Kai „Mercedes-Benz“ nutarė gaminti A klasės modelius, gamintojo dėmesys buvo nukreiptas ne į lojaliuosius savo klientus. „Mercedes-Benz“ siekė sukurti tokį automobilį, kuris atvestų papildomų klientų – greičiausiai iš tokių markių kaip „Volkswagen“.
Vairuotojams, kuriems paprasto ar gerai įrengto „Golf“ nepakako, o „Audi A3“ neįtiko dėl kitų priežasčių, liko dairytis į A klasės „Mercedes-Benz“, todėl VW valdybos nariai sugalvojo keršto planą – persivilioti dalį S klasės auditorijos pas save ir tuo pačiu atsikąsti ne mažiau skanaus 7 serijos BMW pirkėjų pyrago.
Inžinieriai atsisakė darbo
Taip gimė idėja gaminti patį prabangiausią serijinį „Volkswagen“ markės automobilį istorijoje. Būdami kone didžiausiais pramonės gigantais pasaulyje vokiečiai nespjovė į ambicingus projektus. Juk „Bugatti Veyron“ gamyba be VW palaiminimo nebūtų įvykusi – bendrovė be tokio stipraus užnugario negalėtų sau leisti patirti kelių milijonų eurų nuostolių su kiekvienu parduotu „Veyron“.
Prašmatniausio „Phaeton“ vizija taip pat buvo labai ambicinga. Kalbama, kad ne vienas inžinierius, išgirdęs apie komandai skirtą užduotį, nusprendė pakeisti darbą. O užduotis buvo išties nepaprasta.
Vienas iš „Volkswagen“ valdybos narių, Ferdinandas Piechas (kurio protėviai sukūrė „Porsche“) nutarė pagaminti tokį automobilį, kurio techninės savybės tiesiog nepaliktų jokių neatsakytų klausimų. Reikalavimas buvo paprastas ir aiškus – kuriamas limuzinų klasės atstovas turėtų būti pajėgus visą dieną važiuoti beveik 300 km/h greičiu esant beveik 50 laipsnių pagal Celsijų temperatūrai. Negana to, „Phaeton“ salone turėtų būti ne daugiau nei 22 laipsniai šilumos.
Tokie reikalavimai automobiliui įgyvendinami labai sunkiai. Didelis greitis reikalauja techninio patvarumo, o sukurti itin patikimus papildomus mazgus (ypač – kondicionavimo sistemą, variklio aušinimą) kai kuriems inžinieriams pasirodė per sunku, todėl jie atsisakė dirbti su tokia sudėtinga užduotimi.
Varikliai kaip „Bentley“
Visgi pasiraitoję rankoves inžinieriai sukūrė „Phaeton W12“. Tai – kone įspūdingiausias modelis VW istorijoje. Jo variklis pagamintas panaudojus du VR6 variklius. Galingiausios „Phaeton“ versijos turi tą patį 6 litrų, 12 cilindrų motorą, kaip ir serijiniai „Bentley“ markės automobiliai, tačiau vokiečiai atsisakė priverstinio oro pripūtimo sistemos.
Motoro galingumas siekė 420 AG ir 550 Nm. Iki 100 km/val. „Phaeton W12“ pagreitėdavo per 6,1 sekundės, o maksimalus greitis elektronikos pagalba buvo ribojamas ties 250 km/val. padala. Jeigu serijiniam modeliui būtų leista bėgėtis iki didesnio greičio, automobilio savikaina būtų aukštesnė – gamintojas turėtų pasirūpinti efektyvesne stabdžių sistema, brangesnėmis padangomis.
Tačiau dinamika tėra tik ant balto popieriaus juodu rašalu surašyti skaičiukai. Visa „Volkswagen Phaeton W12“ magija iš tiesų atsiskleidžia važiavimo komforte. Joks kitas VW markės modelis neskyrė tiek dėmesio keleiviams, kaip 3 metrų ratų bazę (atstumą tarp ašių) turintis „Phaeton“.
Sportiškas, bet limuzinas
Prašmatniame, puikiai nuo išorinio pasaulio atskirtame salone sėdinčius žmones džiugino atskiros 4 sėdynės. Masažo funkcija, šildomos bei vėdinamos sėdynės – tik smulkios kruopelės šalia bendro „Phaeton“ rafinuotumo.
Gera įranga aprūpinti modeliai su itališka „Nappa“ oda, prabangia tikro medžio apdaila, oro drėgmę reguliuojančia sistema pasiūlė tai, ko joks kitas VW markės modelis neturėjo net ir tolimuose planuose. Dešimčia krypčių valdomos galinės ir 18 krypčių – priekinės sėdynės leido išrankiausiems klientams sukurti tobulą sėdėjimo poziciją.
Limuzinams būdingos, itin komfortiškos važiavimo savybės paliko įspūdį ne tik tiems, kas prie „Phaeton“ priėjo po kito „Volkswagen“ markės automobilio, bet ir tiems, kurie jau buvo paragavę tiek „Mercedes-Benz“, tiek „Audi“ ar BMW siūlomų gudrybių.
Tačiau „Volkswagen Phaeton“ taip ir netapo stipriu savo klasės atstovu. Šio modelio debiutas JAV rinkoje buvo trumpas, po kelių nesėkmingų metų gamintojas nutarė nebeprekiauti šiais modeliais už Atlanto vandenyno. Patys brangiausi „Volkswagen Phaeton W12“ taip pat susidūrė ir su kita didele – nuvertėjimo – problema.
Stipriai nuvertėjo
Sunku įvardyti kitą šios markės automobilį, kuris nuvertėjo labiau nei pats prabangiausias „Phaeton“. Portale Autoplius.lt tokį automobilį galima įsigyti už 8600 eurų – maždaug 12 kartų pigiau nei automobilio debiuto metu. Vos pasirodę „Phaeton W12“ Vokietijoje kainavo beveik nuo 100 tūkst. eurų.
Išsirinkti naudotą „Volkswagen Phaeton“ nėra taip paprasta. Portale Autoplius.lt parduodama apie pusšimtis tokių modelių, bet nemažas apetitas degalams, didelės eksploatacinės išlaidos gal ir atbaido dalį potencialių pirkėjų. Tačiau būtina įvertinti faktą, kad šie automobiliai buvo projektuojami ilgoms kelionėms, todėl sunku surasti tokį modelį, kurio odometro parodymai neišgąsdintų.
„Volkswagen“ nutarė nebepratęsti „Phaeton“ linijos ir po 14 gamybos metų surinkę daugiau nei 84 tūkst. modelių jie uždarė šio įspūdingo limuzino surinkimo liniją. Atsiradusią nišą gamoje VW pabandė užpildyti naujuoju „Arteon“, tačiau nors tai yra gerokai didesnę ekonominę naudą koncernui nešantis modelis, jis niekada nebus toks, kokiu buvo legenda tapsiantis „Phaeton W12“.