Leipcige esančio Federalinio administracinio teismo teisėjai nusprendė, kad vietos valdžios institucijos turi teisę įvesti draudimus senesniems ir taršesniems dyzeliniams automobiliams ir neleisti tokiems automobiliams įvažiuoti į miestų centrus. Toks sprendimas dabar kelia daug klausimų milijonams dyzelinių automobilių vairuotojų.
Teismas pats jokio draudimo neįvedė ir paliko tai spręsti miestų valdžiai. Tačiau teismas paragino „laikytis proporcingumo principo“ įvedant tokius draudimus.
Šios bylos epicentre atsidūrė du smogo kankinami Vokietijos miestai – Štutgartas ir Diuseldorfas. Tačiau teismo sprendimas gali turėti pasekmių visos šalies mastu.
Teismo nutartis yra svarbi aplinkosaugininkų grupės „Deutsche Umwelthilfe“ (DUH) pergalė. Ši grupė padavė į teismą Štutgarto ir Diuseldorfo valdžią, kad priverstų ją imtis veiksmų kovojant su toksiniais azoto oksidais ir kietosiomis dalelėmis, kurių į atmosferą išmeta senesni dyzeliniai varikliai.
Žemesnės instancijos teismas palaikė aplinkosaugininkus, tačiau Baden-Viurtembergo ir Šiaurės Reino-Vestfalijos federacinės žemės apskundė tokį sprendimą. Dabar teismas šias apeliacijas atmetė. Žemės savo apeliacijose teigė, kad šis klausimas turi būti sprendžiamas federaliniu lygmeniu.
„Tai yra puiki diena švariam orui Vokietijoje“, – sakė DUH vadovas Juergenas Reschas.
Teismas pabrėžė, kad bet kokie dyzelinių automobilių draudimai turi būti įvesti laipsniškai, taikant išimtis tam tikriems automobiliams. Štutgarte dyzelinių automobilių draudimas anksčiausiai gali būti įvestas rugsėjį.
O reaguodamas į nuogąstavimus, kad dėl tokio teismo sprendimo sumažės milijonų senesnių dyzelinių automobilių pardavimo kaina, teismo pirmininkas Andreas Korbmacheris pareiškė, kad „su tam tikrais nuostoliais teks susitaikyti“.
Kritikai anksčiai yra sakę, kad tokie draudimai bus sunkiai įgyvendinami ir tik sukels sumaišties tarp vairuotojų.