Visų ratų pavarą turintys konkurso dalyviai dar išvakarėse buvo atvairuoti į kurortą garsinančią Sniego areną, kurioje nuo pat ankstyvo ryto surengti jų pravažumo bandymai. Šįkart juos galėjo tiesiogiai stebėti visi norintys, susitelkę prie arenos kameros www.snowarena.lt.
Dar tebelaukiamos žiemos testą čia laikė ne tik visureigiai, bet ir konkurso padangos „Continental“, kuriomis aprūpinti visi be išimties renginio dalyviai. O „laipinti“ į sniego kalną automobilius buvo patikėta dviem bene daugiausia patyrusiems teisėjams Ramūnui Fetingiui ir Vitoldui Miliui.
„Bene labiausia mane nustebino tai, jog šiemet, skirtingai nei ankstesniuose bandymuose, nebuvo nė vieno ryškaus autsaiderio, kuris iškart atkristų iš pretendentų į „Metų visureigio 2016“ titulą sąrašo, – iškart po įvykusių testų įspūdžiais dalijosi R. Fetingis. – O vienas maloniausių arba didžiausių atradimų – mažylis „Jeep Renegade“. Žvelgdamas į jį niekaip negalėjau patikėti, jog šis automobilis pademonstruos tokias puikias pravažumo savybes“.
Labai gerą įspūdį paliko „Volvo XC90”
„Labai gerą įspūdį paliko „Volvo XC90”. Švedai ilgai ruošėsi šiai premjerai, tačiau padarė neprastą šedevriuką, – pasakoja komisijos narys Valdas Valiukevičius. – Daugelis klausia – kuris SUV man labiausiai patiko? Atsakau nedvejodamas – Audi Q7. Šis automobilis važiavimo savybėmis bei komfortu pasivijo „Range Rover”.
Gal ir ne visus konkurse dalyvaujančius ir turinčius visų ratų pavarą automobilius galima būtų vadinti tikraisiais bekelės monstrais, tačiau SUV paklausa kasmet vis didėja. Šių automobilių gausėja ir konkurse.
„Ieškantys didesnio miesto SUV automobilio rastų ką pasirinkti ir iš šio konkurso dalyvių, – pastebi vertinimo komisijos narys, laidos „Motorai“ vedėjas Jurgis Paplaitis. – Tai „Nissan Qashqai“ „pusbrolis“ „Renault Kadjar“ (automobiliai gaminami naudojant tą pačią platformą), pasižymintis tais pačiais privalumais kaip ir japonas, bet išsiskiriantis aptakesnių formų kėbulu.
Žiuri narys pataria atkreipti dėmesį ir į kitą ne mažiau lauktą naujieną – naujos kartos „Kia Sorento“ ir „Hyundai Tucson“. Tai Europoje kurti modeliai europiečiams, tad nuo Europos gamintojų automobilių nebeatsilieka nei važiavimo savybėmis, nei apdaila. Ir netgi yra pranašesni, jei kalbėtume apie gausią bazinę įrangą ir ilgą garantiją.
Nesnaudžia ir japonai – štai „Honda“ pristatė net du miesto automobilių segmento modelius – mažąjį SUV „Honda HR-V“ ir naujos kartos „Honda Jazz“.
Nekeista, kad pastarasis itin populiarus, nes, nors ir būdamas itin mažo dydžio, siūlo erdvų ir praktišką saloną su ypatingomis galinėmis sėdynėmis, kurių sėdimąsias dalis galima pakelti. Tokia konstrukcija negali pasigirti nė vienas kitas gamintojas. Smagu ir tai, kad automobilis važiuoja naudodamas tik penkis litrus dyzelino.
Tuo tarpu „Mazda“ mažiausias SUV CX-3, pagamintas naudojant „Mazda 2“ platformą, gal ir nepasižymi tokiomis praktiškomis savybėmis, bet turi velniškai patrauklią išvaizdą – o grožis, kaip žinia, labai didelė galia.
Vertinimo komisijos nariams po penktadienio bandymų bus daug lengviau apsispręsti kokį SUV atstovą nominuoti „Metų visureigiu 2016“.