„Volkswagen“ paskelbė, kokias sumas išmokės nukentėjusiems nuo „dyzelgeito“

Koncernas „Volkswagen“ nukentėjusiems nuo „dyzelgeito“ išmokės nuo 5000 iki 10 000 JAV dolerių, priklausomai nuo automobilio amžiaus ir kitų aplinkybių. Anksčiau buvo prognozuojamos mažesnės sumos – nuo 1000 iki 7000 JAV dolerių.
VW lokomotyvas
VW lokomotyvas / Wikimedia commons/Haralden2 iliustr.

Tokiu būdu VW kompensuos patirtus finansinius nuostolius dėl nekorektiškos koncerno dyzelių politikos, praneša BBC

Praėjusių metų rugsėjį „Volkswagen“ prisipažino, kad savo dyzeliniuose automobiliuose įdiegė programinės įrangos, kuri leido klastoti taršos duomenis. Bendrovė jau anksčiau pranešė, kad išlaidoms, susijusioms su šiuo skandalu, atidėjo 16,2 mlrd. eurų (17,9 mlrd. JAV dolerių).

Panašu, kad bent kol kas mokėti reikės šiek tiek mažiau: 10 mlrd. kainuos JAV rinkos probleminių automobilių remontas arba jų išpirkimas (beveik 480 000 automobilių). Bendra suma su baudomis sieks ne mažiau nei 14,7 mlrd. dolerių.

Tačiau VW gimtinėje Vokietijoje yra trigubai daugiau (1 200 000) probleminių koncerno automobilių, juos taip pat reikės remontuoti.

Advokatai, atstovaujantys nukentėjusiems, oficialiai pasirašė Taikos sutartį su bendrove. Iš viso pasaulyje „dyzelgeitas“ pasaulyje paveikė apie 11 mln. automobilių. Turimi omeny dyzeliniai 1,2, 1,6 ir 2,0 litro varikliai.

Kurie automobiliai turi nelegalią VW įrangą

Štai šie „Volkswagen“ kontroliuojamų prekės ženklų automobiliai turi nelegalią programinę įrangą: „Volkswagen“ (5 mln.), „Volkswagen Commercial“ (1,8 mln.), „Audi“ (2,1 mln.), SEAT (0,7 mln.) ir „Škoda“ (1,2 mln.)

Įdomu tai, kad išmokas arba nemokamas taisymo paslaugas gaus tik JAV ir ES šalių gyventojai. Nes, pavyzdžiui, Rusijoje nustatyti tokie žemi taršos standartai, kad klastoti duomenų šioje rinkoje nereikėjo, tad nukentėjusių nėra.

Kaip tai vyks Lietuvoje

Bendrovė jau anksčiau yra pranešusi, kad planuoja nemokamai koreguoti programinę įrangą 1,2, 1,6 ir 2 litrų darbo tūrio EA189 varikliams.

Be to, 1,6 litro darbo tūrio varikliams priešais įsiurbimo kolektorių būtina įrengti srauto keitiklį. Šių darbų atlikimo laiko normatyvas, įskaitant programinės įrangos atnaujinimą – mažiau, nei 45 minutės.

Įdiegus šias priemones, automobiliai visiškai atitiks galiojančius taršos standartus ir nebus jokios neigiamos įtakos variklio galiai bei degalų sąnaudoms. Lietuvoje tokių automobilių – apie 7 000.

Norite pasitikrinti savo automobilį, ar jis tapo „dyzelgeito“ auka? Daugiau informacijos rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų