Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vitoldas Milius: miesto gatvėmis vairuoti galingesnius motorolerius yra saugiau

Po dvejus metus trukusių diskusijų, su tam tikrais pataisymais iniciatyvaus piliečio Ernesto Jasaičio teikti siūlymai Seime sulaukė pritarimo. Nuo rugpjūčio 1 d. didinama motorolerių galia, kurią norint vairuoti nereikia turėti teisės vairuoti A kategorijai priskiriamų transporto priemonių.

Aktyviai šią idėją palaikė konservatorius Mykolas Majauskas. Politikas komentuodamas priimtą pataisą sako, kad siekiantiems ja pasinaudoti reikės atitikti minimalius reikalavimus – būti ne jaunesniam nei 24 metų ir turėti ne mažesnį nei 2 metų vairavimo stažą, taip pat baigti specialų mokymo kursą.

Ir pliusai, ir minusai

Kas tai per kursas, kol kas nėra aišku. Pasak M.Majausko, artimiausiu metu jį turės pristatyti susisiekimo ministerija arba jai pavaldi įstaiga.

„Susisiekimo ministerija norėjo, kad mokymas būtų 10 akademinių valandų, tuo metu parlamentarai palaikė per pusę trumpesnę mokymosi idėją“, – sako M.Majauskas.

Taip pat siekiama, kad tai netaptų pasipinigavimo priemone šių kursų organizatoriams.

Aktualijų laidoje „15/15“ dalyvavęs „Auto bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius teigia, kad ši pataisa turi ir pliusų ir minusų

„50 kub. cm. motoroleris važiuoja per lėtai, niekaip negali pataikyti į automobilių srautą ir dėl to tampa kliūtimi. Žinant neramų lietuvių vairavimo būdą, tai pavojinga. 125 kub. cm. motorolerius vairuoti yra saugiau, dėl didesnio jų greičio“ – sako V. Milius.

Vytauto Pilkausko nuotr./Vitoldas Milius
Vytauto Pilkausko nuotr./Vitoldas Milius

Pašnekovas neneigia ir to, kad ten kur didesnis greitis, didesnis ir pavojus.

Specialaus kurso reikės

Tokia tvarka jau galioja kai kuriose Europos Sąjungos šalyse, tačiau tai yra tik nacionaliniu lygmeniu taikoma tvarka. Briuselis skatina gyventojus rinktis alternatyvą automobiliui siekiant mažinti spūstis, oro taršą.

Pasak M.Majausko, tai puiki priemonė gerinti net žmonių emocinę būklę ir neigia kalbas, kad tai gali būti įvertinta kaip bandymas „apeiti“ įstatymus sukuriant išlygas.

Lietuvoje pasirinktas konservatyvesnis modelis, prieš išvažiuojant į gatves reikalaujama baigti specialų mokymų kursą, kurio kai kuriose kitose Europos šalyse nėra.

Vairuojant dviratę transporto priemonę, greitesnę nei dviratis, svarbu atkreipti dėmesį, kad ypatingai po žiemos ant kelio yra nemažai žvyro. Dėl to būtinas atsargumas posūkiuose.

Ne pro šalį ne tik paskaityti knygas skirtas motociklininkams, bet ir perversti kelių eismo taisyklių knygelę. Šiuo ir kitais patarimais laidoje „15/15“ dalinosi žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius.

Aktualijų laida „15/15“ kasdien portale – 15 val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų