„Mūsų nuomone, rasta įrodymų, kad“ kai kuriose dyzelinėse „Fiat Chrysler“ transporto priemonėse „naudojamas neteisėtas išderinimo įtaisas“, rašoma Vokietijos transporto ministerijos laiške Europos Komisijai, su kuriuo pavyko susipažinti agentūrai AFP.
Tyrimą dėl taršos rodiklių klastojimo Vokietija pradėjo anksčiau šiais metais, po to kai 2015 metų rugsėjį „Volkswagen“ pripažino, jog 11 mln. transporto priemonių įrengė vadinamuosius išderinimo įtaisus, kuriuos naudojant automobiliai atliekant bandymus atrodo mažiau taršūs.
Šaltiniai Vokietijos vyriausybėje agentūrai AFP pareiškė, kad tokie įtaisai, kaip manoma, įrengti dviejų „Fiat 500x” modelių, „Jeep Renegade“ ir „Fiat Doblo“ transporto priemonėse.
Vokietijos transporto ministerija į Komisiją kreipėsi po to, kai Italijos valdžia atsisakė pareikalauti, kad „Fiat Chrysler“ modifikuotų šiuos automobilius, kad šie atitiktų Europos išmetamųjų teršalų standartus.
„Prašome Europos Komisijos pasikonsultuoti su Italijos valdžia ir rasti sprendimą“, – rašoma laiške.
Atliekant tyrimus nukrypimų nuo standartų nustatyta įvairių automobilių gamintojų transporto priemonėse, įskaitant Prancūzijos „Renault“, Italijos „Fiat“ ir Japonijos „Nissan“.
Vokietijos transporto ministras Alexanderas Dobrindtas birželį pareiškė, kad atliekant tyrimus nukrypimų nuo standartų nustatyta įvairių automobilių gamintojų transporto priemonėse, įskaitant Prancūzijos „Renault“, Italijos „Fiat“ ir Japonijos „Nissan“.
Jis paragino kitas ES valstybes nares sugriežtinti taršos bandymų taisykles ir pareikalauti, kad automobilių gamintojai paaiškintų, kodėl įdiegė šią technologiją į savo automobilių variklius.
Pagal Europos Sąjungos įstatymus leidimą, suteikiantį teisę prekiauti automobiliais visoje Europoje, kiekvienam gamintojui suteikia jo nacionalinė reguliavimo institucija.
Tačiau šios sistemos kritikai teigia, kad reguliuotojai gali nuolaidžiauti savo šalių automobilių gamintojams.