2020-aisiais pandemija taip pat lėmė reikšmingą pardavimų nuosmukį.
Federalinės transporto tarnybos (KBA) duomenimis, 2021 metais didžiausioje Europos ekonomikoje iš viso buvo įregistruota 2,62 mln. naujų transporto priemonių – 10,1 proc. mažiau nei ankstesniai metais, kai prasidėjo koronaviruso pandemijai.
„2021 metais automobilių rinka visus nustebino. Deja, ne teigiama prasme“, – sakoma automobilių importuotojų federacijos VDIK prezidento Reinhardo Zirpelio pranešime.
Automobilių pardavimai šalyje jau smarkiai sumažėjo 2020 metais, kai sumenko 19 proc. ir pasiekė žemiausią lygį per trisdešimt metų.
Su sveikatos apsauga susijusių apribojimų poveikis buvo jaučiamas ir 2021-aisiais, o pasaulinių tiekimo grandinių sutrikimai turėjo ypač didelį poveikį Vokietijos ekonomikai itin svarbiai automobilių pramonei.
Trūkstant puslaidininkių, kurie yra svarbus tiek įprastų, tiek elektra varomų transporto priemonių komponentas, gamintojos buvo priverstos ne kartą sustabdyti gamybą. Tai reiškė, kad pramonė „veikė su įjungtu rankiniu stabdžiu“, pažymėjo R.Zirpelis.
Gruodžio mėnuo pramonei neatnešė norimo palengvėjimo, o KBA duomenys rodo, kad pardavimai. Lyginant su analogišku ankstesnių metų laikotarpiu, sumažėjo 26,9 procento.
Tai buvo šeštas iš eilės rodiklio mažėjimo mėnuo.
Remiantis „Ifo“ instituto ekspertų grupės atlikta apklausa, nuotaikos tarp pramonės atstovų ir toliau blogėjo.
„Lūkesčiai taip pat nebėra tokie rožiniai“, – pažymėjo „Ifo“ analitikas Oliveris Falckas.
Visgi skirtingai nuo bendros tendencijos, 2021 metais elektromobilių pardavimai išaugo 83,3 procento. Šalyje parduota daugiau nei 350 tūkst. elektromobilių, o tai sudarė 13,6 proc. visos rinkos.