„Volkswagen“ socialiniuose tinkluose išplatino ID.3 kabrioleto nuotraukas ir paklausė „O kas jei?“ Žmonės į tai sureagavo – dauguma mano, kad elektrinis kabrioletas yra gera mintis.
Nors tikriausiai pastebėjote, kad mūsų kraštuose yra nemažai senesnių dyzelinių kabrioletų, neįmanoma nepaminėti didžiausio elektromobilių privalumo – jie veikia tyliai. Tai reiškia, kad elektrinis kabrioletas džiugintų tik gamtos garsais. Ir tai yra puiku, ypač važiuojant nedideliu greičiu, kai padangų ūžimas ir oro šniokštimas dar nėra labai girdimi.
Didžiausias kabrioletų trūkumas, žinoma, yra išaugęs svoris ir sumažėjęs kėbulo standumas. Bet elektromobilių baterijos yra labai žemai, todėl ta kėbulo konstrukcijos dalis yra labai tvirta. Elektrinis kabrioletas teoriškai nebūtų daug sunkesnis už hečbeką. Tai kodėl jų nėra?
„Volkswagen“ gamino daug mažų kabrioletų (taip pat ir „Golf“). Tai kodėl ID.3 kabrioleto idėja tik svarstoma?
Iš tikrųjų, viršuje jau paminėjome vieną priežastį – baterijos yra apačioje. Taip, tai – stipri kėbulo dalis, bet nupjovus stogą ji būtų dar labiau apkraunama. Reikėtų eilės bandymų ir inovatyvių inžinierių sprendimų, kad papildomai apkrautos kėbulo grindys būtų saugios visomis sąlygomis.
Be to, kad ir kaip būtų gaila, tarp įkrovimų nuvažiuojamas atstumas vis dar yra vienas iš svarbiausių elektromobilių bruožų. Kai įprastus automobilius rinkomės pagal dizainą, dinamines charakteristikas, praktiškumą, salono medžiagas ir pagal degalų sąnaudas, elektromobilius dažnai renkamės pirmiausia pagal nuvažiuojamą atstumą. Kabrioletai pasižymi žymiai prastesnėmis aerodinaminėmis savybėmis, todėl jie nuvažiuotų daug mažiau. O juk kabrioletas labiausiai praverčia ilgose kelionėse.
Bet tai tikrai pasikeis. Ir kas žino – galbūt „Volkswagen“ taps tų pokyčių pradininke. Bet ar ID.3 tinka kabrioleto forma?