Bendradarbiaujanti su Vokietijos pramonės milžine „Siemens“, Vokietijos geležinkelių įmonė „Deutsche Bahn“ pranešė planuojanti sukurti naują traukinį ir „degalinę“, kuri leis vandeniliu varomus traukinius pripildyti kuru vos per 15 minučių – taip pat greitai, kaip įprastus dyzelinu varomos traukinius.
Nacionalinė geležinkelių bendrovė ketina sumažinti anglies dvideginio išmetimą iki nulio iki 2050 metų, o tai reiškia, kad bus pakeisti 1 300 dyzelinių traukinių.
„Turime sumažinti iškastinio kuro sunaudojimą iki nulio ... Mes nenaudosime nė vienos transporto priemonės, varomos įprastu dyzelinu“, – teigė „Deutsche Bahn“ valdybos narė Sabina Jeschke.
Maždaug 39 proc. Vokietijos tinklo yra be kontaktinių elektros linijų, todėl traukiniai važiuoja varomi degalų, pavyzdžiui, dyzelino.
Planuojama, kad vienerius metus truksiantis bandymas su traukiniais, naudojančiais atsinaujinančią energiją, bus vykdomas Tiubingeno srityje, Vokietijos pietuose, o traukinys važinės 600 kilometrų ilgio maršrutu.
„Siemens“ traukinys leis sutaupyti apie 330 tonų anglies dioksido per metus, pažymėjo „Deutsche Bahn“, o jo maksimalus greitis bus 160 kilometrų per valandą.
Kalbant apie vandeniliu varomus traukinius, „Siemens“ kol kas gerokai atsilieka nuo ilgamentės konkurentės iš Prancūzijos „Alstom“, kuri paleido pirmąjį pasaulyje vandeniliu varomą traukinį Šiaurės Vokietijos Žemutinės Saksonijos žemėje 2018 metais. Traukinys važinėja 100 kilometrų ilgio maršrutu, kuriuo anksčiau važiuodavo dyzeliniai traukiniai.