiks ilgalaikio parkavimo daugiaaukštės aikštelės, kur galima palikti automobilius ilgesniam laikui.

Atsižvelgiant į tai, kad prieigų rekonstrukcijos etapai keisis pakankamai dažnai, Lietuvos oro uostai ragina keleivius, planuojančius į Vilniaus oro uostą vykti automobiliu, iš anksto pasidomėti galiojančia aikštelių tvarka bei schemomis, nes įprasti įvažiavimo keliai ir trumpalaikio sustojimo vietos gali būti pasikeitusios. Visa informacija apie eismo schemą ir esamus bei būsimus pokyčius pateikiama šiame polapyje.

Individualius poreikius turintys keleiviai pasinaudoti galimybe užvažiuoti ant panduso automobiliu gali užsiregistravę (prieš atvykstant į oro uostą) šiame polapyje.

Kas keisis Vilniaus oro uoste 2025 metais?

Pasak A. Dūmano, po rekonstrukcijos didžiausiame šalies oro uoste iš esmės keisis esama transporto prieigų judėjimo schema, kuri bus aiškiau suprantama, orientuota ir pritaikyta keleiviams patogiai pasiekti naująjį išvykimo bei esamą terminalą. Taip pat bus sustiprinta viešojo transporto bei vežėjų integracija.

Pagal eismo schemos pertvarkos planą automobilių parkavimo ir kito transporto eismo zonos plotas sieks apie 17 tūkst. kv. m. Visos šiuo metu esančios aikštelės bus sujungtos į vieną visumą – šis sprendimas transporto pralaidumą padidins du kartus lyginant su dabar esamu.

Įgyvendinant projektą numatyta atnaujinti paviršinių nuotekų surinkimo sistemą, visas dangas, apšvietimą, įrengti stogines, dviračių parkavimo vietas, įrengtos elektromobilių įkrovimo stoteles, apželdinti teritoriją. Iki 2024 m. spalio mėnesio oro uosto naujojoje centrinėje aikštėje planuojama pasodinti net 52 medžius ir beveik pusantro tūkstančio įvairių augalų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs