Praėjusį mėnesį į Vokietijos kelius išriedėjo beveik 225 tūkst. naujų automobilių, sakoma federalinės transporto tarnybos KBA pranešime – 14 proc. daugiau nei praėjusiais metais.
Visgi šį šuolį daugiausia lėmė „itin silpnas“ praėjusių metų rugsėjis ir ankstesnio mėnesio pristatymų atsilikimas, nurodė automobilių importuotojų federacija VDIK.
Federacijos prezidentas Reinhardas Zirpelis sakė, kad vaizdas per pirmuosius tris 2022 metų ketvirčius buvo „nuviliantis“.
„Pirmą kartą lengvųjų automobilių pardavimai per devynis mėnesius nesiekė 2 mln. vienetų“, – sakė jis.
Automobilių gamintojoms kelis mėnesius teko spręsti tiekimo problemas, kai dėl pagrindinių komponentų trūkumo stojo gamyba ir sumažėjo pardavimai.
Konsultacinės bendrovės EY automobilių ekspertas Peteris Fussas teigia, kad nors pasaulinis puslaidininkių, naudojamų transporto priemonių elektroninėse sistemose, trūkumas mažėja, automobilių paklausa artimiausiais mėnesiais greičiausiai trauksis, nes Vokietija ruošiasi recesijai, o infliacija siekia istorines aukštumas.
„Artėjančiais metais neturėtume tikėtis didelio rinkos atsigavimo. Vartotojų nuotaikos pasiekė žemiausią tašką. Dideli pirkimai atidedami“, – pažymėjo jis.
Visiškai elektrinių transporto priemonių pardavimai ir toliau didėjo, o per metus išaugo 32 procentais.
Ypač klestės „prabangių elektroninių automobilių segmentas, kuriame kaina vaidina mažesnį vaidmenį“, prognozavo R.Fussas.