„BGP Litigation“ partneris, teisininkas Sergejus Glandinas mano, kad Vokietijos valdžios institucijų veiksmai yra per griežto sankcijų taisyklių aiškinimo rezultatas. Esą kalbama apie reglamentą, kuriuo oficialiai draudžiama iš Rusijos į ES eksportuoti jo priede išvardytas prekes, tarp jų – automobilius. Jie konfiskuojami, nepaisant to, kad šie automobiliai nėra skirti parduoti.
Vokietijoje gyvenantis Ivanas Kovalsas „RBC“ pasakojo, kad jo automobilis buvo konfiskuotas nepaisant to, jog visi dokumentai buvo tvarkingi. I.Kovalas teigia, kad konfiskavus turtą buvo pažeista jo teisė į nuosavybę, todėl jis pateikė skundą Hamburgo prokuratūrai. Panašus atvejis, kurį aprašė „Fontanka.ru“, anksčiau nutiko Sankt Peterburgo gyventojui Sergejui, kuris su šeima keliavo po Europą. Jo automobilis taip pat buvo konfiskuotas argumentuojant sankcijomis.
Pagal sankcijų reglamentą, ES draudžiama pirkti, importuoti ir tranzitu gabenti jame išvardytas prekes, jei šios prekės generuoja dideles pajamas Rusijai ir gali destabilizuoti padėtį Ukrainoje, informavo Vokietijos muitinė. Dokumente taip pat minimi lengvieji automobiliai, todėl iš esmės draudimas taikomas ir jiems.
„Muitinė prižiūri, kaip laikomasi ES antirusiškų sankcijų, susijusių su prekių importu, eksportu ir tranzitu. Esant galimiems sankcijų pažeidimams, kai asmenys įvažiuoja į šalį, muitinė veikia savo įgaliojimų ribose“, – tvirtina Vokietijos muitinės atstovai.