„Volkswagen“ yra pasaulinis prekės ženklas ir labai didelė korporacija. Keliaujant tolimose šalyse galima pamatyti ir mūsų kraštuose neparduodamų „Volkswagen“ modelių. Tuo tarpu „Saveiro“ yra gaminamas iki šiol.
Jei kada atsitiktinai paminėtumėte „Volkswagen Gol“, daugelis žmonių pamanytų, kad tiesiog pametėte vieną raidę. Iš tikrųjų, „Volkswagen Gol “ yra tik šiek tiek panašus į „Golf“, bet pavadinimo kilmė yra visiškai kita.
„Volkswagen do Brasil“ 1980 metais į rinką paleido „Gol “kaip specialiai Pietų Amerikos rinkai skirtą pigų kompaktišką automobilį, pakeičiantį senstantį „Brasília“. „Gol“ iš karto tapo populiariu pasirinkimu. Jis nešiojo pažįstamą, patikimą 1,3 litrų keturių cilindrų oru aušinamą variklį ir buvo varomas priekiniais ratais. Nors „Gol“ pasižymėjo tuometiniais „Volkswagen“ dizaino elementais, tai buvo unikalus Brazilijoje gimęs automobilis. Netgi pavadinimas „Gol“ gimė dėl Brazilijos meilės futbolui – portugalų kalboje Gol reiškia Įvartis.
Tuo metu Brazilijoje sparčiai populiarėjo maži dviduriai pikapai. Tai buvo praktiškas pasirinkimas prekeiviams, smulkiesiems verslininkams, statybininkams ir paprastiems žmonėms. „Volkswagen “ su pavydu stebėjo augančius „Fiat Fiorino“ ir „Ford Pampa“ pardavimus, todėl jau 1982 metais į rinką žengė „Saveiro“ – „Gol“ pagrindu sukurtas mažytis pikapas.
"Volkswagen Saveiro" buvo mažas dvivietis pikapas, varomas tik priekiniais ratais ir galintis pavežti vos kelių šimtų kilogramų krovinį. Po jo kapotu plakė oru aušinama 1,6 litrų keturių cilindrų širdis, kuriai akivaizdžiai trūko galios. Nepaisant to, "Saveiro" pardavimai nuo pat pradžių buvo labai aukšti – Brazilijos žmonės tiesiog dievino tokius pigius pikapus.
1985 metais "Volkswagen Saveiro" perėjo prie skysčiu aušinamų variklių ir paliko konkurentus toli už nugaros. Kurį laiką "Saveiro" buvo siūlomas ir su dyzeliniais varikliais iš "Kombi" ir "Golf", tačiau neilgai. Brazilijos įstatymai nurodė, kad nauji lengvieji automobiliai negali būti varomi dyzelinu. Dabar tie seni dyzeliniai modeliai yra itin geidžiami, nes jie pasižymi žemomis degalų sąnaudomis.
Bėgant laikui keitėsi "Gol" ir "Saveiro" kartos. Iki pat 2002-ųjų "Saveiro " buvo perkamiausias mažas pikapas Brazilijos rinkoje, tačiau tuomet šią poziciją užleido "Fiat Strada", kuris lyderiauja iki šiol. Nauji "Saveiro " pikapai jau nebėra tokie paprasti, kokie anksčiau buvo – čia surasite naujausią komforto ir multimedijos įrangą, važiuoklė išlaiko automobilio stabilumą nepriklausomai nuo krovinio kėbule, o po kapotu burzgia 110-120 AG variklis. "Volkswagen" pasekė "Fiat" pavyzdžiu ir dabar siūlo ir didesnio salono "Saveiro" su sėdyne gale.
"Volkswagen Saveiro" pikapai Brazilijos miestų gatvėse yra pastebimi, tačiau pigesnis "Fiat Strada" vis dar yra populiaresnis pasirinkimas. Brazilai šiuos pikapus mėgsta dėl jų praktiškumo, tačiau akivaizdu, kad tai yra ir šioks toks socialinio statuso simbolis, nurodantis, kad vairuotojas yra verslininkas ar bent jau namo savininkas.