Dažniausiai vidaus degimo variklis būna galingas, su į kompaniją pakinkyta turbina, o elektrinio motoro baterijos – ganėtinai talpios, leidžiančios nuvažiuoti apie 40–60 kilometrų vien elektra.
Daugelis kritikuoja šią XXI a. madą, sakydami, kad tai tėra pigus triukas padaryti automobilį ekonomišku, taip pasiekiant ypač gerų taršos rezultatų. Panašiai maniau ir aš, kol nepersėdau iš savo benzininio „golfo“ į naujutėlį, hibridinį „golfą“.
„Volkswagen GT“ šeima
GTI ir GTD. Apie šiuos raidžių derinius, ko gero, žino visi „golfistai“, nepriklausomai nuo to, ar jie vairuoja 1,9 litro darbo tūrio dyzelinį senuką, ar naują, septintos kartos „Golf“. Tiesą sakant, „Volkswagen“ buvo pirmasis automobilių gamintojas, dar 1975 metais pristatęs iki tol nematytą automobilio koncepciją pavadinimu „Hot hatch“ (liet. – „karštas hečbekas“). Tiesa, šis terminas gimė maždaug po dešimtmečio.
Šitokio automobilio esmė labai paprasta – į serijiniu būdu gaminamą automobilio kėbulą (šiuo atveju tai pirmosios kartos „Golf“) įstatomas 1,6 arba 1,8 litro darbo tūrio variklis, kuris yra galingiausias siūlomoje variklių gamoje, išvystantis atitinkamai 81 arba 82 kilovatus. Su tokiu varikliu automobilis tampa greitesnis, o dėl tam tikrų inžinerinių sprendimų ir lengvesnis bei manevringesnis.
Vėliau sukurtas ir analogiškas produktas dyzelinu varomų automobilių mėgėjams – GTD. Šių automobilių esmė tokia pati, kokia ir GTI. O šiandien jau yra ir trečias brolis – GTE. Tačiau tai jokiu būdu nereiškia, kad GTE yra toks trečias brolis, kuris piešiamas tautosakoje – žioplas, neišmanėlis, kvailys.
Tiesa, nereiktų painioti esminio dalyko, ką padarė ne vienas mano bičiulis, išvydęs mane prie šio automobilio vairo – tai ne „elektrinis golfas“. Elektrinis „Golf“ ir yra „E-Golf“. Raidės GTE reiškia ne tik tai, kad automobilis yra hibridinis, tačiau ir tai, kad jis priklauso mano jau paminėtai GT trijulei.
Elektros ir benzino duetas
Automobilį į priekį varo du motorai. Vienas jų – 1,4 litro darbo tūrio benzininis variklis, išvystantis 110 arklio galių, o kitas – elektrinis motoras, išvystantis 100 arklio galių. Varikliai suka priekinius automobilio ratus, o pavaras perjungia automatinė DSG pavarų dėžė, kurioje sumontuotos ne dvi, o net trys sankabos.
Vairuodamas automobilį su tokia pavarų dėže pamiršau, kas tai yra pavaros. Dar 2006 metais laidos „Fifth gear“ vedėjas Jasonas Platto gyrė anuomet dvi sankabas turėjusią DSG pavarų dėžę sakydamas: „Kodėl prabangių automobilių gamintojai, tokie kaip „Aston Martin“, „Ferrari“ ir panašūs, kuria visokias prašmatnias pavarų dėžes, tačiau negali padaryti to, ką sukūrė „Volkswagen“? Man tai prasilenkia su logika, manau, kad tai yra pavarų perjungimo ateitis.“
Trumpiau, aiškiau ir šiek tiek juokais kalbant, trys sankabos perjungia pavaras per „daug nulių po kablelio“ sekundės dalį. Neįmanoma suprasti, kada automobilis perjungė ketvirtą pavarą iš penktos.
Gamintojas deklaruoja, kad kartu su šiais dviem varikliais jūs sunaudosite 1,5 litro benzino šimtui kilometrų, o aplinką užteršite vos 35 gramais nuodingųjų CO2 dujų. Tačiau visi vairuotojai supras, kad šis skaičius pasiekiamas esant idealioms sąlygoms. Automobilio degalų sąnaudos priklausys nuo važiavimo režimo ir, žinoma, nuo tarpinės tarp vairo ir sėdynės.
Važiavimo režimai
„E Mode“ – važiavimas vien elektra. Važiuoti šiuo režimu yra gana taupu, gamintojas deklaruoja, kad vien elektra nuvažiuosite apie 50 kilometrų. Norint įveikti tokį atstumą, reikia automobilį valdyti ypač palengva, kadangi rodyklė, rodanti, ar baterija yra kraunama ar eikvojama, ypač jautri akceleratoriaus spustelėjimui.
Įsibėgėjant palengva, automobilio prietaisų skydelis rodo, kad naudojama apie 30–40 kWh elektros energijos, paspaudus vos vos stipriau, sąnaudos šoka iki 75 kWh/100 km. Važiuojant vien elektra, įsibėgėti iki 100 km/val. galėsite per kiek daugiau nei 10 sekundžių, o greitis bus ribojamas iki 130 km/val.
GTE režimas – priežastis, kodėl šis automobilis priklauso „Golf GT“ šeimai. Važinėjant palengva, atrodys, kad jūs esate įsijungęs „Hybrid drive“ (liet. – hibridinis važiavimas) režimą, tačiau paspaudus akceleratoriaus pedalą iki galo, užriaumoja vidaus degimo variklis, o ekonomiškumo rodyklė kyla iki „Boost“ žymos. Taip pat, kai automobilis važiuoja GTE režimu, pavaras galite perjungti svirtimis už vairo.
Važiuojant šiuo režimu, automobilis iki 100 km/val. įsibėgės per kiek daugiau nei 7 sekundes, pastebimai išaugs degalų sąnaudos, o jūs pajusite, kaip trauka jus prispaudė prie sėdynės. 7 sekundės iki 100 km/val. nėra ypač mažai, tačiau tiek užtenka, norint pajausti vairavimo malonumą ir greitį.
Taip pat yra režimas, kurio metu kraunama automobilio baterija. Tada benzino išskiriama energija paverčiama elektra – viskas paprasta ir aišku. Degalų sąnaudos, žinoma, šiek tiek padidėja. Taip pat automobilio baterija kraunasi stabdant, važiuojant nuo kalno. Taigi, norint kartais pasivažinėti vien tik elektra, jums nereikės vykti prie įkrovimo stotelės ar krauti automobilio namuose, nors pastarasis krovimo būdas man atrodo ypač parankus. Pajungę į standartinį, 220V elektros lizdą, visiškai tuščią automobilio bateriją įkrausite per nepilnas 4 valandas.
O šiandien jau yra ir trečias brolis – GTE. Tačiau tai jokiu būdu nereiškia, kad GTE yra toks trečias brolis, kuris piešiamas tautosakoje – žioplas, neišmanėlis, kvailys.
Ar šis automobilis vertas priklausyti GT šeimai? Taip! Nors daug kas mano, kad su hibridiniu automobiliu niekada nebus taip linksma kaip su Mindes trijų litrų darbo tūrio dyzeliniu 2000 metų „bemsu“, jie klysta.
Pasivažinėjęs supratau, kad tai tikrai geras ir puikus automobilis, kuris mieste jaučiasi kaip žuvis vandenyje, tačiau užmiestyje pasireiškia visiškai kitoks jo charakteris. Nuvažiavau iki Anykščių, o atgal važiavau per Molėtus. Taip, ten kur posūkiai panašesni į lenktynių trasą, o ne regioninį kelią. Važiuojant tuo keliu pamačiau, kad tai ypač sportiškas ir manevringas automobilis.
Išvaizda
Sunku objektyviai įvertinti automobilio išvaizdą, kai septintos kartos „Golf“ man jau seniai yra svajonių automobilių sąrašo viršuje. Jau tada, kai pasirodė šeštos kartos „Golf“, pasakiau sau: „Vieną dieną būtinai tokį nusipirksiu.“
2008 metais, kai „Volkswagen“ grupės automobilių dizaineriu tapo Walteris De Silva, atnaujintasis „Golfas“ tapo dar sportiškesnis, kupinas moderniausių inžinerinių ir aerodinaminių savybių, dėl jų naujųjų „golfų“ apetitas sumažėjo. Taip pat W.De Silva pradėjo kurti automobilius aštresniais kampais.
„Golf GTE“ nuo serijinio „golfo“ skiriasi ne taip jau ir daug. Užpakalinės dalys beveik vienodos, tik priekyje matomi esminiai skirtumai: žibintuose mėlyni akcentai, kitoks buferis. Viduje jau karaliauja „GT“ šeimos akcentai: mėlynais (ne raudonais, kaip tai būtų „Golf GTI“) siūlais persiūtas vairas, o pavarų svirtis šiek tiek nuvylė, kadangi ji nebeturi golfo kamuoliuko rašto, o labiau panaši į žaidimų konsolės vairalazdę.
Tiesa, verta paminėti dar vieną dalyką – duris. Jau ankstesnės kartos „Golf“ pasižymėjo turintis ypač tvirtus durų vyrius. Ką aš turiu omeny, padės suprasti vaizdo įraše žemiau kalbantis vyrukas – „Volkswagen“ pardavėjas. Pats šitokio bandymo atlikti neišdrįsau dėl savaime suprantamų priežasčių.
Taigi, ar šis „Golf“ yra tik mada važiuoti pigiai ir greitai, kurios taip vaikosi kiti automobilių gamintojai? Aš manau, kad tikrai ne. Šis automobilis yra stebėtinai universalus, prie jo vairo patogiai jausis ir savo važiavimo režimą pasirinks bet kokių įpročių vairuotojas.
Variklis | 1,4 litro darbo tūrio vidaus degimo variklis + elektrinis motoras |
Pavarų dėžė | Trijų sankabų, DSG automatinė pavarų dėžė |
Transmisija | Priekiniai varantys ratai |
Galia | 204 AG |
Sukimo momentas |
250 Nm (Vidaus degimo variklio) 330 Nm (Elektrinio motoro) 350 Nm (Abiejų variklių sudėjus kartu) |
0-100 km/val. | 7,6 s |
Maks. greitis |
217 km/val. Kartu su "boost" režimu – 222 km/val |
Vidutinės degalų sąnaudos | 1,5 l/100 km |
CO2 emisija | 35 g/CO2 |
Tuščio automobilio masė | 1540 kg |
Kaina | 39 771 Eur. |