Pasinaudodami proga parodos lankytojai 7-oje salėje įsikūrusiame „Volkswagen Commercial Vehicles“ stende turės galimybę išsamiau susipažinti su trumpa šio klasikinio automobilio istorine retrospektyva. Pradedant T3 serija, vėliau pratęsta su T4 ir šiandieniniu T5 modeliu. T1 ir T2 pirmtakai papildo šią poilsinių automobilių parodą.
Kelionės lėktuvu buvo brangios, palapinės nebemadingos. Devintajame dešimtmetyje kilo didžiausia stovyklautojų banga, kurią turėjo atlaikyti stovyklavimo mikroautobusai („kemperiai“). Kaip tik šiuo laikotarpiu lankytis Pietų Europoje tapo itin populiaru. Tačiau ne su palapine, lengvuoju automobiliu ar traukiniu, bet su specialiai stovyklavimui pritaikytu mikroautobusu.
Būtent toks mikroautobusas atostogas pavertė visiškai kitokiomis ir atitolino atostogautojus nuo kasdienių rūpesčių. Paskatinti šio bumo „Volkswagen“ gamintojai stovyklauti pasiūlė su „California“.
Dabartinė „California“ karta – jau penktoji
Idėja nebuvo visiškai nauja. Ilgą laiką „Westfalija“ kūrė stovyklavimo mikroautobusus, pavadinimu „Joker“, kurie buvo konstruojami „VW Transporter“ pagrindu. Šis negamyklinis „kemperis“ tuo metu buvo labai praktiškas. Jame buvo sulankstoma galinė sėdynė dviem žmonėms, kuri galėjo būti lygiai ištiesiama, kairėje pusėje – siaura virtuvė su šaldytuvu, dujinė viryklė, kriauklė ir daiktų dėtuvės. Tokio tipo išdėstymas paliko didelę įėjimo erdvę per plačias stumdomas duris. Tačiau toks automobilis dėl savo interjero ir daugybės patogumų tapo nebeprieinamas vidutiniam pirkėjui. Tuo metu į šią rinką įžengė Volkswagen. Iškart užsimota į nemenkas gamybos apimtis, o įranga lyginant su Joker buvo sumaniai supaprastinta. Šios dietos sėkmė – vos 39 900 Vokietijos markių – buvo nedidelė kaina.
Taip prasidėjo „California“ mikroautobusų era, gyvuojanti visus 25 metus.
Nors paprasčiausi modeliai sukurti T3 kartos pagrindu, ištaiginga T4 „Freestyle“ versija taip pat pristatoma parodoje. Paroda užbaigiama šiandieniu „California Beach Edition“, kuris dar kartą pabrėžia paprastumo idėją stovyklavimo mikroautobuse.
Į dabartinės, penktosios „California“ kartos automobilius montuojami du 2,0 litro TSI (110 kW/150 AG ir 150 kW/204 AG) ir penki TDI varikliai. Jų galios rodikliai: 62 kW (84 AG), 75 kW (102 AG), 84 kW (114 AG) „BlueMotion“, 103 kW (140 AG) ir 132 kW (180 AG).
Du galingi TDI ir TSI varikliai poruojami su šešių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis. Kai kurios variklius taip pat galima suderinti su DSG ir 4MOTION sistemomis. 17 colių ratai montuojami 4X4 versijose arba su 132 kW (180 AG) biturbo varikliais.
Vairuotojui gelbsti ABS, ASR, ESP ir prilaikymo įkalnėje sistemos, taip pat priekabos stabilizavimo sistemos, kurios papildomai siūlomos tempimo pakete. Šiandien bazinė „California“ versija kainuoja 38 187 eurų (131 852 Lt).