Naudoto visureigio „Volvo“ istorijos tęsinys: kaip jis galėjo tapti „grabu ant ratų“

15min jau rašė apie nesėkmingą klaipėdietės Violetos pirkinį: už 2500 Eur Vilniuje ji įsigijo 2004 m. gamybos visureigį „Volvo XC90“. Tačiau, vos išvažiavusi į greitkelį, pirkėja išgirdo neįprastus garsus. Grįžusi į Klaipėdą ir išsamiai patikrinusi visureigį, moteris pakraupo. Ilgas defektų sąrašas vos tilpo į kelis lapus. Pirkėja automobilį iškart pakrikštijo „grabu ant ratų“ ir pabandė grąžinti jį pardavėjui. Bet nesėkmingai.
Volvo XC90 (asociatyvinė nuotr.)
Naudotas Volvo XC90 (asociatyvinė nuotr.) / 15min koliažas

Kaip galėjo nutikti, kad 2019 m. kovą techninę apžiūrą praėjęs automobilis vos po 8 mėnesių tapo „grabu“?

Technines apžiūras atliekančių įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas išskyrė du svarbius momentus.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Renaldas Gabartas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Renaldas Gabartas

Pirmas – įsigydami naudotą automobilį, ypač solidaus amžiaus, pirkėjai neturėtų aklai pasitikėti žaliu TA apžiūros lapu. Nes dalis defektų gali būti užmaskuota, o dalis vėliau išlenda kaip natūralus aktyvios eksploatacijos rezultatas. Kitaip tariant, prieš pirkdami automobilį žmonės privalo patikrinti jo būklę.

Crashed cars iliustr./Taip „Volvo“ atrodė prieš kelionę į Lietuvą
Crashed cars iliustr./Taip „Volvo“ atrodė prieš kelionę į Lietuvą

Primename, kad klaipėdietė „Volvo“ Klaipėdos techninių apžiūrų įmonėje „Transkona“ patikrino jau jį įsigijusi – 2019 m. gruodžio 5 d. Kontrolieriai rado 20 didelių trūkumų. Panašu, kad automobilis buvo remontuojamas „šrotinėmis“ detalėmis, todėl jo vairo ir stabdžių defektai nėra netikėti.

Antras aspektas. Pasak R.Gabarto, „Transeksta“ plačiau pasidomėjo šio „Volvo XC90“, pagaminto 2004 m. istorija. Pasirodo, automobilis į Lietuvą buvo įvežtas po sunkios avarijos – iššaudžiusiom saugos pagalvėm, sumaitota keleivio puse. Kitaip tariant, į Lietuvą buvo atvežtas „lavonas“, kuris vėliau prikeltas antram gyvenimui.

Pasak R.Gabarto, akivaizdu, kad „Volvo“ buvo ruoštas techninei apžiūrai ir ant jo surūdijusio dugno suformuotas „lukštas“, kuris vėliau nukrito.

Crashed cars iliustr./Taip „Volvo“ atrodė prieš kelionę į Lietuvą
Crashed cars iliustr./Taip „Volvo“ atrodė prieš kelionę į Lietuvą

Be to, po techninės apžiūros 2019 m. kovą visureigis, akivaizdu, buvo labai intensyviai naudojamas eisme – nuvažiavo daugiau nei 9000 km. Pasak R.Gabarto, tikėtina, kad automobilio dugnas prarūdijęs ne šiaip sau – jis yra gavęs keletą smūgių.

„Kai kalbame apie 15-os metų senumo automobilį, kai kurie trūkumai gali atsirasti natūraliai. Pavyzdžiui, pakabos lankstų sudilimas. Tačiau yra požymių, kad kiti trūkumai buvo užmaskuoti“, – sakė Ramūnas Vėlavičius, „Transporto studijų“ direktoriaus pavaduotojas. Jis ragina, perkant automobilį, nepasikliauti vien tik technine apžiūra.

Kokios išvados?

Taigi šios istorijos išvada labai aiški. Perkant naudotą automobilį negalima pasitikėti vien jo savininko pasakojimu, kad „automobilis yra ledinis“. Apžiūrėti automobilį reikia dieną, kai matomi visi defektai. Šiuo atveju, klaipėdietė apžiūrėjo sutemus, nes pardavėjas susitikimą perkėlė į vakarą.

Trečias punktas – „šykštus moka du kartus“. Geriau sumokėti kelias dešimtis eurų serviso meistrui, kad atliktų bent pirminę apžiūrą. Tokiu būdu išvengsite tūkstantinių nuostolių.

Apie tai, kaip ir kokiu atveju galima atgauti pinigus už nekokybišką automobilį, skaitykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis