„Mano tikslas yra nuvažiuoti vidutinio dydžio krosoveriu „Peugeot 3008“ iš Vilniaus į Taliną ir atgal be degalų papildymo. Bendras maršrutas yra apie 1 200 kilometrų, o jame – automagistralės, miestai, intensyvūs užmiesčio keliai. Norint su 60 litrų dyzelino įveikti visą atstumą ir kartu važiuoti dideliu greičiu automagistralėje, reikės gerokai pasistengti“, – sako „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius V.Milius.
Dyzelinas daliai žmonių – vienintelis pasirinkimas
Pagrindinis šios išvykos tikslas – paminėti Baltijos kelio trisdešimtmetį, aplankyti pagrindines jo vietas ir svarbiausius penktadienį vykstančius renginius. Tačiau ilgų kelionių mėgėjas turi ir kitą tikslą – pademonstruoti dyzelinių variklių privalumus.
„Visuomenėje apie dyzelinius variklius sklando daug mitų, kurie neturi nieko bendro su realybe. Jų ypač padaugėjo pastaraisiais metais. Pavyzdžiui, kai kuriuose Europos miestuose yra ribojamas dyzelinių automobilių eismas, tačiau retas pasidomi, jog apribojimai taikomi tik seniems modeliams. Su nauju „Euro VI“ reikalavimus atitinkančiu dyzeliniu automobiliu gali važiuoti ten pat, kur ir su benzininiu“, – teigia V. Milius.
Žmonės, dažnai automobiliu įveikiantys didelius atstumus, kitokio pasirinkimo kaip dyzeliniai varikliai net neturi. Elektromobilių technologijos ir infrastruktūra išvystyta per menkai, o daug važiuojant benzininiu modeliu išlaidos degalams tampa ženkliai didesnės.
1 200 kilometrų yra dažnos lietuvių šeimos atostogų vienos dienos maršrutas ir tik dyzelinis variklis gali suteikti malonumą jį įveikti be degalų papildymo. Kai kurie didesnius degalų bakus turintys modeliai, ypač važiuojant iki 100 km/val. greičiu, be papildymo gali įveikti ir po 1 500 kilometrų.
Galia ir ekonomiškumas viename
V.Miliaus kelionei pasirinktas „Peugeot 3008“ turi 180 AG pajėgumą ir 400 Nm sukimo momentą pasiekiantį dyzelinį „2.0 Blue HDi“ variklį. Suporuotas su automatine 8 laipsnių pavarų dėže, jis galią perduoda į priekinius krosoverio ratus.
„Šis testas, tikiuosi, taps dar vienu dyzelino universalumo įrodymu. Modernios pavarų dėžės veikia taip, kad net ir važiuojant dideliu greičiu galingas variklis vartoja mažai degalų – automagistralėje mano krosoveris, manau, vartos apie 6–7 litrus šimtui kilometrų, tokios pat sąnaudos turėtų būti ir mieste, tačiau užmiestyje tikiuosi tilpti į 4 litrus ir manau, jog tikslą pasieksiu“, – teigia 1 200 km kelionei išsirengęs vairuotojas.
„Peugeot 3008“ su 2 litrų „Blue HDi“ varikliu degalų bako talpa – 60 litrų, tad norint įveikti 1 200 kilometrų ir nesustoti iki finišo reikės palaikyti vidutines mažesnes nei 5 l/100 km dyzelino sąnaudas.
V.Milius pabrėžia, jog prancūzų gaminami „Blue HDi“ varikliai čia nėra išskirtiniai – panašiomis sąnaudomis gali pasigirti automobiliai, ant kurių bagažinės dangčio užklijuotas TDI, CDI ar kitas modernų dyzelinį variklį žymintis logotipas. Tačiau joks benzininis modelis, važiuojant mišriu režimu, vienu 50–60 litrų talpos degalų baku tokio atstumo neįveiks, o sąnaudos bus bent 20 proc. didesnės.
„Aš pats naudoju įvairius automobilius – pavasarį aplink Australiją apvažiavau benzininiu visureigiu, o elektromobiliu be papildomo įkrovimo Vilniaus gatvėse pavyko nuvažiuoti daugiau nei 700 kilometrų. Tačiau puikiai suprantu tuos, kurie tuo pačiu automobiliu važiuoja daug – po 30 000 ir daugiau kilometrų per metus. Jiems visomis prasmėmis geriausias yra būtent dyzelinis automobilis“, – teigė vairuotojas.
Pradėjęs kelionę prie Vilniaus katedros penktadienio rytą, vairuotojas sustos keliose svarbiose Baltijos keliui vietose, aplankys tokiu pačiu kaip jis maršrutu išsirengusias ekspedicijas, popietę pasieks Taliną ir dalyvaus ten vyksiančiuose renginiuose. Grįžimas atgal numatytas jau šeštadienį.