Parduodamo „Avensis“ rida sumažėjo triskart – vokiečių klaida sukėlė rūpesčių „Toyota“ salonui Lietuvoje

Oficialioje atstovybėje parduodamas naudotas automobilis su nedidele rida apibūdintas kaip „be defektų“, tačiau kėbulo numerį patikrinęs 15min skaitytojas nustėro. Idealia vadintos transporto priemonės istorijoje įrašyta nemenka avarija, o rida – maždaug 200 tūkst. km didesnė. Visgi pasirodo, kad už baudžiamąja atsakomybe gresiančio atvejo slepiasi dar Vokietijoje draudikų padaryta klaida.
Vokietijoje sudaužyto ir į Lietuvą atkeliavusio „Toyota Avensis“ būklė po avarijos
Vokietijoje sudaužyto ir į Lietuvą atkeliavusio „Toyota Avensis“ būklė po avarijos / „Aurosos“ nuotr.

Į keblią situaciją pateko Panevėžio „Auresa“, įgaliotoji „Toyota“ ženklo atstovybė. Būtent šios bendrovės į skelbimų portalą Autoplius.lt sudėto 2012 m. laidos „Toyota Avensis“, turinčio 2,2 l darbinio tūrio variklį, skelbimu susidomėjo 15min skaitytojas. Kadangi automobilio kėbulo numeris buvo nurodytas skelbime, vyras nusprendė pasitikrinti, kas slypi šio naudoto automobilio istorijoje.

„Skelbime nurodyta, kad automobilio rida 86 292 km. Patikrinęs šio automobilio istoriją „AutoDNA“ portale pamačiau, kad 2017 m. spalį automobilis buvo nuvažiavęs 273 000 kilometrus ir turėjo pažeidimus, kurių remontas įvertintas 20 –30 tūkst. eurų suma. Pasak pardavėjo, automobilis geros techninės būklės, su neseniai atlikta technine apžiūra, bet ar gali toks automobilis ją įveikti sąžiningai“, – svarstė 15min skaitytojas.

15min nuotr./„AutoDNA“ sistemoje užfiksuoti duomenys apie „Toyota Avensis“ pagal jo kėbulo numerį
15min nuotr./„AutoDNA“ sistemoje užfiksuoti duomenys apie „Toyota Avensis“ pagal jo kėbulo numerį

Niekuomet neteko susidurti

„Auresos“ vadovas Marius Goštautas, išgirdęs apie parduodamo automobilio istoriją, neslėpė nuostabos. Jis pasakojo, kad salone automobilis atsidūrė komiso pagrindais – jį iš Vokietijos draudimo bendrovės aukciono įsigijo ir suremontavo kita įmonė.

„Automobilis buvo gavęs smūgį į priekinę dalį, saugos pagalvės nebuvo iššovusios, važiuoklė ir geometrija taip pat nebuvo pažeistos. Turiu visas nuotraukas, kaip jis atrodė prieš remontą. Bent trims klientams buvome persiuntę visas nuotraukas. Viską sutvarkėm, užregistravom, atlikom techninę apžiūrą ir parduodame“, – aiškino M.Goštautas.

Visgi jis neslėpė, kad ne pirmą kartą tenka susidurti su atvejais, kai „AutoDNA“ sistemoje nurodoma informacija ir oficialaus atstovo užfiksuota informacija skiriasi. Bėda ta, aiškino M.Goštautas, kad „Toyota“ visoje Europoje automobilio ridą atstovybėse fiksuoja tik tada, kai automobilis atkeliauja garantiniam remontui, todėl tikslaus vaizdo susidaryti neįmanoma.

„Auresos“ nuotr./„Toyota Avensis“ rida, užfiksuota „Toyota“ naudojamoje vidinėje sistemoje
„Auresos“ nuotr./„Toyota Avensis“ rida, užfiksuota „Toyota“ naudojamoje vidinėje sistemoje

„Pavyzdžiui, „Volkswagen“ fiksuoja ridą net ir tada, kai keičiami tepalai, ir pan. „Toyota“ Europoje to nedaro, tik mes Baltijos šalyse fiksuojame ridą visais atvejais. Todėl, tikrindami ridos patikimumą, skaičiuojame per metus nuvažiuojamų kilometrų vidurkį. Jį sudėję būtent tą ir gauname, kad minėto „Avensis“ rida, rodoma odometro, yra originali. Tą rodo ir turima serviso knygelė. Vidinėje sistemoje tikrindami pagal kėbulo kodą matome, kad 2014 m. šis automobilis dukart turėjo garantinį remontą, metų pradžioje jo rida buvo 39 tūkst. km, po penkių mėnesių – 45 tūkst. km. Daugiau įrašų pagal kėbulo numerį apie ridą vidinėje „Toyota“ sistemoje nėra“, – detalizavo M.Goštautas.

Bendrovės vadovas akcentavo, jog dar niekada nėra buvę taip, kad iš Vokietijos draudimo aukciono įsigytas automobilis turėtų problemų dėl ridos.

Be to, tikino jis, pažeidimai, su kuriais buvo įsigytas automobilis, niekaip negalėjo būti įvertinti kaip 20 tūkst. eurų vertės net įvertinus tai, kad, pavyzdžiui, Vokietijoje remonto darbai galėjo būti skaičiuojami tenykštėmis kainomis. Visgi, kilus įtarimams dėl parduodamo automobilio ridos tikrumo, jis pabrėžė, kad įmonė tuojau išėmė skelbimą ir paprašė savininkų pasiimti automobilį.

Rizikos visuomet yra

„Toyota“ ženklo importuotojas į Baltijos šalis „Toyota Baltic“ kalbėdamas apie susiklosčiusią situaciją pabrėžė, kad įgaliotoji atstovybė minėtą automobilį pardavinėjo komiso pagrindais bei rėmėsi ta informacija, kurią pateikė tikrasis automobilio savininkas.

„Informacija buvo skelbiama tikintis, kad automobilio savininkas ją pateikia patikimą ir teisingą. Visgi parduodant naudotus automobilius komiso pagrindu visuomet išlieka rizika, kad turima informacija nėra visa, todėl kilus tokiems atvejams svarbiausia greitai imtis reikalingų veiksmų“, – teigė Eva Ainsoo, „Toyota Baltic“ ryšių su klientais vadovė.

Jei klastotė, važinės pats

Iš Vokietijos draudimo aukciono automobilį įsigijo, į Lietuvą atsivežė bei įgaliotosios atstovybės parduoti paprašė UAB „Autoroka“, vadovaujama Kamilijaus Povilaičio. Jis pasakojo, kad automobiliai perkami renkantis pagal nuotraukas, sumokama sutarta suma, o pirkinys pargabenamas į Lietuvą autovežiu. Jo žodžiais, automobilis Lietuvą pasiekė jau turėdamas odometro užfiksuotą 86 tūkst. km. ridą.

Išgirdęs apie tai, kad automobilio rida gali būti suklastota, K.Povilaitis pabrėžė jau kreipęsis į Vokietijos draudimo įmonės aukcioną ir paprašęs dokumentų, kuriuose būtų užfiksuota automobilio rida. Pirmasis įmonės paaiškinimas, anot pašnekovo, kad įsivėlė klaida supainiojus dviejų skirtingų automobilių, kuriems buvo panaudotas tas pats valstybinis numeris, ridas.

„Jeigu pasitvirtins, kad rida suklastota, tikrai nepardavinėsiu šito automobilio, nebent pats važinėsiu“, – kalbėjo K.Povilaitis ir neslėpė abejojantis, kad automobilis išties galėtų būti nuvažiavęs apie 300 tūkst. kilometrų, mat jo būklė – žymiai geresnė, nei turėtų būti tiek nuvažiavusio automobilio.

Painiava dėl numerių

Vokietijos draudimo bendrovės aukciono paaiškinimas dėl tokios skirtingos automobilio istorijos atkeliavo per porą dienų.

Kreipėmės į teisininkus ir spaudžiame draudimo bendrovę, įvėlusią klaidą, ją ištaisyti ir pakeisti įrašus automobilio istorijoje.

Kaip aiškino M.Goštautas, paaiškėjo, kad klaida įvelta po to, kai vienam Lietuvą pasiekusiam „Toyota Avensis“ po nedidelės avarijos buvo nuimti valstybinio ženklo numeriai ir uždėti kitam, taip pat „Toyota Avensis“ modeliui.

Pastarajam patyrus gerokai rimtesnę avariją, draudimo bendrovė, remdamasi valstybinio ženklo numeriu, užfiksavo ir nuostolius, ir ridą. Visgi visa tai nugulė ne stipriai sudaužyto, o būtent į Lietuvą atkeliavusio, automobilio istorijoje.

„Dabar kreipėmės į teisininkus ir spaudžiame draudimo bendrovę, įvėlusią klaidą, ją ištaisyti ir pakeisti įrašus automobilio istorijoje. Mums pasakojo, kad tai bus atlikta per porą dienų“, – sakė M.Goštautas.

Detaliai patikrinti „Avensis“ istoriją pažadėjo „AutoDNA“ atstovas Piotras Sawula. Pasak jo, kiekvieną kartą „AutoDNA“ automobilio istoriją patikrina remdamasi keliais šaltiniais, o patikros pagrindu tampa automobilio kėbulo numeris. Jis pabrėžė, kad dar kartą atlikus detalią patikrą akivaizdu, kad automobilio rida buvo sumažinta, tačiau kodėl šitaip skiriasi gamintojo sistemose fiksuoti duomenys bei to, ar „AutoDNA“ sistemoje gali pasitaikyti klaidų, jis atsakyti negalėjo.

P.S. 15min pasiekė šio sudaužyto automobilio nuotraukos. Jose matomi labai dideli automobilio pažeidimai variklio skyriuje, iššovusi oro pagalvė. Paprašytas tai pakomentuoti, „AutoDNA“ atstovas Piotras Sawula patvirtino, kad šios įmonės ataskaita visą laiką buvo teisinga. Nes ji remiasi ne registracijos numeriais, o VIN kodu, kuris nėra keičiamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis