Anksčiau Rusijos valstybės vadovai yra sakę, kad jiems gėda važinėti vokiškais „Mercedes Benz“. Todėl, sujungę Rusijos automobilių gamintojų pajėgas, Kremliaus vadovai nutarė sukurti projektą „Kortež“. Projektas sukurtas, finansavimas numatytas, guma tempiama jau keletą metų – V.Putinui kūrėjai vis neįtinka. O limuzino ir kitų vyriausybinių automobilių kūrimo dirbtuvėms vadovauja NAMI – Mokslinis automobilių ir autotransporto institutas Maskvoje.
„Rusišką“ variklį sukūrė „Porsche“
Galiausiai buvo nuspręsta patikėti prezidento limuzino variklį kurti (arba pritaikyti esamą) ne rusams, „Porsche“ inžinieriams.
Tuomet užvirė diskusijos, koks turėtų būti dizainas. Ir vėl paskelbtas konkursas, paskelbti laureatai ir galutinis variantas. Jį sukūrė šeši Rusijos dizaineriai. Jurijus Černenka ir Genadijus Tiškinas – paviešintos šios dvi pavardės.
Tačiau kritiškai nusiteikusi žiniasklaida netruko pastebėti – Kremliaus pasirinkti kūrėjai yra viso labo kopijuotojai. Kaip kinai. Nes visureigio koncepcija kaip du vandens lašai primena "Bentley Continental" ir "Rolls Royce Ghost". Ir siluetas, ir puošybos detalės.
O Kremliaus krosoveris, panašu, taps ne tik britų gamintojų klonu – jis primena "Jaguar F-Pace" ir "Volvo XC90".
Leidinys „Avtovzgliad“ apibendrina: „Gal ir smagu, kad rusai nusitaikė į geriausius pasaulinius pavyzdžius. Tik tenka apgailestauti, kad kopijuoja dizainą aklai – kaip kinai“.
Kita vertus, labai gali būti, kad dizaineriai iš tiesų siūlė ir gerų originalių idėjų, bet jos buvo nugesintos. Nes Rusijos elitui negali būti nieko geriau už „Rolls Royce“ ir „Bentley“. Tegul ir netikrus, nuplagijuotus.